Hoppa till innehÄll
Anime.se

Gissa favoriterna

Raccomunk

Rekommenderade inlÀgg

Gör ett försök pÄ ett nytt minigame: gissa favoriterna.

Hur bra koll har vi pÄ varandras smaker? Tanken Àr att personen som har bollen vÀljer ett anime&manga-relaterat Àmne och privat skriver ner en lista av sina favoriter frÄn valt Àmne. Alla andras uppgift Àr att gissa vilka som Àr favoriterna. Behövs det sÄ kan ledtrÄdar ges för att hjÀlpa deltagarna. NÀr alla favoriter har gissats sÄ fÄr personen som hade flest rÀtt vÀlja nÀsta Àmne (eller skriva sin egen lista för samma Àmne, om man vill).

NÄgra tankar/regler:

• PreliminĂ€rt 10 favoriter per Ă€mne. Hade egentligen velat ha fler men misstĂ€nker att det hade dragit ut pĂ„ tiden alldeles för mycket.
  • Om flera personer fĂ„r lika mĂ„nga rĂ€tt sĂ„ vinner den som gjorde sin sista korrekta gissning först
  • Gör du flera gissningar per post sĂ„ fĂ„r du endast rĂ€tt om alla svaren var rĂ€tt. Detta för att förhindra poster med tex hundratals gissningar dĂ€r man hoppas att nĂ„gon/nĂ„gra Ă€r rĂ€tt.

Har du förslag pÄ förÀndringar som hade kunnat göra minigamet bÀttre, Àr det bara att skriva.

---

Kickar igÄng spelet!

Ämne: Kvinnliga karaktĂ€rer i anime&manga

1. -
  2. -
  3. -
  4. -
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. -
  9. -
  10. -

LedtrÄd 1: Jag dejtade denna karaktÀr en gÄng i tiden

Redigerad av Raccomunk
  • Gillar 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Är det PĂ„ SpĂ„ret-liknande att det Ă€r en karaktĂ€r men med flera ledtrĂ„dar eller ska vi gissa 10 olika karaktĂ€rer? Jag kĂ€nner mig lite förvirrad. :psyduck:

Men jag tror att nÄgon kan komma frÄn Eminence in Shadow och Kaguya-sama, sÄ Alpha eller Hayasaka?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Skrivet (redigerade)
9 timmar sedan sa MathJuice:

Är det PĂ„ SpĂ„ret-liknande att det Ă€r en karaktĂ€r men med flera ledtrĂ„dar eller ska vi gissa 10 olika karaktĂ€rer? Jag kĂ€nner mig lite förvirrad. :psyduck:

Men jag tror att nÄgon kan komma frÄn Eminence in Shadow och Kaguya-sama, sÄ Alpha eller Hayasaka?

10 olika karaktĂ€rer Ă€r det. De tvĂ„ ledtrĂ„dar jag hittills gett Ă€r för tvĂ„ olika karaktĂ€rer. Hade det varit bĂ€ttre att posta alla ledtrĂ„dar för samma karaktĂ€r (tills den blir korrekt gissad), eller bĂ€ttre att sprida ut ledtrĂ„darna?Â đŸ€”

Ni fĂ„r en ledtrĂ„d för en tredje karaktĂ€r sĂ„ lĂ€nge 🙃

LedtrĂ„d 3: Äppelfantast

Redigerad av Raccomunk
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Om din avatar Ă€r en ledtrĂ„d sĂ„ Ă€r det visst en tjej som heter Kanon i Bang Dream. 🧐 (Jag lĂ„tsas att emojins monokel Ă€r ett förstoringsglas.)

(Red.: Förresten sÄ kan man bara redigera gamla inlÀgg i tvÄ dygn, sÄ du kommer nog att behöva "ta med" svarslistan i nya inlÀgg.)

• Gillar 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Skrivet (redigerade)
2 timmar sedan sa Sceleris:

Om din avatar Ă€r en ledtrĂ„d sĂ„ Ă€r det visst en tjej som heter Kanon i Bang Dream. 🧐 (Jag lĂ„tsas att emojins monokel Ă€r ett förstoringsglas.)

(Red.: Förresten sÄ kan man bara redigera gamla inlÀgg i tvÄ dygn, sÄ du kommer nog att behöva "ta med" svarslistan i nya inlÀgg.)

Ah det Àr sant, kan ju lÀgga upp en uppdaterad nÀr nÄgon gissar rÀtt. Typ nu.

1. -
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. -
  9. -
  10. -

LedtrÄd 1: Jag dejtade denna karaktÀr en gÄng i tiden

LedtrÄd 2: BlÄ eller grön?

LedtrĂ„d 3: Äppelfantast

LedtrÄd 4: Three, two, one, go to hell

LedtrÄd 5: Geh

Redigerad av Raccomunk
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

14 timmar sedan sa Sceleris:

Om "jag" Ă€r mindre Racco och mer "nĂ„n ranobe-protagonist" sĂ„ heter tjejen i Styvmorsans dotter Ă€r mitt ex "Yume Irido"... đŸ˜¶

Jag har sett den serien! Du fÄr dock tÀnka mindre rakt pÄ sak om den ledtrÄden.

LedtrÄd 6: En munk

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Aha, sexan Àr den dÀr vampyren i Monogatari! Jag har bara sett Bakemonogatari och dÀr gör hon ingenting, men hon heter vÀl nÄt konstigt typ Kiss-shot Heart-under-blade och gillar munkar, vad jag förstÄr. Jag har dock ingen pejl pÄ vad som gör henne topplistematerial.

• Gillar 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

NÀ har man bara sett första sÀsongen sÄ Àr det förstÄeligt.

1. -
  2. -
  3. -
  4. Kanon Matsubara
  5. -
  6. -
  7. Holo
  8. Shinobu Oshino
  9. -
  10. Kurumi Tokisaki

LedtrÄd 2a: BlÄ eller grön?
LedtrÄd 2b: Gonna be a music millionaire