Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 2


Skatan Milla
 Share

Hur länge har du spelat SC2?  

31 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur länge har du spelat SC2?

    • 20 <- h
      11
    • 40 <- h
      2
    • 60 <- h
      0
    • 80 <- h
      1
    • 100 ->
      17


Rekommenderade inlägg

Här skall det diskuteras om Soul Calibur 2, världens kanske bästa Fighting spel som gjorts.

Diskutera om vad ni vill, favorit karaktär, favorit move eller vem som är sexigast själv så tycker jag Voldo är sexig som bara den ;)

Eller så kan ni posta time attack tider eller survival rekord.

Som ni vill bara det handlar om Soul Calibur 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Nej nej, trots att T3 är ett grymmt bra Fighting spel så kommer det inte hela vägen som SC2 gör.

Däremot så har jag hopp om T5, dem skall ju tydligen gå tillbaka till tekken 3 stilen igen.

 

Maxi är en ganska bra karaktär, dock så tycker jag att hans rörelser håller på för länge för att han skall kunna bli riktigt effektiv.

Nightmare är den karaktären jag har svårast att spela emot, hans storlek spelar ögat ett spratt och han är faktiskt riktigt snabb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, Soul Calibur 2. Spelet fick mig aldrig egentligen att träna och bemästra någon karaktär till fullo, men å andra sidan... inget spel i genren har det. Tycker om beat em' up, men jag är för lat för att bli en sån ihärdig spelare så att jag blir riktigt, riktigt bra. :P

 

Killen jag brukar köra med i Soul Calibur 2 är... hm, vad heter han nu då? Yun-Sung? Var egentligen ingen annan karaktär i det spelet som riktigt tilltalade mig. Kanske lite hon... vad sjutton hette hon? Xianghua? Yeah.

 

(Förresten, är det ingen här som har spelat något Guilty Gear-spel? Fantastiska spel måste jag säga)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skatan_Milla: Då har du ingen chans mot mig eftersom jag är grym med Nightmare.

 

Jag tycker alla karaktärer är bra fast det finns ju de faller en mer i smaken än andra. Tex. Ivy, XiuangHa (stavning?), Talim, Taki, Nightmare, Mitsurugi...

...

...

Det är ju nästan alla ju!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nej, trots att T3 är ett grymmt bra Fighting spel så kommer det inte hela vägen som SC2 gör.

Däremot så har jag hopp om T5, dem skall ju tydligen gå tillbaka till tekken 3 stilen igen.

 

Maxi är en ganska bra karaktär, dock så tycker jag att hans rörelser håller på för länge för att han skall kunna bli riktigt effektiv.

Nightmare är den karaktären jag har svårast att spela emot, hans storlek spelar ögat ett spratt och han är faktiskt riktigt snabb.

Skitfjantiga karaktärer i kommande Tekken 5 jö :S

Har lite svårt att se varför Tekken 5 ska bli samma stil som 3:an.

Och vad menar du men "hela vägen". Ah så jobbigt, inget motivering.

 

paulphoenix.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitfjantiga karaktärer i kommande Tekken 5 jö Confused

Har lite svårt att se varför Tekken 5 ska bli samma stil som 3:an.

Och vad menar du men "hela vägen". Ah så jobbigt, inget motivering.

 

Vad jag menar med hela vägen, det menas med att spelet inte faller på något.

 

Vi kan ju börja med karaktärerna i spelet då, det finns en mängd olika karaktärer som alla har styrkor och svagheter som man kan finslipa på bara man har tålamodet och blandningen av karaktärerna är väldigt bra gjord så nästan varje person har lätt att hitta sin favorit.

 

Musiken, ja den är så stämmningsfull och välkomponerad att man vill nästan förlänga striderna bara för att kunna lyssna lite extra på låten.

 

Weapon Master har lagts till vilket ger en mycket längre livs längd på spelet än vad Tekken 3 skulle kunna uppnå.

Förutom Weapon Master så innehåller SC2 en massa andra lägen och alternativet att man kan vinna och spela med just sitt favorit vapen.

Vilket ökar livslängden YTTLIGARE.

 

Och sedan så har vi det ALLRA viktigaste i spelet, fighterna.

Tempot är väldigt högt, in högt som i ett 2d fighting spel men ändå väldigt högt.

Det finns en god blanding av attacker och kombinationer för varje

karaktär som gör att varje strid har många möjligheter.

 

Om det finns något jag skulle klaga på i spelet så är det practise mode, jag tycker att dem borde ha lagt in en funktion som gjorde att man skulle kunna välja så att den pendlade mellan teknikerna.

Så att man skulle slippa gå in på command list hela tiden.

d.v.s. sådan function som DoA 1 har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar som om bara jag har Link som favorit! ifs finns han bara i GC verisionen!

jag irriterar mig på att alla klagar på att jag bara använder Link <.<

men vafan man vill juh vinna lr hur? och då använder man karaktären man är bäst på!

det som är roligt är att alla jag spelar mot tycker att Link är dårlig

men ändå spöar jag skiten ur dom med han ändå ^^

En annan favorit är Talim, men dock tycker jag själv att hon är lite fuskig

speciellt med sina Soul Caliburs,

hon är typ the "character of choise" för alla button mashers!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alldrig spelat mot Link, eller sett någon använda honom.

