Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 2


Skatan Milla
 Share

Hur länge har du spelat SC2?  

31 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur länge har du spelat SC2?

    • 20 <- h
      11
    • 40 <- h
      2
    • 60 <- h
      0
    • 80 <- h
      1
    • 100 ->
      17


Rekommenderade inlägg

mitsurugi e rätt najs, jäkligt stark e han, men ja kan inte ett skit me han frutom bara några vanliga attacker ... men Talim har en stor variation tycker jag, o gillar hennes attacker ^^

 

men annars e han yun sung (lr va ha nu hette , inte spelat på åratal känns de som >_<) jäkligt cool :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

mitsurugi e rätt najs, jäkligt stark e han, men ja kan inte ett skit me han frutom bara några vanliga attacker ... men Talim har en stor variation tycker jag, o gillar hennes attacker ^^

 

men annars e han yun sung (lr va ha nu hette , inte spelat på åratal känns de som >_<) jäkligt cool :)

Yunsung tyckte jag var helhäftig i början, dock blev han bara dåligare och dåligare allteftersom jag spelade med de andra karaktärerna. Jag försöker ändå lite med honom lite då och då...

 

Yo, brukar ni spela Survival mycket? det gör jag iaf. Vet ej om det anses vidare bra men jag har fått mest på Extra Survival - Standard. Spelade Mitsurugi och vann 67 gånger. (Det känns mycket iaf...) ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina favoriter är nog Yoshumitsu och Voldo.

 

Däremot tror jag det är Taki jag har väldiga problem med, hon har nån jobbiga attack så man typ inte kommer undan, tror det är hon iaf.

 

Hade klarat spelet men sen blev mitt memory card korrupt(damn Joytech)

så nu har jag bara gubbarna man har i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot tror jag det är Taki jag har väldiga problem med, hon har nån jobbiga attack så man typ inte kommer undan, tror det är hon iaf.

 

Vilken attack då, jag spelar en del med Taki så jag kan hennes attacker.

Men jag tycker faktiskt inte hon har någon attack som är speciellt svårblockad.

Menar du kanske att hennes combos oftast träffar hög-låg-hög eller hög-hög-låg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senshipolarn: Med Mitsurugis Damaskussvärd BEHÖVER man inte försvara sig ^^. Eller man kan sidesteppa i några instaka fall, eller parera genom fram/bak och block då och då.

 

Men ska det vara Soul Calibur 2 ska det vara Patrik med Cassandra mot en skrikande Micke med Cevantes. "Aa! Kom då din sidesteppande unge! Nu ska du allt få spö! AJ! Aa nu tror du allt att du är kaxig,va? AJ! Jag ska allt visa dig! AJ! Men för f'n Patrik sluta sidesteppa din...."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mot en annan mänsklig spelare är Damascus Sword överlägset i många fall. Mot daotrn i långa dungeons å sånt i Edge Master Mode så tycker jag ändå att Hraesvelgr (Seung Mina) är att föredra då man med några enkla spins kan få tillbaks hela livet i ett nafs. (Hraesvelgr ger liv vid varje attack, oavsett om den träffar eller inte).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senshipolarn: Med Mitsurugis Damaskussvärd BEHÖVER man inte försvara sig ^^. Eller man kan sidesteppa i några instaka fall, eller parera genom fram/bak och block då och då.

(Hehe), det var det jag syftade på mot slutet.

 

 

Men ska det vara Soul Calibur 2 ska det vara Patrik med Cassandra mot en skrikande Micke med Cevantes. "Aa! Kom då din sidesteppande unge! Nu ska du allt få spö! AJ! Aa nu tror du allt att du är kaxig,va? AJ! Jag ska allt visa dig! AJ! Men för f'n Patrik sluta sidsteppa din...."

lol! Ja, sajdsteppandet kan vara riktigt skoj ibland, Cassandra kan ju dessutom göra det hukandes. ^^

 

Är Patrik möjligen också en stor Cassandra-diggare (som jag)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Astaroth kan väl knappast vara den bästa karaktären, det beror inte på smak utan på logik.

Hans storlek gör hans slag väldig lätta att förutspå och dem tar för många frames att utföra.

Dessutom har han inte så många olika attacker.

 

Nej själv så föredrar jag Mitsurugi, Taki och Sophitia just nu.

 

f.ö. så är Raphael en av dem bästa karaktärerna i stort sett alla hans attacker är svåra att förutspå, han är snabb och han har styrka.

Obalanserad med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Astaroth kan väl knappast vara den bästa karaktären, det beror inte på smak utan på logik.

Hans storlek gör hans slag väldig lätta att förutspå och dem tar för många frames att utföra.

Dessutom har han inte så många olika attacker.

 

Nej själv så föredrar jag Mitsurugi, Taki och Sophitia just nu.

 

f.ö. så är Raphael en av dem bästa karaktärerna i stort sett alla hans attacker är svåra att förutspå, han är snabb och han har styrka.

Obalanserad med andra ord.

Jag sa alldrig att han var bra, utan att han var grym.

 

Det är inte kul att spela som en fransk fjolla, oavsett hur bra han är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, Soul Calibur 2. ^^ Det enda fightingspelt som jag orkat lägga ner någon längre tid på att spela. (Förutom Narutimett Hero 2 ^_~).

Har klarat Weapon Master och köpt alla vapen och försöker maxa levlarna bara.

Survivale går det inge vidare i dock (saknar tålamodet att börja om när man man dör...) Kommit till 13 vinster.

 

Favoritkarre: Talim-chan! ^__^ Dock så är det ingen som vill spela mot mig med henne längre. (Inte för att jag är bra, utan för att de är dåliga ^_~).

Andra som är roliga att spela med: Yoshimitsu, Taki och Astaroth.

Den enda jag inte gillar att spela med är Maxi.

 

Hoppas man får tillfälle att vara med i någon tunering sedan. Visste inte att de hade sådant på Uppcon. Testa att spela mot bra spelare. Man lär ju inte ha någon chans, men... =D Får åka dit nästa tillfälle!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...