Hoppa till innehåll
Anime.se

Kär i manga...eller??!


Zeke
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ok jag menar inte riktigt KÄR men lixom att ha "känslor" för en manga person :)

 

Japs skrev:

Känner man inget för karaktärerna är det ju ingen mening med att läsa.

 

Och ack så rätt han hade. Att man får känslor för figurerna i manga och animé är för mig mer eller mindre en självklarhet och en förutsättning.

 

Det är också därför debatterna blir lite upphettade ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag precis är "kär" i denna seriefigur men jag gillar Daisuke i DNAngel väldigt mycket. Han är så sööt och får mej att må bra. Jag tänker nu får tiden nästan bara på DNAngel. Sen jag köpte de 3 första böckerna av DNAngel. Jag läste ut de 3 böckerna på 2 timmar :) Men jag tror jag e lite så där småkär i Daisuke.. låter konstigt jag vet.hörs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
I Yogioh: Yogi, Bakura (att någon kan va så söt)!

 

Snälla människa lär dig att stava namnen rätt! XD

 

SERIEN HETER "Yu-Gi-Oh" och ingenting annat!

Yugi heter huvudkaraktären och inte YOGI!!

 

Hahahahaha!!!! *skrattattack*

 

Tänkte precis som du gjorde, men ville inte vara någon viktigpetter XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla människa lär dig att stava namnen rätt! XD

 

SERIEN HETER "Yu-Gi-Oh" och ingenting annat!

Yugi heter huvudkaraktären och inte YOGI!!

 

Hahahahaha!!!! *skrattattack*

 

ta de lunkt, du behöver inte uttrycka de så grovt. det räcker att du säger att de heter Yu-Gi-Oh``

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo iof hon kanske gillar Yåggi björnen men vettifan om han har en egen serie som heter YoGiOh och i den så kastar han typ kort på alla som försöker att sno hans matkorgar. Uhm intressant idee!

 

Moi är inte sur alls people men man måste ju få rätta lite lite noobs bara.

Yu-Gi-Oh is my type of shit ya know!

 

*kramar alla som trodde jag fick damp* XD

 

PS: Och huvudkaraktären heter Yugi, det är bara på engelska versionen han heter Yu-Gi-Oh, ibland kallar de honom för Yu-Gi-Oh, ibland Yugie och ibland Game King. Förvirrad?

Ni har inte sett den kinesiska fan-subben jag har på min dator hemma. ^.^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moi är inte sur alls people men man måste ju få rätta lite lite noobs bara.

 

"Noobs" i största allmänhet, eller här på forumet? (Kunde inte missa att se ditt massiva inläggsantal)

 

Det är mänskligt att fela, även för "noobs". Om någon gör fel och man känner att man måste rätta någon så gör det på ett hövligt sätt.

 

Och inte som en dampande unge som finner nöje i att rätta folk för sakens skull...

 

Ne nu har jag gått av topic, förlåt mig, kände bara för att rätta n00bsen lite. Vill du mig nått Yumi, skicka ett pm, jag svarar så gärna så.

 

EDIT: Yami kanske det var du hette ja... eh orka bry sig om en bokstav hit eller dit...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst du vänjer dig Yami... det här är Sverige, där alla högljutt måste skrika ut att de blir diskriminerade och mobbade så fort man påpekar för dem att de har fel eller gör fel.

 

Så sant som det är sagt! ;)

Men duvet hur jag är ÄRLIG och säger vad jag tycker som resten av folket. Är ju icke en snäll flicka som sitter på sin plats och håller käften. XD

Sverige Sverige!

 

 

Lite OT men WTF, U comming at da uppcon? Cosplay? ^^?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bäst du vänjer dig Yami... det här är Sverige, där alla högljutt måste skrika ut att de blir diskriminerade och mobbade så fort man påpekar för dem att de har fel eller gör fel.

 

Så sant som det är sagt! ;)

Men duvet hur jag är ÄRLIG och säger vad jag tycker som resten av folket. Är ju icke en snäll flicka som sitter på sin plats och håller käften. XD

Sverige Sverige!

 

 

Lite OT men WTF, U comming at da uppcon? Cosplay? ^^?

 

Suck

 

Aja, finns alltid några...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan tycka om teckande figurer lika mycket som verkliga, det beror på hur man är som person. Själv har jag lite känslor för:

 

Matt ich Tai i Digimon

Ray och Kai i Beyblade

 

Kanske några fler alla killar som är gulliga iallafall. Men jag älskar dom inte men har lite småkänslor för dom. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag fick en Sega Master System i slutet av åttiotalet blev jag lite småkär i två fagra pixeldamer; Alis från Phantasy Star och den blåhåriga tösenpå titelskärmen till spelet Y's: Vanished Omen.

 

En annan kärlek som föddes då var den för japanska rollspel, och den håller sig än ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man kan bli kär i sin idol kan man likaväl bli det i en tecknad figur. Det är lika dumt båda två! Din idol kan du aldrig få inte heller den teckande figuren. Och om man är kär i en teckand figur så har man bra fantasi, för dom måste du göra "verkliga" i huvet men om du fantiserar om din idol är han/hon redan verklig.

 

Och som det sagt tidigare i forumet så kan man ju alltid hoppas på att träffa nån som påminner om den teckande figuren medan "idolen" finns bara i ett ex.

 

Did you get that?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...