Hoppa till innehåll
Anime.se

Har Anime förändrat ditt liv???!


elaktomte
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag minns gamla action filmer med klintan och rambo och annat skräp..

men när min kompis skaffade ghost in the shell blev jag liksom förändrad

och senare när jag började läsa dragon ball och love hina och annat så blev allt annat liksom skräp och mangan blev mitt nya intresse..

Har mangan och animen förändrat ditt liv???

Några som var viktiga för mig var

Full metal panic

dragon ball

ninja scroll

chobits

love hina

spriggan

 

Utan anime så skulle jatg nog vara en J**la medel svennson och sitta fast framför bingo lotto ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Förändrat mig? Så vitt jag vet har jag alltid varit intresserad av nutida visuell konst, så det har inte förändrat mig ett dugg. Däremot finns det som jag finner attraktivt just i japanskt tecknat - Budskapet att man skall kämpa eller skylla sig själv, annorlunda berättarsätt och gulliga figurer. Det är budskapen jag finner väldigt värdefulla och jag spenderar ofta mycket tid på att välja ut en ny serie jag skall se, eftersom jag vill att den skall ge intryck på mig. Eftersom att det är min favoritmedium, så är det större chans att det påverkar mig än t.ex. amerikansk spelfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst har anime och manga förändrat mitt liv. Anime och manga gör så att man för en stund kan glömma den tillsynes ganska trissta värld vi lever i. Och när man träffar personer som har samma intresse så är allt på topp....för finns det nåt roligare än att nörda sig med andra nördar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yep. Dels har det gett mig helt nya intressen (förutom allt Japan-relaterat, blev jag intresserad av datorer till stor del pga av anime och mitt skrivande fick sig en skjuts) och så har det påverkat många av mina livsval. Klädstil, musik, vad jag lägger pengar på, vart jag vill resa, bilden på en del av omvärlden etc

 

Sen träffade jag min bästa vän via en Sailor Moon diskussion, och min pojkvän på Dougakon igen. Faktum är att de flesta av mina vänner iaf tangentiellt har något med anime att göra, förutom de jag känt sen mycket tidig barndom. Och en av dem lyckades jag otakuisera också, haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja. jag vet inte vad ni tycker men jag tycker då att man INTE är en nörd bara för att man gillar anime.

 

Tror den här frågan har varit uppe nån gång innan...och nej man behöver nog nödvändigtvis inte vara nörd, men jag tror att vissa här är det^^.Men vem har sagt att det är fel med att vara nörd...

 

Man har ju även blivit intresserad av nya saker tex det japanska språket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja. jag vet inte vad ni tycker men jag tycker då att man INTE är en nörd bara för att man gillar anime.

 

Tror den här frågan har varit uppe nån gång innan...och nej man behöver nog nödvändigtvis inte vara nörd, men jag tror att vissa här är det^^.Men vem har sagt att det är fel med att vara nörd...

 

Man har ju även blivit intresserad av nya saker tex det japanska språket.

 

Hehehe jo jag brukar kalla mig själv för nörd, och jag anser det vara en titel man kan vara stolt över. Många av mina vänner är också självutnämnda nördar:D

 

Jag var ju i o f sig en nörd innan jag började se på anime, även om det var animen/mangan som fick mig att ägna mitt liv åt Japan....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot finns det som jag finner attraktivt just i japanskt tecknat - Budskapet att man skall kämpa eller skylla sig själv, annorlunda berättarsätt och gulliga figurer. Det är budskapen jag finner väldigt värdefulla och jag spenderar ofta mycket tid på att välja ut en ny serie jag skall se, eftersom jag vill att den skall ge intryck på mig. Eftersom att det är min favoritmedium, så är det större chans att det påverkar mig än t.ex. amerikansk spelfilm.

 

Kunde inte sagt det bättre själv.

 

Däremot så förändra det mig också med nya intrssen & framtidsplaner. Sen fick jag även en större nördstämpel än vad jag redan hade, vilket jag tycker är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, såklart anime/manga har förändrat ens liv. Framförallt att man har något vettigt att tänka på om dagarna, tex. hur det gick för blabla i blabla-mangan osv. Man har även något vettigt att prata om.

Dessutom har animen, framförallt, fått mig att inse att porr kan vara ganska fint, fast bara i tecknad form.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo. Anime fick mig intresserad av det japanska språket och gjorde därmed att jag tog mitt pick och pack och flyttade från lilla Ludvika i Dalarna till Göteborg för att plugga japanska. Har efter ett uppehåll nu bestämt mig för att fortsätta med japanskan och ska därför återigen flytta i slutet av månaden till Lund för att fortsätta på universitetet där. Har hållt på med självstudier under uppehållet men har insett att jag suger på konversation eftersom jag inte har någon att prata japanska med. Därför bestämde jag mig för att fortsätta på universitetet. Hur som helst, utan anime hade nog inget av ovanstående hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart har det förändrat mitt liv. Iochförsig vet jag inte hur mitt liv skulle blivit om jag inte sett den där artikeln om Dragonball i Super Power men jag skulle nog inte vara så intresserad av Japan som jag är idag. Eller....

Man visste ju som barn redan att många spel kom från Japan och nån gång hade jag tankarna att bli spelmakare men det glömde jag bort någonstans på vägen. Jag har länge också varit förtjust i tecknat överhuvudtaget eftesom min mor samlade på Disneys klassiska långfilmer och bristen på kabelTV. Animen var som en sista knuff in i det annorlunda Japanska kulturträsket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mjovars...

 

Den största biten är väl att jag inte hade träffat min fästmö om jag inte börjat sälja manga/anime-merch på i min butik '97 ... :D

Annars har det (animeintresset) nischat om mitt modellbyggande/figurmålande till att till 99% gälla figurer från anime & sett till att mitt möblemang innefattar för många hyllmeter film och musik... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det vill jag verkligen påstå att det har. Hade jag inte börjat med anime som intresse hade jag om något haft mycket mer plats i hyllorna. Om inte annat har man träffat en hel del nya folk och fått en hel del nya sysslor att ta hand om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På grund av Great Teacher Onizuka så började jag skjuta vattenraketar på idrotts-läraren och elda upp lärare.

 

Eller så har Animen gjort att jag velat leva lite mer och så gör det ju så att man längtar till något efter skolan.

 

Och all den där tiden som går åt, vad kunde man inte göra i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kollade ibland på pokémon för skojs skull, men efter att sett digimon ett fåtal gånger började intressset att växa lite men det var inte förrän jag läste mitt första nummer av Manga Mania som jag blev fast.

 

Nu både jag läser och ritar manga och tittar på anime.

 

Jag försöker få tag på bra animefilmer och när det är en serie och jag vill ha fortsättningen säger min familj att jag är knäpp och att det finns viktigare saker i livet.

 

Men för mig så är Manga/Anime två viktiga saker i mitt liv!

Dessutom har det gjort mig intresserad av Japan och jag som trodde att jag aldrig skulle gilla det!! XD

Så man kan lungt säga att det har förändrat mitt liv!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime är bäst :D Jag såg det första gången hos en kompis för några veckor sedan..... Och det var Chobits. Pokemon har man slöglott lite på men aldrig fastnat för. Sedan dess har man sett lite på Tenchi och Naruto. Men än så länge är Chobits den jag fastnat för. Tittar knappt på tv längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...