Hoppa till innehåll
Anime.se

Psychos galleri. Första uppdateringen 2008!


PsychoCaptain
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Angående Psycho i träd:

 

Vilken film är det du tittar på? Jag känner igen det men kan inte komma på vilken film det är :S... Blir nästan tvungen att kolla igenom alla mina filmer för att få reda på det :P

 

Bilderna är, som det mesta av Psycho, riktigt snygga :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Psycho i träd:

 

Vilken film är det du tittar på? Jag känner igen det men kan inte komma på vilken film det är :S... Blir nästan tvungen att kolla igenom alla mina filmer för att få reda på det :P

 

Bilderna är, som det mesta av Psycho, riktigt snygga :)

 

På TV:n visas Laputa/Castle in the sky. Jag har faktiskt skrivit in den exakta tiden på DVD spelaren när just den bilden visas i filmen! Det är Laputa fodralet som ligger öppet över grenen. Övriga filmer på bilden är Metropolis, Kiki's Delivery Service och Neon Genesis Evangelion 0:2.

 

He he, era små snuskisar :D Lättklädda katt-tjejer är tydligen poppulärt. Ska jag våga posta mina andra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

På TV:n visas Laputa/Castle in the sky. Jag har faktiskt skrivit in den exakta tiden på DVD spelaren när just den bilden visas i filmen! Det är Laputa fodralet som ligger öppet över grenen.

 

Vissta att det var något jag hade sett :D

 

He he, era små snuskisar :D Lättklädda katt-tjejer är tydligen poppulärt. Ska jag våga posta mina andra...

 

Posta gärna mer bilder av den typen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg om jag fick något svar i förra tråden... hur lång tid tar det för dig att göra en sån bild som t ex den till hösttävlingen eller vintertävlingen? Kan ju påpeka det igen ochså, för säkerhets skull. Du är JÄVLIGT bra på att teckna. Man blir avundsjuk... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg om jag fick något svar i förra tråden... hur lång tid tar det för dig att göra en sån bild som t ex den till hösttävlingen eller vintertävlingen? Kan ju påpeka det igen ochså, för säkerhets skull. Du är JÄVLIGT bra på att teckna. Man blir avundsjuk... ;)

Jag vet inte hur lång tid det tar. Men vintertävlingen tog säkert två-tre timmar. Jag ritade inte allt på samma gång så det är svårt att avgöra. Hösttävlingsbilden tog mycket längre tid. Jag satt länge med photoshop och testade olika bakgrunder hur och var jag skulle lägga gråskala.

Jag ska teckna en bild och ta tiden och sen posta både bilden och tiden så får vi se... Ska bli intressant :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådärja! Nu vet jag hur lång tid det tar att teckna och färglägga en av mina bilder. Bilderna härunder är nästan i samma storlek som orginalet.

MrCool-BW.jpg

Här har vi teckningen i blyerts och tusch. Jag använder tuchpennor i storlekarna 0.1, 0.3 och 0.7. Tecknandet tog 1 timma och 7 minuter. Efter detta suddade jag ut alla blyertsstreck och scannade igen för färgläggningen.

MrCool.jpg

Jag färglägger som sagt i Photoshop. Oftast använder jag tre lager. Det översta (som jag som jag har instält på "multiply" så allt vitt blir genomskinligt) för den inscannade bilden, det understa för färg och ett lager däremellan för skuggor. Från scanning till färdig bild tog det 1 timme och 27 minuter.

Sammanlagt alltså 2 timmar och 34 minuter. En ganska enkel bild. Med bakgrund och grejjer tar lätt det tredubbla.

 

Så, en snabbkurs för PsychoCaptain wannabies :) Enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...