Hoppa till innehåll
Anime.se

Har Anime förändrat ditt liv???!


elaktomte
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Med tanke på att man under dessa fyra korta år som jag har kollat på anime hunnit sett hundratalet serier så skulle jag med lätthet kunna säga att det har inte påverkat mitt liv... Jag har inte alls lagt ut med tusentals kronor på dvd:er, inte heller spenderat timmar framför tv:n bara för att se tjejer med jättehuvuden och ännu större ögon skrika "Kawaii" samt superbiffiga killar som slår varandra genom betongväggar utan att ens kröka ett hår på huvudet.

 

Har inte heller slagit upp en och en annan wallscroll på väggen föreställandes mina favoritserier/karaktärer.

 

Notera att inlägget ovan inte alls dryper... Nej, badar i ironi. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att man under dessa fyra korta år som jag har kollat på anime hunnit sett hundratalet serier så skulle jag med lätthet kunna säga att det har inte påverkat mitt liv... Jag har inte alls lagt ut med tusentals kronor på dvd:er, inte heller spenderat timmar framför tv:n bara för att se tjejer med jättehuvuden och ännu större ögon skrika "Kawaii" samt superbiffiga killar som slår varandra genom betongväggar utan att ens kröka ett hår på huvudet.

 

Har inte heller slagit upp en och en annan wallscroll på väggen föreställandes mina favoritserier/karaktärer.

 

Notera att inlägget ovan inte alls dryper... Nej, badar i ironi. ;)

 

Glöm inte vem det var som visa dig vägen för denna dårskap ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att man under dessa fyra korta år som jag har kollat på anime hunnit sett hundratalet serier så skulle jag med lätthet kunna säga att det har inte påverkat mitt liv... Jag har inte alls lagt ut med tusentals kronor på dvd:er, inte heller spenderat timmar framför tv:n bara för att se tjejer med jättehuvuden och ännu större ögon skrika "Kawaii" samt superbiffiga killar som slår varandra genom betongväggar utan att ens kröka ett hår på huvudet.

 

Har inte heller slagit upp en och en annan wallscroll på väggen föreställandes mina favoritserier/karaktärer.

 

Notera att inlägget ovan inte alls dryper... Nej, badar i ironi. ;)

 

Glöm inte vem det var som visa dig vägen för denna dårskap ;)

 

Ååh... tack så mycket stora Degskalle för att ha visat mig Kenshin där i början på det nya årtusendet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att man under dessa fyra korta år som jag har kollat på anime hunnit sett hundratalet serier så skulle jag med lätthet kunna säga att det har inte påverkat mitt liv... Jag har inte alls lagt ut med tusentals kronor på dvd:er, inte heller spenderat timmar framför tv:n bara för att se tjejer med jättehuvuden och ännu större ögon skrika "Kawaii" samt superbiffiga killar som slår varandra genom betongväggar utan att ens kröka ett hår på huvudet.

 

Har inte heller slagit upp en och en annan wallscroll på väggen föreställandes mina favoritserier/karaktärer.

 

Notera att inlägget ovan inte alls dryper... Nej, badar i ironi. ;)

 

Glöm inte vem det var som visa dig vägen för denna dårskap ;)

 

Ååh... tack så mycket stora Degskalle för att ha visat mig Kenshin där i början på det nya årtusendet.

 

Du är så välkommen så

 

Now kneel for the allmighty master! muhahahhaahafan va trött jag börjar bli...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror det inte finns någon som inte kan säga att anime förändrade deras liv.

 

I mitt fall var det mitt ned fall ;) , jag började se på anime för 6-7år sedan hos en kompis men började inte köpa förrän efter ungefär 1 år senare och nu äger jag så mycket anime och manga att jag knappt får plats i hyllorna längre :D .

 

Hehe när jag når 100 dvd skivor ska jag nog ha party :P .

Mangorna blir det nog ingen fest för där har jag paserat gränsen för länge sedan och VHS/NTSC gav jag upp för flera år sedan :blush: .

