Raccomunk Skrivet april 25 Anmäl Share Skrivet april 25 (redigerade) Gör ett försök på ett nytt minigame: gissa favoriterna. Hur bra koll har vi på varandras smaker? Tanken är att personen som har bollen väljer ett anime&manga-relaterat ämne och privat skriver ner en lista av sina favoriter från valt ämne. Alla andras uppgift är att gissa vilka som är favoriterna. Behövs det så kan ledtrådar ges för att hjälpa deltagarna. När alla favoriter har gissats så får personen som hade flest rätt välja nästa ämne (eller skriva sin egen lista för samma ämne, om man vill). Några tankar/regler: Preliminärt 10 favoriter per ämne. Hade egentligen velat ha fler men misstänker att det hade dragit ut på tiden alldeles för mycket. Om flera personer får lika många rätt så vinner den som gjorde sin sista korrekta gissning först Gör du flera gissningar per post så får du endast rätt om alla svaren var rätt. Detta för att förhindra poster med tex hundratals gissningar där man hoppas att någon/några är rätt. Har du förslag på förändringar som hade kunnat göra minigamet bättre, är det bara att skriva. --- Kickar igång spelet! Ämne: Kvinnliga karaktärer i anime&manga - - - - - - Holo - - - Ledtråd 1: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden Redigerad april 26 av Raccomunk 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 25 Anmäl Share Skrivet april 25 Dina tio personliga favoritwaifus alltså? Det var knepigt. 🤔 Jag vet inte om jag skulle kunna komma på tio egna favoriter! Nån gyaru kanske. Marin från Bisque Doll? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 25 Författare Anmäl Share Skrivet april 25 Det hade man ju kunnat tro! Ledtråd 2: Blå eller grön? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet april 25 Anmäl Share Skrivet april 25 Är det På Spåret-liknande att det är en karaktär men med flera ledtrådar eller ska vi gissa 10 olika karaktärer? Jag känner mig lite förvirrad. Men jag tror att någon kan komma från Eminence in Shadow och Kaguya-sama, så Alpha eller Hayasaka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 25 Författare Anmäl Share Skrivet april 25 (redigerade) 9 timmar sedan sa MathJuice: Är det På Spåret-liknande att det är en karaktär men med flera ledtrådar eller ska vi gissa 10 olika karaktärer? Jag känner mig lite förvirrad. Men jag tror att någon kan komma från Eminence in Shadow och Kaguya-sama, så Alpha eller Hayasaka? 10 olika karaktärer är det. De två ledtrådar jag hittills gett är för två olika karaktärer. Hade det varit bättre att posta alla ledtrådar för samma karaktär (tills den blir korrekt gissad), eller bättre att sprida ut ledtrådarna? 🤔 Ni får en ledtråd för en tredje karaktär så länge 🙃 Ledtråd 3: Äppelfantast Redigerad april 26 av Raccomunk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet april 25 Anmäl Share Skrivet april 25 Holo! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 26 Anmäl Share Skrivet april 26 9 timmar sedan sa Raccomunk: Ledtråd 2: Blå eller grön? Aoi alltså. Det finns en Aoi i Yuru Camp, kanske hon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 26 Författare Anmäl Share Skrivet april 26 8 timmar sedan sa MathJuice: Holo! Holo! Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 26 Anmäl Share Skrivet april 26 Om din avatar är en ledtråd så är det visst en tjej som heter Kanon i Bang Dream. 🧐 (Jag låtsas att emojins monokel är ett förstoringsglas.) (Red.: Förresten så kan man bara redigera gamla inlägg i två dygn, så du kommer nog att behöva "ta med" svarslistan i nya inlägg.) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 26 Författare Anmäl Share Skrivet april 26 (redigerade) 2 timmar sedan sa Sceleris: Om din avatar är en ledtråd så är det visst en tjej som heter Kanon i Bang Dream. 🧐 (Jag låtsas att emojins monokel är ett förstoringsglas.) (Red.: Förresten så kan man bara redigera gamla inlägg i två dygn, så du kommer nog att behöva "ta med" svarslistan i nya inlägg.) Ah det är sant, kan ju lägga upp en uppdaterad när någon gissar rätt. Typ nu. - - - Kanon Matsubara - - Holo - - - Ledtråd 1: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden Ledtråd 2: Blå eller grön? Ledtråd 3: Äppelfantast Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell Ledtråd 5: Geh Redigerad april 26 av Raccomunk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 26 Anmäl Share Skrivet april 26 12 timmar sedan sa Raccomunk: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden Om "jag" är mindre Racco och mer "nån ranobe-protagonist" så heter tjejen i Styvmorsans dotter är mitt ex "Yume Irido"... 