Hoppa till innehåll
Anime.se

Azumanga Daioh


Moberg
 Share

Rekommenderade inlägg

Ogillar den utan att ha sett den, vad jag vet.

Och det är pga att någon heter Osaka...

 

hon heter egentligen inte osaka, utan blir helt spontant kallad för det av sina klasskamrater bara för att hon kommer därifrån :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

asså, jag snubbla över den här serien nyss på Animenfo.com och såg att den låg på 130 avsnitt.. och att varje avsnitt är 5 minuter långt.. sen när ja skulle tanka hem ett avsnitt så var det 170MB stort. så jag undrar vad är egentligen sanningen? är det 130 korta avsnitt med FET jävla kvalite eller är det som en vanligt liten 30 avsnitt serie?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den enda som förstör lite av det roliga i serien är osaka. tyckte hon var rolig första gången jag kollade men sen tröttnade jag på henne helt. och nu är hon alldeles tokigt tråkig :( som tur är så väger chiyo upp det hela >:(

 

Tycker Osaka är riktigt skön..

Dom från Osaka i Japan är väl att jämföra med våra egna bönder, segtänkta.. grov generalisering, men ändå..

skrattar i drivor varje gång hon kör igång sin shtick.

 

 

För övrigt är Azumanga Daioh helt suverän, intro och outro ligger på favoritlistan

 

~lu la-lu la piano wa sekai no yume sa~lala

Raspberry Heaven osv. lalala *SUBARASHI*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte chiyo som gör serien, det är Osaka och Tomo som står för det gryma skådespelet. Mjo, Chiyo gör självklart sin roll, men dem två alltså... Jag har skrattat så mkt.

Det är en skön serie helt enkelt. Finns inget direkt djup i den heller utan det är en stor jävla skrattfest =). Skaparen måste vara ett Geni alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte chiyo som gör serien, det är Osaka och Tomo som står för det gryma skådespelet. Mjo, Chiyo gör självklart sin roll, men dem två alltså... Jag har skrattat så mkt.

Det är en skön serie helt enkelt. Finns inget direkt djup i den heller utan det är en stor jävla skrattfest =). Skaparen måste vara ett Geni alltså.

 

osaka bara förstör. tomo däremot passar perfekt in i serien. hon är riktigt tokig och väldigt rolig :) men inget klår chiyo. hon lyser starkare än solen helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Jag har ju sett klart serien och den är verkligen riktigt bra!

Idag när jag gick hem ifrån skolan så tänkte jag, "om man skulle ta och se på lite Azumanga Daioh när man kommer hem".

Men sedan kom jag på att jag sett klart den :(

Hoppas att det kommer fler avsnitt (på något vis) för den här serien är så skön att man bara måste ha mer!

 

Och den skönaste karaktären är Tomo, speciellt när hon och den andra sportiga tjejen är tillsammans, det bådar många skratt! :D

 

men som sagt: "se den"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt fantastiskt rolig serie, verkligen, den gör mig så glad. :)

Osakas tankegångar och Sakakis "pappa-dröm" ("hon är vår hushållerska") framkallar våldsamma skrattanfall varje gång.

 

Men den skönaste figuren är ju Sakaki, mest älskvärda animéfiguren jag stött på, helt klart... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...