Hoppa till innehåll
Anime.se

Söker en bra mekka/mecha manga


Doddis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag sitter för nuvarandet och letar efter en bra mekka (eller mecha för er "amrikanos" infekterade :P) manga. Jag vill inte ha animé(märks nog efter som den ligger i manga :P). Nån som vet förresten om neogenesis finns på pocket? Skulle bli tacksam för svar. Engelska eller Svenska det kvittar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eva kommer komma en varannan månad, detta för att inte för snabbt hasta ifatt den japanska utgivningen som håller en takt av ungefär en bok per år.

 

Angående Gundam finns det en fantastisk mangaversion som heter Gundam the Origin. Den har dock japaner påstått att man inte skall avnjuta förrän man sett TV-serien (och nu snackar vi Gundam, inte avarterna Gundam Vinge eller Gundam Säd, Gundam X eller liknande) eftersom The Origin med flit går in på sådant som faktiskt inte beskrivs i TV-serien. Jag har läst de tre första böckerna av Origin utan att ha sett TV-serien och kan säga att den funkar alldeles utmärkt som manga ändå. Och den är så satans snyggt tecknad att det är sjukt. Precis som Eva-mangan tecknas den av animéns figurdesigner, i Gundams fall Yasuhiko Yoshikazu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neongenesis har kommit ut på svenska nu.

 

Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm

Yes, nu är den beställd.

 

Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu?

Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P

Tja, enligt Zimeon så är det den japanska Neon Genesis Evangelion-mangan som kommer en gång per år...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, eftersom Yoshiyuki Sadamoto tecknar den själv.. det tar tid att göra serier.. stressa honom inte :P

Men det ska väl bara bli 10 eller 11 böcker, så det ordnar sig nog.

 

Annars kan jag starkt rekommendera Appleseed av Masamune Shirow... den första manga jag läste och fortfarande den som gör störst intryck på mig och ger mig mest inspiration... Handlar inte främst om mecha, men det finns en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neongenesis har kommit ut på svenska nu.

 

Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm

Yes, nu är den beställd.

 

Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu?

Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P

Tja, enligt Zimeon så är det den japanska Neon Genesis Evangelion-mangan som kommer en gång per år...

jaha, den japanska. fick lite panik där ;)

Då blir det väl typ än volym i månaden som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neongenesis har kommit ut på svenska nu.

 

Titta på, http://www.sfbokhandeln.se/manga/mangstar.htm

Yes, nu är den beställd.

 

Oj då. En bok per år? Hur många på japanska finns det släppta just nu?

Ska det komma ut en volym på ett år... Det var inte riktigt vad jag hade trott :P

Tja, enligt Zimeon så är det den japanska Neon Genesis Evangelion-mangan som kommer en gång per år...

jaha, den japanska. fick lite panik där ;)

Då blir det väl typ en volym i månaden som vanligt? Om det kommer 10 volymer.

 

EDIT: SRY, för dubbelposten. Blev något knas när jag skulle förhandsgranska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då blir det väl typ en volym i månaden som vanligt?

 

Eva kommer komma en varannan månad, detta för att inte för snabbt hasta ifatt den japanska utgivningen som håller en takt av ungefär en bok per år.

 

Jag förstår inte riktigt hur svårt det kan vara att läsa genom trådarna innan man postar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...