😶 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 27 Författare Anmäl Share Skrivet april 27 14 timmar sedan sa Sceleris: Om "jag" är mindre Racco och mer "nån ranobe-protagonist" så heter tjejen i Styvmorsans dotter är mitt ex "Yume Irido"... 😶 Jag har sett den serien! Du får dock tänka mindre rakt på sak om den ledtråden. Ledtråd 6: En munk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 27 Anmäl Share Skrivet april 27 Lite snedare tänkt så finns det ju en anime som heter Date-A-Live med en figur som är ganska populär: Kurumi Tokisaki. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 27 Författare Anmäl Share Skrivet april 27 - - - Kanon Matsubara - - Holo - - Kurumi Tokisaki Ledtråd 1: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden Ledtråd 2: Blå eller grön? Ledtråd 3: Äppelfantast Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell Ledtråd 5: Geh Ledtråd 6: En munk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 28 Anmäl Share Skrivet april 28 Jag minns inte att du pratat om Shirobako, men där finns det ju en omtyckt Aoi, mer känd som Myāmori. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 28 Författare Anmäl Share Skrivet april 28 6 timmar sedan sa Sceleris: Jag minns inte att du pratat om Shirobako, men där finns det ju en omtyckt Aoi, mer känd som Myāmori. Tycker mycket om Shirobako! Ledtråd 2b: Gonna be a music millionaire Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 29 Anmäl Share Skrivet april 29 Jag får inga idéer av ledtrådarna, men jag vill minnas att du rådiggade senaste säsongerna av Danmachi, så jag undrar om du gillar hon där alvtjejen som baserat på promobilder verkar vara i fokus? Hon verkar heta Ryū Lion. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 30 Författare Anmäl Share Skrivet april 30 Hon e go. Ledtråd två har gjort dig insnöad på namnet Aoi, men finns det inte något annat som är blå-grönt? Ledtråd 7: Kayo-chin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 30 Anmäl Share Skrivet april 30 Det enda jag kommer på är turkos och trafikljus. 🤔 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 30 Författare Anmäl Share Skrivet april 30 4 minuter sedan sa Sceleris: Det enda jag kommer på är turkos och trafikljus. 🤔 Turkos är väldigt nära Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 30 Anmäl Share Skrivet april 30 Turkos är ett blå-grönt mineral... och Fosfofyllit i Land of the Lustrous är ett blå-grönt mineral. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet april 30 Författare Anmäl Share Skrivet april 30 3 timmar sedan sa Sceleris: Turkos är ett blå-grönt mineral... och Fosfofyllit i Land of the Lustrous är ett blå-grönt mineral. Jag är ute efter ett annat ord för turkos. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 1 Författare Anmäl Share Skrivet maj 1 Ledtråd 6b: Hjärta under klinga (För att förtydliga, ledtrådar med samma siffra hör till samma karaktär, om det inte var uppenbart) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 1 Anmäl Share Skrivet maj 1 Aha, sexan är den där vampyren i Monogatari! Jag har bara sett Bakemonogatari och där gör hon ingenting, men hon heter väl nåt konstigt typ Kiss-shot Heart-under-blade och gillar munkar, vad jag förstår. Jag har dock ingen pejl på vad som gör henne topplistematerial. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet maj 1 Författare Anmäl Share Skrivet maj 1 Nä har man bara sett första säsongen så är det förståeligt. - - - Kanon Matsubara - - Holo Shinobu Oshino - Kurumi Tokisaki Ledtråd 2a: Blå eller grön? Ledtråd 2b: Gonna be a music millionaire Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell Ledtråd 5: Geh Ledtråd 7: Kayo-chin Och så en ny ledtråd då Ledtråd 8: Haremplanerare Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg