Hoppa till innehåll
Anime.se

Vem tycker att Neon Genesis Evangelion slutade bra?


Gäst ALPHA_88
 Share

Rekommenderade inlägg

Direkt efter att jag sett slutet på TV-serien tyckte jag att den var kass, förmodeligen för att jag var så sorgsen över att serien var slut...Men efter ett tack tyckte jag att den var ok.

 

(Så är det med många serier, man vill ju inte att dom ska ta slut.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg den första gången var jag beredd på att det skulle bli jordens slagsmål där Shinji möter något stort monster i sin EVA-01. Däremot blev jag först besviken på de utdragna och jobbiga två sista avsnitten. Detta eftersom jag inte förstod ett himla någe av dem. När jag däremot hade sett om serien ett par gånger förstod jag mer om vad som egentligen hände och seriens slut fick motta en ursäkt från min sida.

 

Gällande End of Evangelion så var den kusligare och mycket läskigare än det första slutet. Det var väl allt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Liksom flera andra här i tråden blev jag först förvånad över slutet, hade också väntat mig en storstrid av något slag.

 

Nu efter att ha sett de sista TV-avsnitten och End of Eva otaliga gånger tycker jag sluten är underbara. Dessutom blir de bara bättre och bättre var gång jag ser dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Liksom flera andra här i tråden blev jag först förvånad över slutet, hade också väntat mig en storstrid av något slag.

Storstrid blev det ju också. Människorna var ju den artonde ängeln (något jag räknade ut innan jag sett slutet faktiskt :P )

 

Och Hideki Anno är ju skruvad så att de sista två avsnitten var "annorlunda" är ju inte så konstigt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Liksom flera andra här i tråden blev jag först förvånad över slutet, hade också väntat mig en storstrid av något slag.

Storstrid blev det ju också. Människorna var ju den artonde ängeln (något jag räknade ut innan jag sett slutet faktiskt :P )

 

Och Hideki Anno är ju skruvad så att de sista två avsnitten var "annorlunda" är ju inte så konstigt iaf.

 

Nu när du säger det så, människorna blir ju faktiskt den 18'e.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag blev inte översaskad eftersom jag redan hört att det skulle vara skruvat och "oförståligt". men jag tyckte det va grymt bra som vissa andra sagt så är det bästa slutet jag sett... men jag förstod det inte heller första gången... va tvungen att kolla på det 2 ggr till och sen läsa manuset :P haha

 

men när man förstår det så är det värkligen grymt bra och genomtänkt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag först såg denna tråd, visste jag precis vad jag skulle skriva. Sedan upptäckte jag att någon skrivit mitt meddelande, åt mig. Så jag antar att jag får ta och bifoga inlägget ifråga.

Slutet på Evangelions TV-serie är det bästa slut som någonsin tillverkats. Någonstans. I någon form av underhållning.

Faktiskt.

Filmen har jag aldrig orkat se klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett ep 25 och 26 faktiskt... tror jag.. det är väl Death & Rebirth?

 

Nä, Death är ett ihopklipp av TV-serien (exklusive avsnitt 25 och 26) och Rebirth är första delen av End of Evangelion (som även är känd som avsnitt 25' och 26'.)

 

End of Eva kändes krystad och överflödig efter TV-slutet, men jag vet inte hur man reagerar om man ser dem i omvänd ordning. Själv är jag glad att jag såg dem i den ordning jag såg. End of Eva känns som någon fantillverkad parentes som egentligen inte hade så mycket med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...