Hoppa till innehåll
Anime.se

School Rumble


Buffi
 Share

Rekommenderade inlägg

En jag känner visade mig nyss första avsnittet av school rumble och jag blev kär direkt i serien :)

Den första anime-komedin på ett bra tag som jag verkligen gillat.

 

Blev glad när jag såg att den var licensierad så att den kanske släpps relativt snart i usa på dvd med lite tur så att man kan fixa hem den, men då undrar jag... någon som vet när den släpps?

 

Menar... en perfekt blandning mellan Azumanga och Cromartie High är ju inte helt fel :)

Speciellt Initial D referensen i första avsnittet var riktigt grym :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte?

Står "US Distribution - Media Factory" på animenfo.

 

Troligtvis nissarna på animenfo som gjort det som en fullösning. Media Factory är det japanska företag som äger rättigheterna till bl.a. School Rumble (samt Genshiken, Kimi ga Nozomu Eien m.fl.) och som skickade brev till animesuki om att sluta lista deras serier. Jag har dock inte hört något om att de själva skulle hålla i en lansering i USA.

 

Det står på alla serier de har medverkat i att Media Factory står för US Distribution, men de har som sagt inte släppt en enda DVD ännu och jag tror inte de kommer göra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ajfan :/

Får hoppas att några plockar upp serien snart då...

 

bara för att den slutat att blivit utdelad på animesuki betyder inte att den inte går och få tag på.

 

jag tror dock det kan ta ett tag för någon att köpa rättigheterna till den, eftersom det inte är nått som går på 1 timme att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ajfan :/

Får hoppas att några plockar upp serien snart då...

 

bara för att den slutat att blivit utdelad på animesuki betyder inte att den inte går och få tag på.

 

jag tror dock det kan ta ett tag för någon att köpa rättigheterna till den, eftersom det inte är nått som går på 1 timme att göra.

 

Uhm... som sagt så nämnde jag inget om animesuki.

Såg första avsnittet av serien, kollade om den var licensierad eller inte på animenfo och trodde att den var det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Trolle: Har vi inte kommigt överens om att INTE länka till nedladdningssidor, och liknande sattyg? Det hade vi i alla fall när jag senast läste forumreglerna. Hur folket på forat ser sin mangafilm är upp till dem (Egentligen inte, då nedladdning är ett sattyg. Och nedladdare skall straffas, i Nordstjärnans namn). Men oavsett om folk divexar eller micklar med gamla VHSer från tidens gryning, är det strängeligen FÖRBJUDET att hålla på och länka på detta sätt. Men visst. Om nu någon som läser detta lever under den sinnesslöa parollen "Men det är ju så dyrt att köpa ju!", håll det för er själva. Länka internt, via MSN eller liknande. Eller inte alls. I alla fall inte på forat. Eller är jag den enda som faktiskt läser reglerna på forum när jag ansluter mig? Ibland undrar jag det. (Lögn. Alltsomoftast VET jag att det är så)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bittorrentsida som fortfarande släpper en av de roligaste och mest träffsäkra animéer någonsin, School Rumble, är denna:

 

http://www.*****.com/

Mycket nöje!

 

F) Fansubs, DVD-rippar, Scanlations och annat olagligt

Posta inte länkar till webbsidor där man kan ladda hem piratkopierade filmer och serietidningar. Detta gäller även webbsidor som uppmanar till nedladdning alternativt erbjuder länkar till dylika webbsidor, fildelningsnätverk, hubbar och liknande. Anime.se's officiella policy är att inte tillhandahålla, uppmuntra eller underlätta nedladdning eller distrubition av piratkopierade filmer, TV-serier och serietidningar.

 

Att ställa frågor om vart man kan ladda ner eller diskussioner om fansubs¹ får inte förekomma på anime.se. Detsamma gäller även scanslations. Vill du få reda på det så får du använda dig utav någon av de sökmotorer som finns på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill du få reda på det så får du använda dig utav någon av de sökmotorer som finns på internet.

Okej ^^;

 

Skämt åsido, respekterar er inställning till fansubs.

 

De flesta laddar hem fansubs (även jag) men vi måste ändå följa de regler som Anime.se satt upp. Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...