Hoppa till innehåll
Anime.se

Drakar och drakologi.


GinGirl
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag hittade inte någon sån här tråd så jag gör en.Om ni vill fråga något om drakar så fråga mig så ska jag försöka ge er ett svar.Här kommer lite information om drakar och drakologi.

 

Förord

Av alla naturvetenskapens olika områden är kanske drakologi det mest givande eftersom det är det äldsta och samtidigt minst utforskade av dem alla.Drakar har studerats ända sedan tidernas begynnelse,men konstigt nog är det kanske ändå den varelse på jorden som människor känner minst till.Medan många av dagens forskare tror att den största delen av jordens flora och fauna är känd ligger vägen öppen för nya spännande upptäckter inom denna föga kända forskningsgren som kallas drakologi.

Jag återkommer senare med mera information.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag vill inte vara den som förstör allt det roliga här eftersom jag själv är en stor fantast av drakar men here I go: Drakarna "hittades på" av olika människor nån gång runt medeltiden då man hittade olika dinosaurieben, ni märker säkert många likheter mellan drakar och dinosaurier..

 

Jag är väldigt ledsen att behöve skriva det fast jag tror nog att vissa kunde räkna ut vad jag nyss skrev redan innan jag skrev det, men men..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med SK, drakar existerar inte. I denna dimension.

 

Dessutom vilja jag gärna ställa en fråga till dig, O mästare i drakologi;

 

Vilka drakraser, samt underraser, lever i Sverige?

 

Exakt hur många drakraser finns det i världen, exakt siffra?

 

Vilken var den första drakrasen?

 

Hur länge har du studerat drakologi?

 

Var studerade du drakologi, universitet?

 

Kan du svaret på alla dessa frågor, accepterar jag dig som mästare ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med SK, drakar existerar inte. I denna dimension.

 

Dessutom vilja jag gärna ställa en fråga till dig, O mästare i drakologi;

 

Vilka drakraser, samt underraser, lever i Sverige?

 

Exakt hur många drakraser finns det i världen, exakt siffra?

 

Vilken var den första drakrasen?

 

Hur länge har du studerat drakologi?

 

Var studerade du drakologi, universitet?

 

Kan du svaret på alla dessa frågor, accepterar jag dig som mästare ;P

 

1:Den europeiska draken finns i sverige,alltså den¨vanligaste draken.

2:Jo,det finns den europeiska draken,frostdraken,Nicor,Pungdrake,Amer.amphithere,Lindorm,Wyvern,Mex amphithere,Asiatisk lung,kejsar lung,tibetansk drake också finns det ju japansk lung, och indonesisk lung.Räkna allihop.Det är nog alla som finns.

3:Det är det nog ingen som vet.

4:För nåon vecka sedan

5:Jag läser böcker om drakar och drakologi(jag är tolv år^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Norwegian Ridgeback finns med i en bok som heter Harry Potter eller nåt....

Och Nidhögg finns med i de fornnordiska sagorna.

Jasså...Kan du beskriva hur denna Nidhögg såg ut?Det kan ju vara möjligt att det bara är ett namn.Fråga lite mer saker,jag kan nog det mesta men inte allt,är ändå nybörjare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den boken jag har läst så finns dom drakarna med,och dom som gör boken vet nog bättre än du:P.Och det här är ny information och det kan vara möjligt att du har fått tag i gammal,vad vet jag?Förresten tycker jag att du inte ska skriva här om du tycker att det är ett dåligt ämne!Jag är intresserad av drakar och du har inte bevisat att drakar inte finns eller har funnits!Köp den boken jag läser!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den boken jag har läst så finns dom drakarna med,och dom som gör boken vet nog bättre än du:P.Och det här är ny information och det kan vara möjligt att du har fått tag i gammal,vad vet jag?Förresten tycker jag att du inte ska skriva här om du tycker att det är ett dåligt ämne!Jag är intresserad av drakar och du har inte bevisat att drakar inte finns eller har funnits!Köp den boken jag läser!!!

 

Ok, hur ska de som "gör" boken, veta mer än jag, när det handlar om en varelse där det inte finns några egentliga bevis bekräftar dess existens.

Och, vad heter boken som du nu läser?

Vad får dig att tro att faktan i just den boken är sanna, när det finns flera hundratals böcker som involverar drakar?

 

Sen så är det klart att man få tro vad man vill, Sverige är ändå ett fritt land..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HA!!!Jag tittade i boken och såg att det stod at dom jag räknade upp var dom vanligaste raserna!Boken heter Drakologi Richters stora bok om drakar.Och föresten vet jag inte allt.Jag sade faktiskt att jag skulle svara på dom frågorna jag kunde.Drakar finns kanske inte men jag tycker att det är roligt att få veta vad folk trodde om dom förr!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är det onödigt att fördjupa sig något som inte existerar..

*hrhrm* usräkta att jag bryter in i ert lilla samtal men Drakar existerar ju inte direkt fysiskt. Men däremot i Rollspel , Sagor och Mytologi existerar dem. Så att kunna vara "drak expert" ser jag inget fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är det onödigt att fördjupa sig något som inte existerar..

*hrhrm* usräkta att jag bryter in i ert lilla samtal men Drakar existerar ju inte direkt fysiskt. Men däremot i Rollspel , Sagor och Mytologi existerar dem. Så att kunna vara "drak expert" ser jag inget fel på.

Just det. :wink: Drakar är ju väldigt fina också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Doddis:Jag väntar med spänning!

 

Jag kan skriva lite om hur det kommer sig att drakar kan spruta eld.

 

VARFÖR DRAKEN SPRUTAR ELD.

 

Draken har en giftblåsa som är av samma typ som kobrans eller huggormens och drakgiftet tränger ut egenom två särskilt utvecklade gifttänder.I en speciell blåsa bildas en slags flinta och svavelkis som draken skakar på för att framkalla en gnista som antänder giftet.De som hävdar att det har med metangas eller järntänder pratar nonsens.

 

:wink: sådär!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...