Hoppa till innehåll
Anime.se

Drakar och drakologi.


GinGirl
 Share

Rekommenderade inlägg

Doddis; Jag ser ett fel i att fördjupa sig i drakar.

Så mycket tid som går till spillo, enbart för att lära sig om ett påhittat kreatur. Nästan som kristendomen ;>.

 

Man har absolut ingen nytta av det i framtiden. Bättre att då lära sig något nyttigt.

 

Då är det väl fel att se på animé och läsa manga?

Man lägger ju ner tid i det också eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Dom drakarna ni nämner verkar finnas i spel eller?För dom finns ej med i dom böcker jag har läst.

 

då kan du inte läst många böcker. Nidhögg är den drake som lever nere vid roten på trädet Yggdrasil som enligt nordisk mytologi var "världs trädet" där alla asar bodde i valhall och alla dessa städer med utgård o midgård. Nidhögg ligger vid roten som sagt och gnager på den och när den går av kommer ragnarök att ske den gången då jättarna anfaller valhall.

ragnarök = jordens undergång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet vad ragnarök är.Jag är en bokmal kan man säga men jag har kanske inte läst dom böckerna som du läst.

 

alla som läst om ragnarök måste nångång snubblat över namnet nidhögg annars är det en skit bok. jag fick lära mig allt det där i 6:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shaman King; Manga/Animé kan vara nyttigt, om man t.ex. planerar en karriär som Mangatecknare/Animatör.

Doktorand i Drakologi, lycka till :>

 

 

Nidhögg är förövrigt den absolut häftigaste draken. Om inte den står med i

"Richters Stora bok Om Drakologi", så är det väl lite konstigt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shaman King; Manga/Animé kan vara nyttigt, om man t.ex. planerar en karriär som Mangatecknare/Animatör.

Doktorand i Drakologi, lycka till :>

 

 

Nidhögg är förövrigt den absolut häftigaste draken. Om inte den står med i

"Richters Stora bok Om Drakologi", så är det väl lite konstigt..

Jag har inte läst egenom allting ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan kanske säga så här att drakologi måste finnas,för det finns ju naturkunskap,och,en natur.Om det finns/funnits drakar så måste det ju finnas drakologi! :) OCH man kan ha nytta av att lära sig om drakar,för om man ska bli författare så vill man kanske kunna det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Teori om hur draken kan flyga.

Enligt dom fysiska lagarna kan draken , liksom humlan, inte flyga men gör det ändå.Förmåga att kunna vika vingarna och i hög hastighet rotera dem i ledskålarna medverkar till drakens färdigheter i luften.En annan orsak är att drakens skelett väger väldigt lite och är i håligt precis som hos fåglarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var och kollade runt på akademibokhandeln idag, mitt i allting såg jag "Richters stora bok om drakologi".

Boken verkar ganska märklig då den inte ens är skriven som en faktabok. När man slår upp första sidan så står det att boken tillhör ett bibliotek, och är utlånad till någon Pr. Draco.

Alltså tillhör inte boken en själv, även om man köper den ( :roll: ).

Och sen så är den, enligt boken, över hundra år, vilket verkar vara lote mycket för det skinande röda omslaget..

 

Vad boken innehåller vet jag inte, fick nog efter första sidan..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var och kollade runt på akademibokhandeln idag, mitt i allting såg jag "Richters stora bok om drakologi".

Boken verkar ganska märklig då den inte ens är skriven som en faktabok. När man slår upp första sidan så står det att boken tillhör ett bibliotek, och är utlånad till någon Pr. Draco.

Alltså tillhör inte boken en själv, även om man köper den ( :rolleyes: ).

Och sen så är den, enligt boken, över hundra år, vilket verkar vara lote mycket för det skinande röda omslaget..

 

Vad boken innehåller vet jag inte, fick nog efter första sidan..

Man kallar dig för en "Glädje dödare" av högsta klass... :(Det står inte alls att boken tillhör någan annan person, bara lånekortet :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tillhör jag den skaran som mycket gärna kan tänka mig att läsa om drakar o deras tillvaro här. Spelar roll om de har funnits eller inte. Drakar kan ju vara fascinerande ändå. Bara för att de är påhittade(om de nu är det...) kan de ju ändå vara intressanta.

 

Ja, det kan ju vara roligt att få reda på vad folk "trodde" om drakar och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jasper:"Jag visste att du inte var någon mästare. "

 

Sa jag någon gång att jag var mästare?

Daffid:"GinGirl, du tror alltså att drakar existerar eller att de i alla fall har gjort det?"

Jag vet inte riktigt men vill gärna "tro" det. Men annars är dom ju ett fint "påhitt"

 

Zaphod:"Jag måste seriöst säga att den här tråden var det roligaste jag läst på länge. Tack GinGirl att du förgyllde min dag. XD "

 

Jaha, du är skydig mig ett skratt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah men drakar är ju tuffa som f-n =D Synd att dom itne finns.Själv sitter jag o kluddar drakaar hemma på mitt skrivbord xD Skapade själv en drake som först skulle hette 'amerikansk taggdrake' (gigantiksa taggar på huvud och rygg).Fast sen gjorde jag den till en drak karaktär.Aja.Nog babblande om mina drakar.Tack för tråden ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...