Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa favoriterna


Raccomunk
 Share

Rekommenderade inlägg

Gör ett försök på ett nytt minigame: gissa favoriterna.

Hur bra koll har vi på varandras smaker? Tanken är att personen som har bollen väljer ett anime&manga-relaterat ämne och privat skriver ner en lista av sina favoriter från valt ämne. Alla andras uppgift är att gissa vilka som är favoriterna. Behövs det så kan ledtrådar ges för att hjälpa deltagarna. När alla favoriter har gissats så får personen som hade flest rätt välja nästa ämne (eller skriva sin egen lista för samma ämne, om man vill).

Några tankar/regler:

  • Preliminärt 10 favoriter per ämne. Hade egentligen velat ha fler men misstänker att det hade dragit ut på tiden alldeles för mycket.
  • Om flera personer får lika många rätt så vinner den som gjorde sin sista korrekta gissning först
  • Gör du flera gissningar per post så får du endast rätt om alla svaren var rätt. Detta för att förhindra poster med tex hundratals gissningar där man hoppas att någon/några är rätt.

Har du förslag på förändringar som hade kunnat göra minigamet bättre, är det bara att skriva.

---

Kickar igång spelet!

Ämne: Kvinnliga karaktärer i anime&manga

  1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. -
  9. -
  10. -

Ledtråd 1: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden

Redigerad av Raccomunk
  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det På Spåret-liknande att det är en karaktär men med flera ledtrådar eller ska vi gissa 10 olika karaktärer? Jag känner mig lite förvirrad. :psyduck:

Men jag tror att någon kan komma från Eminence in Shadow och Kaguya-sama, så Alpha eller Hayasaka?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerade)
9 timmar sedan sa MathJuice:

Är det På Spåret-liknande att det är en karaktär men med flera ledtrådar eller ska vi gissa 10 olika karaktärer? Jag känner mig lite förvirrad. :psyduck:

Men jag tror att någon kan komma från Eminence in Shadow och Kaguya-sama, så Alpha eller Hayasaka?

10 olika karaktärer är det. De två ledtrådar jag hittills gett är för två olika karaktärer. Hade det varit bättre att posta alla ledtrådar för samma karaktär (tills den blir korrekt gissad), eller bättre att sprida ut ledtrådarna? 🤔

Ni får en ledtråd för en tredje karaktär så länge 🙃

Ledtråd 3: Äppelfantast

Redigerad av Raccomunk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om din avatar är en ledtråd så är det visst en tjej som heter Kanon i Bang Dream. 🧐 (Jag låtsas att emojins monokel är ett förstoringsglas.)

(Red.: Förresten så kan man bara redigera gamla inlägg i två dygn, så du kommer nog att behöva "ta med" svarslistan i nya inlägg.)

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerade)
2 timmar sedan sa Sceleris:

Om din avatar är en ledtråd så är det visst en tjej som heter Kanon i Bang Dream. 🧐 (Jag låtsas att emojins monokel är ett förstoringsglas.)

(Red.: Förresten så kan man bara redigera gamla inlägg i två dygn, så du kommer nog att behöva "ta med" svarslistan i nya inlägg.)

Ah det är sant, kan ju lägga upp en uppdaterad när någon gissar rätt. Typ nu.

  1. -
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. -
  9. -
  10. -

Ledtråd 1: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden

Ledtråd 2: Blå eller grön?

Ledtråd 3: Äppelfantast

Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell

Ledtråd 5: Geh

Redigerad av Raccomunk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa Sceleris:

Om "jag" är mindre Racco och mer "nån ranobe-protagonist" så heter tjejen i Styvmorsans dotter är mitt ex "Yume Irido"... 😶

Jag har sett den serien! Du får dock tänka mindre rakt på sak om den ledtråden.

Ledtråd 6: En munk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  1. -
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. -
  9. -
  10. Kurumi Tokisaki

Ledtråd 1: Jag dejtade denna karaktär en gång i tiden

Ledtråd 2: Blå eller grön?

Ledtråd 3: Äppelfantast

Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell

Ledtråd 5: Geh

Ledtråd 6: En munk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha, sexan är den där vampyren i Monogatari! Jag har bara sett Bakemonogatari och där gör hon ingenting, men hon heter väl nåt konstigt typ Kiss-shot Heart-under-blade och gillar munkar, vad jag förstår. Jag har dock ingen pejl på vad som gör henne topplistematerial.

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä har man bara sett första säsongen så är det förståeligt.

  1. -
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. Shinobu Oshino
  9. -
  10. Kurumi Tokisaki


Ledtråd 2a: Blå eller grön?
Ledtråd 2b: Gonna be a music millionaire

Ledtråd 4: Three, two, one, go to hell
Ledtråd 5: Geh
Ledtråd 7: Kayo-chin

Och så en ny ledtråd då

Ledtråd 8: Haremplanerare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...