Hoppa till innehåll
Anime.se

Metroid filmen


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Som många vet är en film baserad på Metroid i produktion. Dock är den fortfarande på planeringsstadiet och de letar fortfarande efter skådespelare, manusförfattare etc etc etc.

 

Det enda som har läckt ut är att John Woo ska agera producent och att handlingen troligen är baserad på det första Metroid spelet.

 

Vad tror ni om detta? Kommer det bli en bra film? Jag hoppas iallafall det (gör man inte alltid det förresten?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjejen i MP2 reklamen är het!

...

Hursomhelst så är det kasst om man överhuvudtaget får veta vem som spelar Samus Aran, det förstör hela illusionen, jag gillar att man inte får veta vad som finns under Arans mask, men om man får veta att tex Angelina Jolie spelar Aran tänker man just på Angelina Jolie.

Mitt förslag är att man tar nån okänd skådespelare som ingen har hört talas om eller sett och sedan får spela som Samus Aran och i slutet får se hennes ansikte.

Fan vad fett det skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu en hollywoodfilm som kommer att bli skit, ni såg ju bara hur de gick för Resident Evil och Tomb Raider.

 

Sen så skall väl den som spelar Samus vara en blondin?

Resident Evil:Apocalypse sägs vara ok.

Mortal Combat är för övrigt den sämsta TV spels-filmen någonsin.

 

Angående håret, så finns det hårprodukter som tar hand om sånna problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

Mortal Combat är för övrigt den sämsta TV spels-filmen någonsin.

 

Nej tvärt om måste jag säga, det är den bästa :D inte för att den är speciellt bra gjord men den är roligast att titta på.

Den är ju helt omöjlig att titta på. Den är inte bara den sämsta TV spels-filmen utan den sämsta filmen som någonsin har skapats. Förstår inte varför folk inte begår självmord efter de har sett den.

Blä.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

Mortal Combat är för övrigt den sämsta TV spels-filmen någonsin.

 

Nej tvärt om måste jag säga, det är den bästa :D inte för att den är speciellt bra gjord men den är roligast att titta på.

Den är ju helt omöjlig att titta på. Den är inte bara den sämsta TV spels-filmen utan den sämsta filmen som någonsin har skapats. Förstår inte varför folk inte begår självmord efter de har sett den.

Blä.

Jag har den på DVD but im still alive :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

varför är alla anti resident evil filmerna?

första är grym och apocalypse är ännu grymmare

 

och för att hålla mig till ämnet...

inte ännu en troligen misslyckad nintendo film... även om supermario filmen (den med riktiga skådisar) var rätt skoj... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför är alla anti resident evil filmerna?

första är grym och apocalypse är ännu grymmare

 

och för att hålla mig till ämnet...

inte ännu en troligen misslyckad nintendo film... även om supermario filmen (den med riktiga skådisar) var rätt skoj... :D

 

Ursäktar för denna offtopic..

 

Jag har inget emot RE filmerna, jag ser verkligen fram emot en 3:e film!

Jag tycker att dem 2 första var suveräna!

 

 

Och tillbaka till ämnet.

Man kan inte säga att en film kommer att misslyckas etc innan den ens är färdig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skrev inte att den kommer bli dålig, bara att den troligen kommer att bli det, för jag har svårt att tro att dem kommer att hitta en bra skådis som samus, men hoppet är inte ute än.

Jag kan bara säga att jag ser fram emot att se den även om den blir dålig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Metroidfilm? Tufft! Den måste jag kolla in, Metroidgalning som jag är. Hoppas den blir bra, historian om Samus första besök på Zebes kan vara rätt bra men räcker knappast till att göra film på. Om filmen ska bli längre än en timme lär de baka in utfyllnad - får se vilken kvalitet det är på den.

 

Angelina Jolie ska hålla sig så långt borta från Samus hon bara förmår. Tål henne inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, Angelina Jolie vore verkligen helt fel i huvudrollen. Det måste nästan vara någon relativt okänd skådis som spelar Samus annars blir det som i Judge Dredd filmen. Dredd tar ju som bekant ALDRIG av sig hjälmen i serien men när det är Sylvester Stalone som spelar honom måste han naturligtvis visa fejjan hela tiden.

Risken i en Metroid-film är ju -när det är en tjej som har huvudrollen- att det inte bara är hjälmen som åker av utan att det blir väldigt lite rustning över huvud taget och väldigt mycket tajta läderkläder med bar mage och djup urrigning istället...

Pixel-Psycho-sad.gif

Och många duschscener, glöm för all del inte duschscenerna...

Nä, världen mår nog bättre utan nån Metroidrulle alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, Angelina Jolie vore verkligen helt fel i huvudrollen. Det måste nästan vara någon relativt okänd skådis som spelar Samus annars blir det som i Judge Dredd filmen. Dredd tar ju som bekant ALDRIG av sig hjälmen i serien men när det är Sylvester Stalone som spelar honom måste han naturligtvis visa fejjan hela tiden.

Risken i en Metroid-film är ju -när det är en tjej som har huvudrollen- att det inte bara är hjälmen som åker av utan att det blir väldigt lite rustning över huvud taget och väldigt mycket tajta läderkläder med bar mage och djup urrigning istället...

Pixel-Psycho-sad.gif

Och många duschscener, glöm för all del inte duschscenerna...

Nä, världen mår nog bättre utan nån Metroidrulle alls.

Jag har ingenting emot varken tajta läderkläder, duschscener, eller lote rustning som åker av.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom tänka på det, Battle Angel Alita (baserad på mangan med samma namn) är just nu under produktion och James Cameron (Terminator 1 - 2, Titanic, Dark Angel m fl) är regissör och (troligen) manusförfattare med, vad jag såg från informationen på en filmsida så kommer inte filmen bli färdig om förrän runt 2007 så det är en bit kvar.

 

Vi får väl hoppas att filmen blir bra, det stod också att huvudkaraktären Alita kommer vara CG/Datoranimerad medan resten kommer vara riktiga skådespelare, och nog vet vi att James inte gör några flopp-rullar utan kommer med kvalié, jag håller tummarna för honom).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...