Doddis Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Tråd för alla Gm fans. För dem som inte vet: http://www.gamemaker.nl Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Skriv gärna mer för att få igång tråden Doddis. Typ vad du tycker om det själv eller liknande. Vad gäller GameMaker så tycker jag själv att det har allt för många brister. För spelskapande föreslår jag hellre The Games Factory eller Multimedia Fusion varav det senare är ett mycket kraftigt verktyg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Tråd för alla Gm fans. För dem som inte vet:http://www.gamemaker.nl För avancerat Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Skriv gärna mer för att få igång tråden Doddis. Typ vad du tycker om det själv eller liknande. Vad gäller GameMaker så tycker jag själv att det har allt för många brister. För spelskapande föreslår jag hellre The Games Factory eller Multimedia Fusion varav det senare är ett mycket kraftigt verktyg. Berrätta mer japs.. Gamefactory kommer man ihåg men den andra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Game Maker är mycket enkel när man lärt sig! Jag håller med om att den är mycket svår att jobba med men jag tycker den är suverän . . . karnse ska testa den där "Game Factory" om du postar en Down Load link. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 8, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Games Factory och Multimedia Fusion är i det stora hela samma sak bara det att Multimedia Fusion är flera flera gånger kraftfullare. (Plus att om man införskaffar Pro versionen av MMF får man ett licensavtal som låter en sälja sina spel) Jag har inte använt Game Maker själv men jag har spelat spel skapta i det och sett hur interfacet ser ut och så vidare. Och av det så kan jag konstatera att TGF och MMF är bättre. Spel skapta i MMF och TGF behöver inga laddnings tider och har mindre fel i programmeringsspråket. Game Maker har en ganska dålig kollisionskontroll och buggar väldigt mycket och har dessutom inte några utbyggnadsmöjligheter vad jag vet. TGF och MMF kräver visserligen att man orkar sätta sig in lite i hur programmet funkar. Men resultaten är överväldigande. Kan man C++ kan man använda sig av det i MMF också och bygga ut programmet ytterligare. Så om en funktion man vill ha inte finns med kan man alltså skapa den själv (vilket förstås kräver extra mycket arbete och en massa kunnande). ClickTEAM - Tillverkarens hemsida. The Daily Click - Ett community för Klik'ers. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Jag har inte använt Game Maker själv men jag har spelat spel skapta i det och sett hur interfacet ser ut och så vidare. Och av det så kan jag konstatera att TGF och MMF är bättre. Spel skapta i MMF och TGF behöver inga laddnings tider och har mindre fel i programmeringsspråket. Game Maker har en ganska dålig kollisionskontroll och buggar väldigt mycket och har dessutom inte några utbyggnadsmöjligheter vad jag vet. TGF och MMF kräver visserligen att man orkar sätta sig in lite i hur programmet funkar. Men resultaten är överväldigande. Kan man C++ kan man använda sig av det i MMF också och bygga ut programmet ytterligare. Så om en funktion man vill ha inte finns med kan man alltså skapa den själv (vilket förstås kräver extra mycket arbete och en massa kunnande). det finns tt inbyggt programerings program som man kan skapa nya funkoner med på GM´s forum så utbygnads möjligheter finns. Men du svarade alldrig vart man laddade hem det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet oktober 8, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Åh. Jag kom ihåg en tid när man var yngre. En tid med klick and pay. Var ett program som man kunde göra lätta små spel i.. Finns det fortfarande? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 um . . . tydligen finns det några =) men jag tycker fof att Gm äger men som sagt är det lite för advanserat =( måste skaffa nåt bättre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 Åh. Jag kom ihåg en tid när man var yngre. En tid med klick and pay. Var ett program som man kunde göra lätta små spel i.. Finns det fortfarande? the Games Factory är faktist Klik and Play 2. du svarade alldrig vart man laddade hem det. Jo det gjorde jag. Man kan ladda ner Demon från ClickTEAMs hemsida. Multimedia Fusion kostar runt tusenlappen och jag vill själv införskaffa det snarast! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 Game Maker är baserat på Game Makers Language om jag förstått det rätt. GML är väldigt förenklad version av c++, jag rekomderar er istället på att lägga er tid på att lära er c och c++. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 The games factory, det var tider det :) tror jag höll på med det då jag gick i 7an jag och en kompis gjorde riktigt många spel med den :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 the Games Factory är faktist Klik and Play 2. Åh, är det? Fantastiskt. *letar efter* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg