Hoppa till innehåll
Anime.se

Rurouni Kenshin!


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

Fel, det är 2 OVAs... OVA1 har 4 Episoder och OVA2 har 2 Episoder.

 

Många säger att OAVn är hur bra som helst Men eh.. Saitou ser skum ut i den tycker jag

 

Saitoh är mkt yngre, kanske därför du inte känner dig riktigt hemma ;)

Desamma gäller iofs Kenshin också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker iofs inte att det är så synd. It wrapes it all up, så att säga. + att den fastnar i hjärtat på en så man inte glömmer. Det är oftast så att de serier man kommer ihåg är dem som inte sluta så jätte lyckligt. Eller det kan ha varit lyckligt, men endå inte '-'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Rurouni Kenshin är verkligen min stora favorit inom anime. Jag har visserligen inte sett hela serien än (men jag har beställt hela serien på dvd, så nu väntar jag otåligt på att dden ska komma)

 

Jag kan inte direkt säga vilket som är mitt favorit avsnitt, men favorit striden är den mellan Saito och Kenshin.

Jag får väl lov och hålla med alla andra och säga att Kyoto-arket är den bästa delen i serien och det känns onekligen som om serien skulle sluta med den

 

På något sätt (utan att jag märkte det ;) ) så har Saito blivit min favoritkaraktär.

 

Filmen tycker jag är helt ok (jag såg den dock före serien så jag hade ingen aning om någon bakgrund till karaktärerna) men jag tycker det blir långtråkigt när de visar samma scen femtielva gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...