Hoppa till innehåll
Anime.se

Vem tycker att Neon Genesis Evangelion slutade bra?


Gäst ALPHA_88
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
Försök se om den om tio år och simsalabim, du kommer tycka att slutet är helt klockrent.

 

Inte riktigt 10 år än men det är nog dags att se om den för det var en av de första jag såg och jag hade haft en för "bra/skyddad" barndom, men nu har jag massa problem och är allmänt depprimerad och så kan jag tänka lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutet på Evangelions TV-serie är det bästa slut som någonsin tillverkats. Någonstans. I någon form av underhållning.

 

Ja, håller med till 100% Kan inte förstå att folk var missnöjda med den när den kom... Dock är jag glad att End of Evangelion gjordes, den är toppen den med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tv serien hade ett konstigt slut men filmen hade ju ett riktigt konstigt slut alla dör och allt slutar helt jävla konstigt... En fråga vem skulle vilja vara ensam så som han e i slutet på filmen !!! :S

 

Poängen är ju att han inte är ensam kvar. Shinji får ju välja om mänskligheten ska överleva i sin nuvarande form lr genomgå third impact och bli ett enda medvetande. Och han väljer att låta alla leva (Trots risken för att bli sårad) som de gör nu, så alla som dör kommer tillbaka, vilketAsuka är ett tydligt bevis på. F ö så dör inte Asuka i sista scenen... Trots att ALLA verkar tro det... Känns som att jag sitter på ett mentalsjukhus. Det sista som händer i EoE är att Shinji bölar, och Asuka fäster blicken på honom. SLUT

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är inte bara så da att third inpact sker och allt levande och dött forenas i en massa där inget du och jag finns utan alla bara är. ett fritt sinne utan kroppens förtryck eller vad man ska säga... sen så bestämmer sig shinji sig för att det är en bätre värld om alla skulle finnas som människor igen med kroppar där liv och död existerar. och då säger rei att då kommer folk kunna skada dig igen men det bryr sig inte shinji om...

 

rätta mig gärna om jag har fel för gillar inte tanken på att jag missuppfattat allt:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rätta mig gärna om jag har fel för gillar inte tanken på att jag missuppfattat allt:P

Det är så jag har uppfattat slutet också. Vilket är ett mycket mer pretentiöst och framförallt mer olyckligt slut än TV-seriens.

 

¨dom hadde ju inte den budgeten dom hadde tänkt sig till tv slutet så dom va ju tvungen att göra om det i sista sec typ sen när dom fick in pengar för serien så gjorde dom det slutet dom hadde tänkt sig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom hadde ju inte den budgeten dom hadde tänkt sig till tv slutet så dom va ju tvungen att göra om det i sista sec typ sen när dom fick in pengar för serien så gjorde dom det slutet dom hadde tänkt sig

 

Så enkelt var det inte. Det var inte pengabrist utan tidsbrist. Att avsluta serien på det viset de gjorde i TV-serien var också, när man tänker efter, det enda raka. Det var knappast ihoprafsat i sista sekunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...