Hoppa till innehåll
Anime.se

Shingetsutan Tsukihime


HP-X
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg Shingetsutan Tsukihime inatt och funderar på hur många på detta forum som sett den.Vad har ni för tankar kring serien och dess slut?

 

Jag tycker att slutet var lite dystert, men ändå okej. Arcueid dog väl aldrig (iallfall inte som jag såg på det) utan fortsatte väl att sova? Och serien i helhet var intressant och varierande.

 

Posta era kommentarer / tankar angående denna serie =)

 

EDIT: Fixat spoiler =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag tycker serien är bra fast jag ser slutet från en annan vinkel. [sPOIL]Hon fick ju äntligen dö efter att ha levt i flera 100 tals år eller kankse tom 1000 (kommer inte ihåg det riktigt). Visst får hon sova, för evigt då. Annars var slutet mörkt och otrevligt.[/sPOIL]

 

//redigerad utav Anji Kishu, Orsak - Spoiler & p.g.a. utav bakgrundsfärg så valde jag att förminska texten.//

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för såna som inte har sett seriern (som jag tex) vill oftast inte veta hur den slutar...så om ni ska skriva något som avslöjar något viktigt i histiorien så skriv spoil eller nåt så att ni markerar det som avslöjar....ser att ni båda är ganska nya här så ni har väll missat den tråd som behandlar det här..(kommer dock inte ihåg vilken tråd det va nu...) men men...

 

edit..men det kanske inte är något viktigt som ni har skrivit? (vet ju som sagt inte eftersom ja inte har sett serien)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

O, får tänka mer på det i framtiden =P

 

*spoiler*

Dog hon verkligen då? Man får väl inte veta om hon dog eller om hon återvände till sin vila. Att hon dog i slutet visar väl delvis att vi ska ta vara på det liv vi har medans vi lever.

 

För er som inte sett denna serie tycker jag att ni borde kolla in den =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av de bästa animes jag sett och ja... SPOILER....

 

Hon dog, hon blev slaktad och det var inget befriande. Hon hade äntligen funnit kärlek och mening och då kommer någon och slicar henne i strimlor...

 

På det hela taget ycker jag att den är underbar, lipade floder på slutet och tänkte på den ett bra tag efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av de bästa animes jag sett och ja... SPOILER....

 

Hon dog, hon blev slaktad och det var inget befriande. Hon hade äntligen funnit kärlek och mening och då kommer någon och slicar henne i strimlor...

 

På det hela taget ycker jag att den är underbar, lipade floder på slutet och tänkte på den ett bra tag efteråt.

 

 

Japp, den är här anime serien är en av de bästa jag sett, serien flyter liksom fram....

Kärlek är dock huvudtemat, kan nämnas att detta är faktis en av de mindre deprimerande kärleks anime serierna jag har sett...

 

BTW gå in på IRC alla

server: irc.quakenet.org

kanal: #anime.se/forum

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tireces: Det står inte i reglerna specifikt, men det handlar om att visa respekt åt andra, vilket framgår i forumreglerna. De exempel som tas upp i Forumreglerna är inte det enda som gäller. Med andra ord får man helt enkelt tänka efter innan man skriver och försöka tänka på konsekvenserna som kan komma.

 

I vilket fall som helst. En varning ang spoil är att visa hänsyn vilket är så man bör bemöta folk.

 

[sPOIL]Hon dog i slutet, hon blev som sagt befriad efter att äntligen hittat det som ngnsin betytt ngt för henne. Men tolkningen kan göras olika. Hon somna in för alltid, etc etc. Man får sig verkligen en tankeställare efter att ha sett denna serie.[/sPOIL]

 

Det är en mkt bra serie, som bör ses av entusiasten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mindre deprimerande när jag tänkte mig att hon somnade in, men att säga att hon verkligen dog är väl lika fel som att säga att hon somnade in. Man får inget av det bekräftat =)

 

Denna anime blir placerad på första plats. Helt underbar! Sedan som Elgen sa, så får man sig verkligen en tankeställare. Tror detta kommer förbli den jag tycker om mest för ett bra tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[sPOIL]Skillnaden mellan att smona in och att dö, är väldigt hårfin. Man får helt enkelt tolka det som man känner för. Jag själv skulle vilja säga att hon somna in, med andra ord försvann/dog[/sPOIL]

 

Gillar serier som denna pga dess mångsidighet mestadels. Det finns många orsaker att gilla denna serie, så jag kan nog säga det igen. Den är helt klart värd att se ett par ggr om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shingetsutan Tsukihime är utan tvekan en av mina favoriter. Dels för att den är rent av intressant (karaktärsutveckling osv), animationen är helt underbar och jag älskar musiken.

 

Självklart så utelämnas en hel del då Tsukihime bygger teknisktsett på flera (hentai) spel & noveller av TYPE-MOON(egentligen bara ett utav dem då de andra spelen* följer de alternativa slutet nämnligen 'the good ending'). Slutet i animéen är (enligt TYPE-MOON) det 'sanna' slutet även i spelet. Men i spelet får man saken förklarat tillskillnad från slutet i animéen (relativt positivt enligt mig då jag älskar öppna slut). Vilket leder till att man kan tolka slutet hur man vill.

 

* = Melty Blood och Kagetsu Toya

 

_suck_ Det är alldeles för sent/tidigt för mig att ens försöka diskutera sådana här saker då det enbart blir en enda röra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...