Hoppa till innehåll
Anime.se

Uhm... vad hände med akira?


Buffi
 Share

Rekommenderade inlägg

Undrat över en rätt onödig sak lite på senaste tiden...

När jag började glo på anime så var ju akira animen av animes som alla skulle ha sett, och som nog var inkörsporten till att glo på anime rent allmänt. Även om akira funnits ute i nästan 10 år eller något när jag såg den så var det ju fortfarande kanske filmen som alla snackade om inom animevärlden här i väst då.

 

Nu hör man ju aldrig någon nämna akira, och det verkar som att så gott som ingen av dom som tillhör den nya vågen av animetokar kollat in den.

 

Tycker att det är rätt skumt att filmen som väl var mangafilmen med stort M nu blivit förpassad som nån gammal halvskräpig anime som ingen verkar tycka är sevärd :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tyckte jag det pratades för mycket om Akira förut. En så stor händelse i animévärlden är det inte, den var mer ett nedslag för att av Katsuhiro Otomo hade gjort den och för att den var tekniskt fulländad. Samtidigt var ju redan då Gundam och Macross av mycket större kaliber, och dem var det inte en kotte som pratade om då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skall inköpa mangan och läsa den, men jag har för mig att den är dyr och jag har inga pengar så... hata mig inte.

Du kan ju göra som jag och hyra den från biblioteket. Såvitt jag vet finns de flesta delarna på de större biblioteken runt om i Sverige. Särskilt med tanke på att jag hyrde volym 3-6 från en bokbuss i Nybro B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...