Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa favoriterna


Raccomunk
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är väl fler än en idolanimefigur i listan kan jag tänka mig, men jag kan inga figurer, så jag tänker att en alternativ tolkning av "three, two, one, go to hell" (som hade kunnat vara nån rockig musikanimetjej som räknar in sin grupp) skulle kunna vara mer bokstavligt och syfta på Rory Mercury. 🤔

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att jag skulle ha en favoritkaraktär som kommer från Love Live? Preposterous!

..du får rätt för Rin.

  1. -
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. Rin Hoshizora
  7. Holo
  8. Shinobu Oshino
  9. -
  10. Kurumi Tokisaki


Ledtråd 2a: Blå eller grön?
Ledtråd 2b: Gonna be a music millionaire

Ledtråd 4a: Three, two, one, go to hell
Ledtråd 4b: Synchrogazer

Ledtråd 5a: Geh
Ledtråd 5b: I want to improve!
Ledtråd 8a: Haremplanerare
Ledtråd 8b: Tredje prinsessan

Nya ledtrådar

Ledtråd 2c: Sanrios bortglömda franchise
Ledtråd 9: Naken karate

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerade)

Aha! Sanrio + idol-/musikanimeälskaren Raccomunk = Show by Rock, vars huvudperson heter Cyan – vilket är namnet på färgen mellan blå och grön.

(Red.:) Och naken karate är Misora i Hagure Idol?

Redigerad av Sceleris
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där har du din (min) gyaru!

  1. Misora Haebaru
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. Rin Hoshizora
  7. Holo
  8. Shinobu Oshino
  9. Cyan Hijirikawa
  10. Kurumi Tokisaki


Ledtråd 4a: Three, two, one, go to hell
Ledtråd 4b: Synchrogazer

Ledtråd 5a: Geh
Ledtråd 5b: I want to improve!
Ledtråd 8a: Haremplanerare
Ledtråd 8b: Tredje prinsessan

Ledtråd 4c: Man kan kalla henne kristen...
Ledtråd 5c: Hennes bänk är världskänd

Sceleris är ett poäng från att få majoriteten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åka till Japan i mars/april! Dra på trissor!

En bänk som går att besöka kan vara antingen ett reklamjippo typ "vi har återskapat Suzumiya Haruhis klassrum och du kan sitta i skolbänken vid vilken hon gjorde sin kända självintroduktion"... eller så kan det vara en verklig bänk som använts i en anime/manga. Och då är det ju knappast en skolbänk i en riktig skola. Så jag började tänka på bänkar och på sannolikt Racco-certifierad Cute Girls Doing Cute Things-anime... och i första avsnittet av Yuru Camp så är det ju en tjej som sover på en bänk i första avsnittet! Den kanske är känd? Nadeshiko i Yuru Camp är min gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Sceleris:

Åka till Japan i mars/april! Dra på trissor!

En bänk som går att besöka kan vara antingen ett reklamjippo typ "vi har återskapat Suzumiya Haruhis klassrum och du kan sitta i skolbänken vid vilken hon gjorde sin kända självintroduktion"... eller så kan det vara en verklig bänk som använts i en anime/manga. Och då är det ju knappast en skolbänk i en riktig skola. Så jag började tänka på bänkar och på sannolikt Racco-certifierad Cute Girls Doing Cute Things-anime... och i första avsnittet av Yuru Camp så är det ju en tjej som sover på en bänk i första avsnittet! Den kanske är känd? Nadeshiko i Yuru Camp är min gissning.

Nadeshiko 😍

Hon ligger dock tyvärr strax utanför min toplista.

Ledtråd 5d: Ufo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här leken är på tok för avancerad för mig, men jag har en gissning på femman och tänkte egentligen gissa redan på första ledtråden. 

Hon som spelar Euphonium i Sound Euphonium (Kumiko Oumae, hette hon efter lite googling).

Först och främst föra att hon notoriskt utstöter en mängd läten som utfyllnad vid samtal, något som används på tok för sällan för att få dialog att flyta bättre. Dels för att jag vill minnas att hon hela tiden var relativt bra på euphoniumen, bättre än vad hon själv trodde, men saknade motivationen till att spela, men när den kom till baka har jag för mig att hon uttryckte att hon ville bli bättre på instrumentet.

Gällande bänken har jag ingen aning. Men efter att ha googlat på namnet och "bench" så visar det sig att en bänk har uppenbarligen helt glömt av från serien finns markerad på Google Maps. Om detta faktiskt innebär att den är ett populärt resmål eller snarare ett random fan som bara satt ut den på en karta låter jag vara osagt.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart det är Kumiko! Serien utspelar sig för övrigt i Kyoto Animation's hemstad Uji, och alla platser som karaktärerna besöker är baserade på verkliga platser i staden. Bänken som Kumiko ofta (ibland i sällskap av Shuuichi) stannar vid på väg hem från skolan kan man hitta längs strandpromenaden vid Uji River.

DSC_3821.jpg?ex=663aaa9f&is=6639591f&hm=3487cd8041cab8191e44b05066fa8216a018a664db6e03ae4fc25504553d9185&=&format=webp&width=895&height=671

 

  1. Misora Haebaru
  2. -
  3. Kumiko Oumae
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. Rin Hoshizora
  7. Holo
  8. Shinobu Oshino
  9. Cyan Hijirikawa
  10. Kurumi Tokisaki

Ledtråd 4a: Three, two, one, go to hell
Ledtråd 4b: Synchrogazer

Ledtråd 4c: Man kan kalla henne kristen...
Ledtråd 8a: Haremplanerare
Ledtråd 8b: Tredje prinsessan

Ledtråd 4d: Symfoniska kugghjul
Ledtråd 8c: Trouble (läs det som om du var japan)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Starkt jobbat, Klibbnisse! Jag har också sett Euphonium, men att den skulle ha en känd bänk blev en "red herring" för mig... 😅

Fyran är uppenbarligen någon från Symphogear, men jag har inte sett Symphogear.

Åttan är uppenbarligen någon från To Love Ru, men jag har inte sett To Love Ru. Eller, jag har förvisso läst tillräckligt med porrdōjinshi av den för att känna till namnen "Rito", "Mikan", och "Darkness"... (⁄ ⁄ω⁄ ⁄)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Sceleris:

Fyran är uppenbarligen någon från Symphogear, men jag har inte sett Symphogear

Samma här, och det känns som att man enkelt kan hitta svaret med lite googling, men det känns som fusk så jag lämnar över det till någon annan utan samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni hade så klart rätt med Symphogear och To Love-Ru. Rätt svar var Yukine Chris och Momo Belia Deviluke.

  1. Misora Haebaru
  2. Momo Belia Deviluke
  3. Kumiko Oumae
  4. Kanon Matsubara
  5. Chris Yukine
  6. Rin Hoshizora
  7. Holo
  8. Shinobu Oshino
  9. Cyan Hijirikawa
  10. Kurumi Tokisaki

Oavsett vem som hade svarat så vinner @Sceleris med 5 poäng! Om han känner för att fortsätta spelet så får han välja en ny (eller samma) kategori.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...