Så jag har ingen aning om hur bra/dålig han är.

Men som med dem flesta karaktärer så beror det faktiskt inte på karaktären utan vem som sitter framför TV'n.

T.ex. ingen jag har spelat emot har varit något vidare med Mitsurugi, men när jag använder honom då tar det hus i h-vete.

 

Att folk skyller ifrån sig på en karaktär tycker jag är mesigt, kan man inte bara erkänna att man är dålig med den karaktären ^^

 

Jag trodde voldo var Buttonmasher gubben? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att basha skydda knappen då eller ^^

nej, igenom att inte veta hur man kontrollerar honom ^^

 

det var inte alls kul B)

det är nog det alla tycker är dårligt med link, om man kommer åt hans "alternativa vapen" knapp och vet inte hur man går ur den snabbt

och effektivt utan att avfyra ett av vapnen!

 

dock är problemet med Talim att alla är bra med hon ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte jag, jag har tappat mina "nybörjar" skills.

Jag kan inte buttonmasha som jag kunde op dem gammla goda Tekken 1 tiderna längre.

Kanske är det därför jag valt Mitsurigi för att han har ett lite lägre tempo än många andra karaktärer i spelet.

 

Talim's tuffaste attack är ju <- + kast när han drar motståndaren i ena benet och skärn honom på halsen.

Speciellt när motståndaren är Astaroth ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Astaroths grymmaste move är när han svingar runt yxan och "hakar" tag i motståndaren och slänger iväg den. Häftigast är det när man slänger ut nån med just detta move. Humiliation in it's finest hour!!

 

Nåt som jag dock aldrig kommer förstå mig på är hur otroligt zaffe har bemästrat Link. Links kast när han vrider om armen samtidigt som han hoppar, springer bakom och slår iväg motståndaren med svärdet, just det kan zaffe använda till fullo och kasta ut motståndaren med! Unbelievable!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att basha skydda knappen då eller ^^

nej, igenom att inte veta hur man kontrollerar honom ^^

 

det var inte alls kul B)

det är nog det alla tycker är dårligt med link, om man kommer åt hans "alternativa vapen" knapp och vet inte hur man går ur den snabbt

och effektivt utan att avfyra ett av vapnen!

Jag hade samma jädra problem i början. Kan nog säga att jag också "dansade" ganska mycket första gången jag spelade med Link.

Han är lite speciell med sina vapen, vilket kan skapa helt andra strategier.

 

 

dock är problemet med Talim att alla är bra med hon ^^

Håller lite med om det, t.o.m. datorn spelar ganska bra med henne tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte att soul calibur 2 är så fruktansvärt bra, för ojämna karaktärer och det kanske bara är jag men jag finner det ganska svårt att fastna för nån karaktär. Yoshumitsu skulle väll vara den enda då men han är ju inte lika cool som i Tekken3.

Sen så är ju i stort sett allt sämre än Dead or Alive3. Och framförallt sämre än Dead or Alive Ultimate (värdens absolut bästa spel oavsett genre).

Tycker aldrig att Namco har ens varigt i närheten av Tecmo när det gäller att göra beat em up spel. Fast detta är ju bara mina åsikter.

Sen så beror nog ganska mycket på att jag är en grafik nörd, så snyggt som möjligt ska det va :D

Nu tror ni att jag är ytlig men jag tycker det hänger lika mycket på spelkänslan och karaktärsdesignen (alltså en lika stor mix av alla tre).

Nu har jag svamlat tillräckligt.

god natt :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svårt o fastna för nån i SC2? inte alls.. fastnade för Ivy innan ja ens spelat spelet XD

fast sen va hon iofs. inte lika o rolig o spela med som o titta på henne ^^;;

 

 

 

hmm, Talim är min favorit, mest på grund av hennes attacker, dom e snabba och smidiga... här smashas det inte på vilka random knappar som helst, Talim e ännu bättre om man kan hennes attacker ^_~

o Taki är najs oxå, men gillar inte hennes skrik :sleep: dom går mej på nerverna...

annars är de klart man kör med Link!!! Gammal favorit o får man välja honom i fighting spel så e de klart man gör de :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte vad du menar med ojämna karaktärer, visst det finns 3 stycken eller så som är lite sämre än alla andra, jag nämner dock inga namn.

Men när man har bemästrat en karaktär så skall man inte kunna märka den karaktärens svagheter längre.

 

Jo Talim är riktigt snabb, dock så tycker jag inte att hon är så rolig att spela med då jag inte ser sådan stor variation i hennes attacker.

Men det förståss så har jag långt ifrån bemästrat henne, jag kan inte ens 10 attacker med henne i huvudet ^^

 

Nej tacka vet jag för Mitsurigi, snabbheten, styrkan och sexigheten - han är perfekt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...