Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny anime


Moberg
 Share

Rekommenderade inlägg

godafton på er alla. jag har blivit lite sugen på att se något nytt och fräscht. så min fråga är följande: är det någon som har någon ny bra serie att rekommendera?

kollar helst på en antingen rolig komedi eller en seriös serie.

ge gärna en liten förklaring om ni kommer på något bra också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad du har sett innan men jag kan rekommendera två serier som jag tyckte var väldigt bra.

 

Serial Experiments Lain - lite av en sci/fi serie som man kan kategorisera som "seriös". Kan tendera att vara något seg om man är van vid naruto typen.

 

FLCL - Nyskapande serie som har mycket "over-the-top" humor och som roar genom att vara oförutsägbar.

 

hoppas du inte redan har sett dem :) eller...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom senaste animerna som jag sett och kan recomendera är Stellvia of the Universe som är en riktigt skön sifi-shojo den andra var Scrapped Princess som handlar om en prinsesa som enligt ett orakel är giftet som kommer att försöra världen och därför måste dödas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

får ta och kolla in witch hunter robin då, alla andra har jag sett :P är det ingen som kollar på någon riktigt ny serie? jag droppar in på animesuki lite då och då och det finns ju väldigt många nya serier där, jag har inte orkat kolla på någon än så länge bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja skall det va jätte nytt så har jag i dag sett fösta avsnittet på 3 nya serier, samt 3 avnitt på en annan halv ny serie.

 

Tenjou Tenge 01

 

Är rätt lik Ikkitousen tycker jag, lätt klädda brudar samt en massa kampsport och även en hel del ecchi inslag. Personligen tycker jag att denna verkar vara mycket bättre än Ikkitousen.

 

Moekan The Animation 01

 

Vad skall man säga, handlar om en "maid" skola i allafall. I tjej huvud rollen har vi en stridsrobot som skall lära sig att bli en "maid" helt enkelt.

 

Smash Hit 01 - 03

 

OJoj har har vi massor av ecchi, jag tycker att det blir en aning för mycket men det är upp till var och en. Handlar om en 25 årig tjej som ser ut som en liten flicka. Jobbar på en filmstudio och skall göra film.

 

Aishiteruze Baby - 01

 

Någon kärleks komedi, verkar inte helt kass kankse!

 

Sen serier som har gått ett tag, då har vi!

 

Ghost In The Shell 2nd GIG, Yumeria, Full Metal Alchemist, Area88,

Chrno Crusade, Gungrave m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Maburaho ska visst vara mycket bra, jag har nästan enbart hört bra saker om den(har dock inte sett den själv).

Kategorierna ligger på Drama/fantasy/romans och storyn är som följer(lat som jag är har jag dragit den direkt från animenfo.com):

 

"Our main character is the seventeen-year-old high school student, Kazuki Shikimori. He attends the elite school for training people in the art of using magic, Aoi Academy, but as for his grades, it would be faster to count his rank starting at the bottom. On top of that, he can only use magic eight times in his whole life! Because hell turn into dust if he uses up his magic, he spends his days depressed, unable to even use magic.

 

One day, a girl named Yuuna Miyama shows up in front of him. "From now on, were husband and wife!" While he is still shocked, Kuriko Kazetsubaki and Rin Kamishiro appear before him. They have but one goal. To get the genes from Kazuki that hold the worlds most powerful magic...

 

What destiny awaits the failure of a wizard, Kazuki Shikimori, who is suddenly being targeted by three beautiful girls!?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja skall det va jätte nytt så har jag i dag sett fösta avsnittet på 3 nya serier, samt 3 avnitt på en annan halv ny serie.

 

Tenjou Tenge 01

 

Är rätt lik Ikkitousen tycker jag, lätt klädda brudar samt en massa kampsport och även en hel del ecchi inslag. Personligen tycker jag att denna verkar vara mycket bättre än Ikkitousen.

 

Moekan The Animation 01

 

Vad skall man säga, handlar om en "maid" skola i allafall. I tjej huvud rollen har vi en stridsrobot som skall lära sig att bli en "maid" helt enkelt.

 

Smash Hit 01 - 03

 

OJoj har har vi massor av ecchi, jag tycker att det blir en aning för mycket men det är upp till var och en. Handlar om en 25 årig tjej som ser ut som en liten flicka. Jobbar på en filmstudio och skall göra film.

 

Aishiteruze Baby - 01

 

Någon kärleks komedi, verkar inte helt kass kankse!

 

*Redigerad

Kono Minikuku Mo Utsukushii Sekai (This ugly and beautiful world) - 01

Ny GAINAX serie. Första avsnittet var helt ok.

 

Madlax - 01

 

Första avsnittet var väl ok. Väldigt lik Noir.

*Redigerad

 

 

 

Sen serier som har gått ett tag, då har vi!

 

Ghost In The Shell 2nd GIG, Yumeria, Full Metal Alchemist, Area88,

Chrno Crusade, Gungrave m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Midori no Hibi, Handlar om Sawamura Seiji som är utan flickvän och har varit det i 17 år och 2 månader eller nått, dessutom är han en ökänd bråkstake som en dag vaknar upp med en tjej som höger hand.

 

För mer info kolla in på animenfo.com

http://www.animenfo.com/animetitle,1305,miigxn,midori_no_hibi.html

 

Värkar lovande, efter första avsnittet som nyligen släpptes. Dock lite snarlik mangan "Puppet Revolution" av Shin Itoh i och med hela handen grejset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går det inte lika bra med en gammal anime?

 

isf tycker jag att du ska kolla in "Pia Carrot", väldigt rolig, lätt att förstå, med en liten släng av kärlek oxå....dock bara på 6 episoder, men det gör den ju bara lättare att ladda ner, är nog nämligen rätt svår att hitta som orginal tyvärr.

 

Hoppas bara att du kan ladda ner den, krävs ju bredband, men en kompis till dig kanske har det. :)

 

Ha det bra!! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...