 

Och föresten, vi kallar oss inte nördar, har vi nått min gräns så kan man kalla sig "Otaku" (Ok, jag vet det betyder ungefär samma sak på japanska men det låter coolare ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok då Otaku är runt 10 gånger värre än att vara en anime-nörd

 

Och... vad betyder det? Att B = A*10 säger inte så mycket om B om du inte sagt vad A är.

 

En del menar att "otaku" är en person som gillar animé väldigt mycket. En del andra (ganska många) menar att ett otaku är en urvattnat socialfall som aldrig går ut, stinker, klär sig i för små T-tröjor, knappt kan prata för sin stamning, tafsar på småflickor och inte överhuvudtaget kan vistas bland folk.

 

Ganska stor skillnad.

 

Om om du inte säger vad du menar med "animénörd" så hjälper det inte att du säger att ett otaku är tio gånger värre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men nu när du så snällt förklarat vad en Otaku kan vara så tar man B/10=A :P

 

Aha! Så en animénörd är en person som gillar animé till 1/10, ett till 10% urvattnat socialfall som stannar inne 9 dagar av 10, stinker till 10%, klär sig i T-tröjor som är lite lite för små, stamma på vart 10e ord, tafsar på flickor som till 10% kan klassas som småflickor och bara kan vistas bland folk till 90%.

 

Låter ju ganska hälsosamt, ju!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt rätt zimeon.

 

Kvalifikationer för animenörd (icke officiella):

 

- Tittar på anime C:a 20 timmar i veckan

- Tittar på anime istället för att ta sig en berikande dusch

- Tittar på anime istället för att köpa sig nya kläder

- Stammar en del då personen ej interagerar så mycket med personer

i sin omgivning, deras bästa kompisar är subgrupperna.

- Tafsar endast på lolita liknande flickor, oftast dem som då visas på

TV/dator skärmen under anime program.

- Vistas endast bland andra människor då dem antingen skall införskaffa

ny anime eller träffa andra anime nördar, helst göra båda sakerna samtidigt för att inte spilla värdefull anime tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I mina ögon är en otaku en person som älskar anime mer än allt annat.

 

Ja, precis. Inse vad det betyder.

 

- Mer än han/hon älskar sin familj, sina vänner och medmänniskor.

"Jag föredrar att sitta hemma och glo på anime istället för att gå på min systers bröllop."

 

- Så mycket att han/hon totalt ignorerar sitt sociala liv, sin kropp och sina kroppsodörer.

"Va, duscha? FATTA att på den tiden det tar att ta en dusch hinner man ju se ett halvt avsnitt av Naruto!!!!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok jag känner mig, nedtryckt.

Nej, nej, nedtryckt ska du inte gå och känna dig. Det var ju inte riktat mot dig, det var ju bara vi som löjlade oss.

 

Det lät bara konstigt att du sa att ett otaku är mycket coolare än en animénörd, när man inte visste vad du menade med det ena eller det andra.

 

Länge har jag trott att folk menade att "otaku" bara var ett annat ord för "animénörd", att det alltså var samma sak. Jag blev därför förvirrad när bägge orden nämndes i samma mening, och det var svårt att veta vad du menade.

 

Personligen tycker jag att "animénörd" säger mer än vad det obekanta ordet "otaku" gör. Om jag tänker mig en "vapennörd" så är det en person som har en massa vapen, en massa tidningar om vapen, som gillar vapen, diskuterar vapen, spenderar dumma mängder pengar på vapen och garvar åt dumma saker när folk använt fel vapen vid fel tillfällen i den och den filmen, och som hyllar det och det spelet för att "vapnena är PRECIS som de skall vara!".

 

Kort och gott, han nördar sig i vapen. En vapennörd.

 

På samma sätt borde då en animénörd vara en som har en massa animé, en massa tidningar om animé, som gillar animé, diskuterar animé och spenderar dumma mängder pengar på animé, garvar åt knasiga klyshor i animé och så vidare och så vidare. Kort och gott, nördar sig i animé.

 

Om då ett otaku är tio gånger VÄRRE än en animénörd, då är det verkligen inte coolt! Det var därför jag blev paff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...