Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime i sverige


tetsuo-shima
 Share

Rekommenderade inlägg

Oftast fansubs som jag laddar hem:P Men om jag hittar en anime jag vill ha till bra pris så köper jag oftast den

 

Ja,, så gör jag också. Funsubben fungerar ju då som reklam för serien/filmen. Dessutom blir det ingen snygg hylla av enbart hembrända skivor med fansubs. ;)

 

Fast om man ska vara helt ärlig ska man strunta totalt i fansubs, men vem har tid och framförallt tillräckligt med pengar för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har en känsla av att man nästan måste ladda ner om man först och främst vill hänga med för att det tar ett tag att skaffa dem på dvd om de inte görs väldigt snabbt. Sen så är det så jävla dyrt med DVD. En serie på 3 delar kostar runt 250 kr. Det är inte folk som har så mkt pengar för det mesta så att de kan köpa en hel serie på ca: 26 avsnitt. Man måste nästan ladda ner fansubben. Sen finns det ju folk som inte har bredband eller något liknande de måste ju nästan köpa animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där jag köper ifrån får man vara glad om man får 3 avsnitt för 250 spänn; där är det mer standard med 200 spänn per avsnitt. För en TV-serie på 26 avsnitt får man räkna iskallt med fyra lakan. Men så är det. Animé är dyrt.

 

Då måste jag bara fråga, är det verkligen värt så mycket mer att köpa japanska R2-utgåvor än att vänta på de australiensiska R4-utgåvorna? Vad är det som gör det hela värt pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där jag köper ifrån får man vara glad om man får 3 avsnitt för 250 spänn; där är det mer standard med 200 spänn per avsnitt. För en TV-serie på 26 avsnitt får man räkna iskallt med fyra lakan. Men så är det. Animé är dyrt.

 

 

 

 

Då tycker jag du ska vänta tills au:4orna kommer ut så spara du massa pengar OJA OJA (!) . Och jag tycker du ska lyssna på mig och Teron (!) då spara du a lot of money OJA. Och man behöver inte vara först med att ha en serie , vänta så kännar du :| .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inga bra argument för att köpa de svindyra japanska utgåvorna, annat än att jag vet med mig att jag får precis exakt det jag villl ha, plus om möjligt att jag mer direkt bidrar till dess finansiering. Annars är argumenten ungefär lika mesiga som avlönade vuxna människor försöker rättfärdiga tankning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inga bra argument för att köpa de svindyra japanska utgåvorna, annat än att jag vet med mig att jag får precis exakt det jag villl ha, plus om möjligt att jag mer direkt bidrar till dess finansiering. Annars är argumenten ungefär lika mesiga som avlönade vuxna människor försöker rättfärdiga tankning.

 

 

Okej (det var bara ett litet tips) :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de vill att det ska finnas mer anime i Sverige kan de sänka priserna visst kanske det är dyrt att importera men inte så dyrt, eller?

Men jag antar att det måste vara det.

 

Japp. Rättigheter, tillverkning, frakt, tull, skatt, lagerkostnader, distribution, försäkringar, löner, semesterersättningar, arbetsgivaravgifter....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...