Hoppa till innehåll
Anime.se

Vart koper man animesaker i Japan?


Selene
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag ar just nu i Nagoya efter att ha spenderat en vecka i Tokyo. Visst jag har hittat flera affaren har och dar som saljer manga och sma geta geta men vart koper man anime "dockor" och liknande saker?

 

Ar det nagon som vet?

 

Pa lordag/sondag aker jag tillbaka till Tokyo och ska kolla efter det en sista gang innan jag lamnar landet pa tisdag.

 

Nasta gang jag kommer tillbaka ar om ca 5 ar...sa jag skulle vilja hinna med det mesta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet tyvärr inte själv. Men jag skulle tro att zimeon kan hjälpa dig. Han var ju i Japan för inte allt för länge sedan. Försök att skicka ett PM till honom och hoppas på att han hinner svara innan du åker hem.

Ha det så kul. Du skulle bara veta hur avundsjuk jag är på dig.

Jaja bara att börja spara pengar så kommer jag säkert iväg jag oxå någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta en titt i akihabara. Jag vet inte vad gatan heter, men om man svänger höger på någon stor gata efter man kommit av stationen ska det finnas en gata med mängder av affärer. Och så ska det finans lite mindre affärer lite här och var i området. Ta en titt där!

 

(Och förresten, jag är avundjuk på dig. :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara en liten skakning fick jag erfara och nar tyfonen var har sa var jag ju tvungen att resa fran Tokyo och Nagoya sa jag blev jatteblot!

Tydligen sa gick man inte ut nar dessa regnskurar kom...dumma jag. Nasta dag var det fint vader igen. Ja, faktiskt vaqr det fint i en hel vecka efter det...

 

Tack, jag ska kolla in Akihabara. Jag tror att det var dar jag var forut men det skadar aldrig att kolla en gang till. Speciellt nar det galler anime...

 

PM:ar Zimeon

 

Tack sa mycket. Forsatt skriv om ni kommer pa nagot mera. Jag ar mycket tacksam for allt.

 

Jo, forresten. jag var till en second hand har i Nagoya i helgen och dar kunde jag hitta manga for 10 yen styck. Ta det ganger 0.07 sa vet ni hur mycket svenska kronor det ar. Kopte lite 3*3 eyes...i farg!

(plus lite andra saker som jag inte kande igen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

maste bara beratta. jag var precis i en matvaruaffar och kopte sma one piece figurer, naruto och ccsakura. det sistnamnda till mina kusinbarn, efter att ha hort att serien kommer till Sverige i dec.

 

ps. dagens fraga pa lunarstorm ar ""gillar du manga?...sa jag forklarar vad det ar...ds

 

*sitter och tuggar pa en onigiri*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Inte alls, jag hade skitkul i Japan och jag träffade så mycket underbara människor, såg folk springa runt i kimonos på gatorna, bodde hos en familj, spelade paccinko och misslyckades fatalt, låtsades att jag kunde hitta i Tokyo, tappade bort mig på tunnelbanestationen på väg till ryokanet, fotade mig och fick coola bilder som jag kunde klistra fast, köpte CD skivor, gick på kareoker, åt i nudelbar, pratade japanska, handlade på 7-11, gick på marknad, åkte shinkansen, gick på second hand, drack Asahii och Sapporo från vendingmachines!, tappade bort mig, gick till tempel, blekte håret (blev inte som jag hade tänkt mig), kendama, sumo brottning!

Blev kär i Japan...så tro inte att jag åkte dit bara för animen.

 

Att hitta anime prylar var bara ett plus på resan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...