Hoppa till innehåll
Anime.se

Fangirl/fanboy


Anji Kishu
 Share

Är du...  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Är du...

    • fanboy?
      12
    • fangirl?
      2
    • mellanting?
      9
    • annat, isf vad?
      4


Rekommenderade inlägg

Tänkte starta en kul tråd ^^ Jag skapar istortsett en sådan här tråd i alla forum jag går med i.

 

långt...

---------------------------------------------------------

 

Fanboy (FAN-boy)

n. - Term used to describe a male anime fan of near-religious and rabid love for anime, anime characters, and the anime lifestyle. Much of the time in non-Japanese cultures, this term has a derogatory meaning to it, not unlike the context of "otaku" in Japan. In its derogatory meaning, the term can be used to describe someone with no social or personal life outside of anime. A stereotypical fanboy defends and loves anime, or the characters they happen to like in anime, with the fervor of a holy crusader, at the cost of his image as seen by others, his personal appearance and hygiene, and his sociability. Milder definitions of the term can be attributed to someone with an intense love for anime, but one who does so not at the cost of smelling like they've bathed.

ex. - That guy is such an Ukyou fanboy.

other forms - fanboys (pl.)

see also - fangirl

 

Fangirl (FAN-guhrl)

n. - Term used to describe a female anime fan of near-religious and rabid love for anime, anime characters, and the anime lifestyle. These people are less common than "fanboys", and as a result the term carries less of the derogatory stereotypes that are associated with its more prominent gender counterpart. However, these associations can still carry over into the term if the person meets the "requirements".

ex. - That fangirl keeps following Steve Bennett around.

other forms - fangirls (pl.)

see also: fanboy

 

Källa:AnimeInfo

---------------------------------------------------------

 

Själv anser jag mig vara ett mellanting. Det är olika karaktärer som får mig att gå in i fangirl/fanboy-mode. Gjort två korta lista

 

Dessa gör mig till en fangirl:

1. Okita Souji (peace maker kurogane)

2. Haku (naruto)

3. Ryuhou (scryed)

4. Katsuki Fuchoin (get backers)

5. Sinistra&Dextera (kiddy Grade)

 

Dessa gör mig till en fanboy:

1. Arashi Kishu (X)

2. Sachiko Ogasawara (Maria-sama Ga Miteru)

3. Shizu (Scrapped Princess)

4. Tweedledee (Kiddy Grade)

5. Eclair (Kiddy Grade)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste, men missade faktiskt den biten. My bad. Warri!

 

Jag brukar inte göra sådana misstag, men det blev ngt knas i huvudet när det stod "Fanboy". Det fick mig direkt att associera till en kille som var fan - då av brudar ^^.

 

Jag rösta på mellantinget jag också om det var värt att veta ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man e ett mellanting såklart! Det finns så många underbara karaktärer att det vore direkt mystiskt om man speciellt gillade ett kön.

 

 

Super favoriterna

 

Shinji (Evangelion)

Ciel (true lunar chronicles)

Shizu ( när hon är ungen, scrapped princess)

Shikimaru (Naruto)

Gaara (Naruto)

Azuka (Evangelion)

Shiki (True lunar chronicles)

Arcueid (tru lunar chronicles)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag har hört, har fanboy/girl en annan mening. Att man är en fanboy/girl (boy eller girl beroende på vilket kön man har). D.v.s att man är extremt fixerad vid någonting speciellt, det ska även tas som en förolämpning.

 

ex. Din ***** Naruto-fanboy!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag har hört, har fanboy/girl en annan mening. Att man är en fanboy/girl (boy eller girl beroende på vilket kön man har). D.v.s att man är extremt fixerad vid någonting speciellt, det ska även tas som en förolämpning.

 

ex. Din ***** Naruto-fanboy!

 

Mycket möjligt att det är det. Men I fancommunities så används det inte i det sammanhänget, inte i alla de som jag stött på iaf. Hade inte förvånat mig ifall det gjort det med tanke på att 'otaku' inte är ngt i närheten utav ett positivt ord som några stycker verkar tro (pekar inte ut några i detta forumet utan jag menar allmänt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehm?! W00t?! Vad är det du säger. Fanboy är något helt annat.

Man säger t ex att någon är en jävla nintendo fan-boy om han gillar nintendo och deras grejjor, eller att någon är en Sony fan-boy(JAG!).

 

Nåja, ni fattar vad det är som jag försöker säga.

 

Anji, du är ju helt ute och cyklar. Vet inte vem som har fått dig att tro att fanboy är det som du postade att det är, men det är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehm?! W00t?! Vad är det du säger. Fanboy är något helt annat.

Man säger t ex att någon är en jävla nintendo fan-boy om han gillar nintendo och deras grejjor, eller att någon är en Sony fan-boy(JAG!).

 

Nåja, ni fattar vad det är som jag försöker säga.

 

Anji, du är ju helt ute och cyklar. Vet inte vem som har fått dig att tro att fanboy är det som du postade att det är, men det är fel.

 

Fanboy (FAN-boy)

n. - Term used to describe a male anime fan of near-religious and rabid love for anime, anime characters, and the anime lifestyle. Much of the time in non-Japanese cultures, this term has a derogatory meaning to it, not unlike the context of "otaku" in Japan. In its derogatory meaning, the term can be used to describe someone with no social or personal life outside of anime. A stereotypical fanboy defends and loves anime, or the characters they happen to like in anime, with the fervor of a holy crusader, at the cost of his image as seen by others, his personal appearance and hygiene, and his sociability. Milder definitions of the term can be attributed to someone with an intense love for anime, but one who does so not at the cost of smelling like they've bathed.

ex. - That guy is such an Ukyou fanboy.

other forms - fanboys (pl.)

see also - fangirl

 

Fangirl (FAN-guhrl)

n. - Term used to describe a female anime fan of near-religious and rabid love for anime, anime characters, and the anime lifestyle. These people are less common than "fanboys", and as a result the term carries less of the derogatory stereotypes that are associated with its more prominent gender counterpart. However, these associations can still carry over into the term if the person meets the "requirements".

ex. - That fangirl keeps following Steve Bennett around.

other forms - fangirls (pl.)

see also: fanboy

 

Källa:AnimeInfo

 

Freytag, det betyder att det går att använda det i sådana enskilda fall som karaktärer också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skrev det så för att göra det lättare i just det sammanhanget och så vitt jag vet så är det 'OK' att göra det. Alltså i den bemärkelsen att som kille att du gillar tjejkaraktärer och som tjej att du gillar just kill karaktärer. Det var enbart för enkelhetens skull. Nästa gång skall ja tänka på att göra det mer ordentligt. Som du antagligen inte vet så används termerna även i japanska anime/manga fan-communities.

 

Freylag - Jag vet att du med stor sannolikhet verkligen inte bryr dig om det, eller i vilket sammanhang ja valt att lägga det i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anji: Nejdå tog inte illa upp. :)

 

Freytag kan ta o chilla lite va ;).

Du får gärna backa upp dina argument med lite fakta sources...

Tills dess så lite jag på de fakta jag har sett.

 

Tror iaf mellantinget funkar bäst för mig :) Eller snarare jag vet, med tanke på att jag älskar karaktärar som har färgstarka. Vare sig dem är killar eller tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, nu har jag rensat bort alla inlägg som har med TV-spelsvärlden att göra eftersom det ligger helt off topic. Håll er till ämnet eller stara en ny tråd i rätt forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...