Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 2


Skatan Milla
 Share

Hur länge har du spelat SC2?  

31 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur länge har du spelat SC2?

    • 20 <- h
      11
    • 40 <- h
      2
    • 60 <- h
      0
    • 80 <- h
      1
    • 100 ->
      17


Rekommenderade inlägg

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Spelar uteslutande med Nightmare (just nu iaf). Tycker han är en av de bästa karaktärerna. han har kraftfulla attacker, många av dem är snabba och har bra kombinationsmöjligheter. Han är relativt snabb och inte så stor och klumpig (som Astma-Rut XP), dessutom har han de maffigaste svärden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja Japs, du vet vad jag tycker om Nightmare.

Jag hatar honom hans anfalls kombinationer bygger alltid på mid och low eller high low vilket gör att dem blir jobbiga at skydda emot.

Dessutom skapar hans storlek en illusion om att han skulle vara söligare än vad han är, trots att jag vet det så verkar inte min hjärna fatta det när jag är i en strid mot honom.

 

Yun sung är en medel-bra karaktär, han har många snabba attacker men han är ganska värdelös om man inte kommer nära inpå sin fiende och kan utnytja hans kombinationer till fullo.

Det är just det som är svårt med gammla Yun.

 

Själv föredrar jag att hålla mig en bit ifrån min fiende så att jag lättare kan förutspå hans attack, det finns nästan ingen attack som man kan använda på långt avstånd som träffar lågt, därför kan mat utesluta motståndarens rörelse mönster mycket lättare.

 

men nu har jag babblat på ganska så rejält.

 

Slut poängen: Mitsurugi är en av dem bästa karaktärerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag spelar med Nightmare så är det total offensiv som gäller (ganska mycket annars också förresten :rolleyes: ). Det skojiga är att för några månader sen spelade jag aldrig med honom. Well, things change ^^

 

Som sagt så gillar jag också att spela med Ivy, mest på grund av hennes häftiga svärd och räckvidd. Om man kör med specialvapen så är det Alraune som används.

 

Spenderar inte så mycket tid åt att lära mig alla attacker specifikt en efter en. Brukar bara köra på och trycka in den knappkombination som faller sig naturligast i den stunden, fast så är det väl för alla på nåt sätt.

 

Därför gillar jag SCII så mycket, det faller sig naturligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo på uppcon får vi se hur det ligger till....antagligen kommer jag dit, får spö, är tjurig på personen som spöade mig ett tag för att sedan köra en returmatch och vinna på ren bonnröta...tillbaka till topic.

 

Det verkar iallafall som att ingen kör med den så mystiska karaktären Voldo som enligt mig är en krälande larv som förkänar att bli avrättad för hans otroligt sjuka cp-attacker. För övrigt så har jag faktiskt inte spelat på ett tag nu...kanske tar ett par rundor inatt, och hursomhelst kommer en match mot en upptränad verklig människa vara bra...blir lite enformigt när man bara kör mot cpu hela tiden, lr nån av sina totalt värdelösa polare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, jag är bättre än de flesta i min vänskapskrets, men när någon idiot tar fram Maxi och kör BBBBBBB...(fortsätter i oändlighet)

 

Då blir man sur. För oftast losar jag ju då... :( Kilik är en annan mash gubbe jag blir galen på.

 

Jag hatar Voldo, mysko karaktär, mysko attacker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm, detta är spännade nästan alla har spelat 100 -> timmar vilket betyder att i tids nivå så ligger vi nästan lika.

 

Tja, jag är bättre än de flesta i min vänskapskrets, men när någon idiot tar fram Maxi och kör BBBBBBB...(fortsätter i oändlighet)

 

Side step är din kompis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt sant Skatan...

 

Och jag verkar vara den enda som har spelat mellan 20 och 40 timmar....känner mig ensam och börjar nu få onda aningar om att det kommer gå ganska dåligt för mig mot alla andra "rutinerade" spelare på uppcon....

Kanske det... Själv har jag spelat över 200 timmar ja... (vilket säkert många fler har gjort). Spelar knappt något mot mänskliga spelare tyvärr så jag är inte särskilt rutinerad på den fronten. Dock kan jag klå datorn vilken dag som helst... ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Du tänker på Kilik.

 

Taki är bra, men knappast rekommenderat för nybörjare. Snabb, har lagom starka attacker, och så länge man håller sig i rörelse och kan blockera och kontra så har man även en vettig chans i närstrid också.

 

Har säkert själv knappast någon vettig chans i Uppcon turneringen, men kan vara kul att kolla i alla fall. Den som vet sina svagheter studerar sina motståndares... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iofs. är Dead or Alive 3 det bästa fightingspelet..

 

Skojar du? DOA 2 var mycket bättre. Dom totalförstörde trean.

 

Skatan_Milla: Då har vi en grym match framför oss! ^^

 

DOA serien e inte bra över huvud taget... den har inget som inte andra beat 'em up inte har förutom overdimensionerade jätte gungiga bröst och de sänker bara betyget... man ska inte sälja spel på att flickorna har gungande strutar till och börja med e det ett lågt försäljningsknep istället för att lägga lite tid på liren så spelet i sig blir bra istället och för det andra e de omoraliskt eftersom massa småungar oxo lirar spelen.

 

personligen tycker jag de bästa (inte grafiskt men spelmässigt) och mest kompletta beat 'em up e Street Fighter II (jo, fortfarande) men måste jag välja bland de nya blir de Soul Caliber 1 gillar inte tvåan lika mycke

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska man köra SC2 mot varandra är det classic mode som gäller (inge vapen eller något förutom det vanliga första vapnet) fråga inte varför, det vore man kunna räkna ut själv om man spelat spelet med alla vapen *host* damascus *host*

 

yoshimitsu har coolaste movet däremot. när han stoppar in svärdet igenom sig själv (och motståndaren om han är nära nog) tar typ halva livet på båda :D det blir en fin avslutning på matchen. (om man dödar sig själv och motståndaren så vinnar yoshimitsu :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska man köra SC2 mot varandra är det classic mode som gäller (inge vapen eller något förutom det vanliga första vapnet) fråga inte varför, det vore man kunna räkna ut själv om man spelat spelet med alla vapen *host* damascus *host*

Ja, men det är ju självklart att man ska spela utan alla vapen om man ska tävla och göra sitt bästa. Dock om man bara vill ha kul och leka lite kan man gott spela med vapnena. Mmm, Damascus sword klår allt...

Jag och min bror brukar spela 'Nightmare on Ice', -isbanan är en ren "lekbana" tycker jag. Det blir nästan lite parodi över det hela... :)

 

yoshimitsu har coolaste movet däremot. när han stoppar in svärdet igenom sig själv (och motståndaren om han är nära nog) tar typ halva livet på båda :D det blir en fin avslutning på matchen. (om man dödar sig själv och motståndaren så vinnar yoshimitsu :) )

Seppoku är rätt skoj, ja. Det är otroligt svårt att få in den mot en professionell spelare dock...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

yoshimitsu har coolaste movet däremot. när han stoppar in svärdet igenom sig själv (och motståndaren om han är nära nog) tar typ halva livet på båda :D det blir en fin avslutning på matchen. (om man dödar sig själv och motståndaren så vinnar yoshimitsu :) )

 

 

ja, seppeku är underbar.. Det är jäkligt snyggt att få in den som en 'kontring'. Dock smärre omöjligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...