Hoppa till innehåll
Anime.se

Rockman = tidslös [Blues!!!]


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Rockman är en tv-spelsserie som, för mig, aldrig kommer att dö. På sistone har jag kluddrat ner lite Rockman-relaterade bilder i tecknarblocket.

 

De här känner ni väl igen?:

RM-Enemies.jpg

 

Här har jag designat om Rockman:

rockman-nexus.jpg

 

Jag har också gjort en nydesign på IceMan. Fast det är inte "Man" nu.

 

Ice Man --> Snow Vixen:

snowvixen-rmn.jpg

 

Och slutligen har jag också hittat på en egen Rockman-karaktär. Jag kallar honom för Nexus.

 

Nexus:

NEXUS.jpg

Han är mer inspirerad av Zero, eftersom jag tycker att Zero är en häftigare karaktär än Rockman. Dessutom är Nexus grönfärgad!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar som det är bara jag som kommer att kritta lite negativt... :S

Anyway, here goes.

 

Snow Vixen: Handen är lite konstig, passar liksom inte in med resten av kroppen, tummen är för spetsig.

 

Nexus: Posen är underbar, men hans vänstra arm känns nästan lite för symmetrisk, skulle nog sett realistiskare ut om den skulle, hur ska jag förklara? Uh, om man skulle puttat in handen lite, så att handen kommer längre "in" i bilden, skulle det se bättre ut. Du vinklar armen in lite mer, helt enkelt.

 

I övrigt, rent fantastiska bilder, bra jobbat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar dom. Och jag måste medge att också jag tyckte att hennes hand blev lite mysko.

 

Metal Man är min favorit boss i hela serien, så igår gjorde jag om honom. Så om jag skulle designat honom skulle han se ut så här.

 

Metal Man --> Metal Malice:

metalmalice.jpg

 

På den här bilden blev hans vänstra fot markant sämre än den högra.

 

Zaffe ska också bidra med en bild på quickman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade faktiskt inte tänkt på att göra en bild av Protoman (eller Blues som han heter i Japan). Men jag blev inspirerad av idén. Så snart kommer det väl en på honom också. Kanske Zero (min egen favvo) ska få en makeover också, fast han är ju ultimat i de nya MegaMan: Zero spelen så kanske inte. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...