Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny naruto sida


shilosa
 Share

Rekommenderade inlägg

anime blivit så populärt för att det är lätt tillgängligt. dvs. gratis

Icke. Anime har blivit populärt därför folk gillar den annorlunda stilen och berättelserna, att det alltid funnits "bootlegs" i olika varianter har ju bidragit med att det kunnat spridas lättare.

 

Ni utnyttjade faktumet att folk laddade ner anime i pirat format och sedan när ni var etablerade vänder ni ryggen på piratkopiering och säger er alltid varit emot.

 

Väldigt dubbelmoraliskt enligt mig.

Jag kan inte säga emot här. Visst jag har laddat ner piratkopior då jag inte visste bättre, och som du säger har jag vänt ryggen åt piratkopiering. MEN.... jag har aldrig sagt att jag *alltid* varit emot kopieringen.

Att det är dubbelmoraliskt behöver ju inte sägas för dem som håller på så, men personligen tror jag att det inte finns så många som säger så. De skulle bli avslöjade rätt snabbt. Dubbelmoral finns nog i alla människor, även perfekta jag :rolleyes: , t.ex. att jag tycker det är fel hur vissa slakterier behandlar sina kreatur, men ändå köper jag deras produkter. Vaför? Det är bekvämt, för annars måste man åka några extra kilometer till en annan affär.

 

Men ni kan ju inte neka till att "bootlegging" gjorde hela er sida möjlig, om anime skulle kosta pengar skulle inte en lika bred publik nås även om jag håller med om att folk inte bara gillar den för att den är gratis. hehe perfekt.

Jag antar att ni inte får ha med addresser eller stödja piratkopiering "öppet" för då kanske inte ni skulle få några sponsorer men det känns lite som ni bara försöker tjäna pengar istället för att serve the people. jag säger inte att det är något fel på det men kan ju vara kul att veta.

hehe perfekt säger du. du är lika mycket besser wisser som jag.

 

// People like us never surrender

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och hur tror du folk laddar ner anime då? om inte pirat?

hela den här sidans existens bygger i praktiskt taget på att anime blivit så populärt för att det är lätt tillgängligt. dvs. gratis

 

Självklart är den animen folk laddar ner pirat. Du kanske inte märkt det men det finns lagliga sätt att införskaffa anime på.

 

och tycker du inte att genom den här sidan ni också uppmuntrar till mer piratkopierad ned laddning av anime.

Ni utnyttjade faktumet att folk laddade ner anime i pirat format och sedan när ni var etablerade vänder ni ryggen på piratkopiering och säger er alltid varit emot.

 

På vilket sätt menar du att anime.se uppmuntrar till piratkopiering? Hur utnyttjades faktumet att många laddade ner anime?

 

Väldigt dubbelmoraliskt enligt mig.

 

//Jag är för gratis media i alla format.

 

Jag är för att du och alla andra ska jobba gratis åt mig =)

 

Klart jag märkt att man kan införskaffa anime på andra sätt än via pirat kopiering. enda problemet är att jag aldrig skulle kunna se den på det sättet eftersom mina få slantar går till annat. Andra problem med den sorten är att alla avsnitt inte släpps lika fort som med piratkopiering.

eller över huvud taget inte finns.

 

eftersom största procenten av personer som ser anime laddar ner den "olagligt" så bidrar ni till populäriteten av anime som bidrar till att folk laddar ner mer matrial "olagligt". det är inget ni kan förneka. Och med forumet kan folk som har samma serie som intresse ladda hem från varandra få länkar osv.

 

Eran sida skulle inte existera om det inte fanns så mycket människor som varit intresserade av anime och ifall den bara skulle kunnas köpas skulle inte en bråkdel av dom som gillar anime se den nu.

Därför har ni tagit piratkopiering till eran fördel och sedan förkastat den.

 

//Den dagen jag jobbar gratis åt en person som tydligen levt på mamsen o papsens pengar eftersom han kunnat införskaffa sig dyr anime som ung är den dagen jag tar ett hagelgevär genom munnen. slick slick;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart jag märkt att man kan införskaffa anime på andra sätt än via pirat kopiering. enda problemet är att jag aldrig skulle kunna se den på det sättet eftersom mina få slantar går till annat. Andra problem med den sorten är att alla avsnitt inte släpps lika fort som med piratkopiering.

eller över huvud taget inte finns.

Du prioriterar andra saker högre än anime, och jag tycker personligen att du kan vara utan då.

 

eftersom största procenten av personer som ser anime laddar ner den "olagligt" så bidrar ni till populäriteten av anime som bidrar till att folk laddar ner mer matrial "olagligt". det är inget ni kan förneka. Och med forumet kan folk som har samma serie som intresse ladda hem från varandra få länkar osv.

Så om en majoritet hoppade över spärrarna i tunnelbanan skulle Connex uppmana folk att begå brott? Inte ens du själv kan ju på fullt allvar tycka att det låter rimligt. Visst kan dem sprida länkar, ska vi förbjuda telefonen också? Jag kan ju ringa till dig och berätta hur du gör för att hoppa över spärrarna i T-banan.

 

Eran sida skulle inte existera om det inte fanns så mycket människor som varit intresserade av anime och ifall den bara skulle kunnas köpas skulle inte en bråkdel av dom som gillar anime se den nu.

