Hoppa till innehåll
Anime.se

Psychos galleri. Första uppdateringen 2008!


PsychoCaptain
 Share

Rekommenderade inlägg

Var ett tag sen jag postade några bilder här och i brist på nått vettigt att visa upp kommer här lite kludd jag ritade en ledig stund tidigare idag. PsyckoCaptain presenterar The ultimate Angel attacks:

Angel-attack.jpg

Ritade EVA:n helt ur huvudet, och ganska snabbt dessutom, så ganska mycket ser rätt fel ut.

 

Nästa bild var inte Hellsinger från början, men efter lite ritande började det likna honom. Glödande A:t var bara nått jag kom på i förbifarten och tänkte testa.

Hellis-Anarchy.gif

Enjoy Pixel-Psycho-evilsmile.gif

*Edit: tog bort bilderna, dom var för dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

EVA-bilden var bra, hur kan något så kraftfullt komma från något så litet? ;D

 

Och Hellis ser verkligen ond ut på den bilden, måste vara ögonen. Det glödande A:et ger en fin finish på bilden. :D

 

Skönt att se lite aktivitet här, det har vart dött ett tag nu :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite kritik ang Henry Townshend

 

Fin bild.. gillar variationen av strecken, dvs tjocklek och riktining.

Håret håller dock inte samma kvalite som resterande del av bilden (bra jobb med hårets växtrikting!)

 

Örat är lite slarvigt gjort, snibben existerar knappt :D

 

käkbenet under örat är lite för mycket lutat än va det borde vara och hakan lite väl kort på bredden (ser ut som du gjort hakan bra från början och sedan glömt dra det vertikala strecket på vänstersidan tillräckligt långt ner. Litet misstag men all kritik är bra hoppas jag :D)

Något med högra ögat stör mig en del också.. dock så är inte människans ögon helt symetriska. Antingen är det storleken på högra ögat som är fel eller så har det med pupillen att göra.. aha! mätte lite nu och ser att ögonen inte har samma perspektiv som näsan och hakan.

 

Jag tycker att kläderna är ursnygga! riktigt jävla bra jobbat där ! Skuggan bakom högra axeln förhöjer känslan utav skissen och matchar skuggningen i ansiktet väldigt bra!

Kännslan i bilden är riktigt bra och är näst intill professionell enligt min mening. Hade du bara fixat till alla småfel + håret så hade det whoouuupat riktigt hårt!

Great job mannen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, tackar. Kul att ni gillade Henry!

 

Speciellt tack till ewkn! Alltid nyttigt och roligt med konstruktiv kritik. Hår är skitsvårt att få till snyggt. Käken under örat får jag väll skylla på att jag ritat för mycket manga på senare tid. Brukar va ont om fyrkantiga hakpartier där :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Spelar Zelda: The Minish Cap och då Link och Psycho har nästan samma kroppsbyggnad så var den här bilden oundviklig...

LinkCaptain.jpg

Faktum är att jag inspirerades av karaktärsdesignen i Zelda: The Wind Waker när jag ritade den första bilden på en skabbig tomte som så småningom skulle bli PsychoCaptain.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Börjar blir mycket spel-fanart i denhär tråden... här är en till (lite naket på denna bilden så se upp om du är känslig...):

Kratos

Någon kanske känner igen huvudpersonen i God of War: Kratos, milenniets brutalaste spelpersonlighet som dessutom har mer naket i sitt spel än Hugh Heffner har i sitt :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkligen bra jobbat PsychoCaptain! Har inte spelat God of War men Kratos ser otroligt hård ut. Så hård att han inte ens använder svärdskidor, han kör svärden rätt i ryggen ^^

 

Bra arbete med anatomin och skuggorna.

 

Det enda felet med bilden är... att det inte är ens eget ansikte på personen i mitten :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte spelat God of War men Kratos ser otroligt hård ut. Så hård att han inte ens använder svärdskidor, han kör svärden rätt i ryggen ^^

He he! Jo, nu när du säger det så ser det faktiskt ut så XD

Fast egentligen hänger dom ju ryggen, såhär, har man spelat speler förstår man varför dom inte trillar av...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...