Därför har ni tagit piratkopiering till eran fördel och sedan förkastat den.

Du verkar tro att anime.se går med vinst. Jag vågar med hyfsat stor säkerhet påstå att den i dagsläget är en förlustaffär.

 

//Den dagen jag jobbar gratis åt en person som tydligen levt på mamsen o papsens pengar eftersom han kunnat införskaffa sig dyr anime som ung är den dagen jag tar ett hagelgevär genom munnen. slick slick;)

Var lugn, jag skulle inte våga lita på en snorunge som jag vet inte har något problem med att snylta på andras arbete. Du kanske inte märkt det, men Sverige är rätt frikostiga med att ge ut bidrag till studenter, och då en klar majoritet får pengar över av det är det inga större problem att inhandla anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte nog med att Sverige är frikostiga och ger studenter bidrag, det är OCKSÅ så att vi (med några få undantag som t.ex. Lundsbergs Snobbskola) inte har några "tuition fees", dvs skolavgifter. I Japan, USA och i de flesta andra länder får studenter betala tiotusentals eller t.o.m. hundratusentals kronor till universitetet för att få gå på en utbildning.

Det är också skälet till att väldigt många utländska studenter vill studera på universitet i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

enda problemet är att jag aldrig skulle kunna se den på det sättet eftersom mina få slantar går till annat.

Du verkar tro att animen ÄR gratis, det är den inte.

 

Andra problem med den sorten är att alla avsnitt inte släpps lika fort som med piratkopiering.

Det finns ca 40 år av anime, om du ger dem en chans så tror jag du kommer att bli positivt överaskad.

 

eftersom största procenten av personer som ser anime laddar ner den "olagligt"

I Sverige, troligen ja.

 

så bidrar ni till populäriteten av anime som bidrar till att folk laddar ner mer matrial "olagligt".

Eh? Att jag skulle bidra till att animen laddas ner mer för att jag säger den är ball eller häftig är nonsens. Det är ju upp till dem jag talar med som bestämer om de vill köpa eller ladda ner.

 

Och med forumet kan folk som har samma serie som intresse ladda hem från varandra få länkar osv.

Det är just därför vi har en regel för att hindra spridningen av olaglig piratkopiering.

 

Eran sida skulle inte existera om det inte fanns så mycket människor som varit intresserade av anime

Det menar du inte. :rolleyes:

 

och ifall den bara skulle kunnas köpas skulle inte en bråkdel av dom som gillar anime se den nu.

Hur många som ser på anime i Sverige bryr jag mig inte om. Och i ditt scenario att anime bara skulle kunna köpas så tror jag att de som verkligen gillade anime skulle kunna fixa fram den på ett eller annat sätt även om de inte hade råd.

 

Därför har ni tagit piratkopiering till eran fördel och sedan förkastat den.

Ni? Möjligen jag och massa andra. Men inte alla. Det är därför vi är emot det nu för att inspirera de yngre att det är fel att ladda ner.

 

hehe perfekt säger du. du är lika mycket besser wisser som jag.

*Suck* Jag var ironisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart jag märkt att man kan införskaffa anime på andra sätt än via pirat kopiering. enda problemet är att jag aldrig skulle kunna se den på det sättet eftersom mina få slantar går till annat. Andra problem med den sorten är att alla avsnitt inte släpps lika fort som med piratkopiering.

eller över huvud taget inte finns.

Du prioriterar andra saker högre än anime, och jag tycker personligen att du kan vara utan då.

 

eftersom största procenten av personer som ser anime laddar ner den "olagligt" så bidrar ni till populäriteten av anime som bidrar till att folk laddar ner mer matrial "olagligt". det är inget ni kan förneka. Och med forumet kan folk som har samma serie som intresse ladda hem från varandra få länkar osv.

Så om en majoritet hoppade över spärrarna i tunnelbanan skulle Connex uppmana folk att begå brott? Inte ens du själv kan ju på fullt allvar tycka att det låter rimligt. Visst kan dem sprida länkar, ska vi förbjuda telefonen också? Jag kan ju ringa till dig och berätta hur du gör för att hoppa över spärrarna i T-banan.

 

Eran sida skulle inte existera om det inte fanns så mycket människor som varit intresserade av anime och ifall den bara skulle kunnas köpas skulle inte en bråkdel av dom som gillar anime se den nu.

Därför har ni tagit piratkopiering till eran fördel och sedan förkastat den.

Du verkar tro att anime.se går med vinst. Jag vågar med hyfsat stor säkerhet påstå att den i dagsläget är en förlustaffär.

 

//Den dagen jag jobbar gratis åt en person som tydligen levt på mamsen o papsens pengar eftersom han kunnat införskaffa sig dyr anime som ung är den dagen jag tar ett hagelgevär genom munnen. slick slick;)

Var lugn, jag skulle inte våga lita på en snorunge som jag vet inte har något problem med att snylta på andras arbete. Du kanske inte märkt det, men Sverige är rätt frikostiga med att ge ut bidrag till studenter, och då en klar majoritet får pengar över av det är det inga större problem att inhandla anime.

 

Snylta på andras arbete va- kan tala om för dig att jag arbetar något otroligt hårt med allt jag ger mig in på + att sverige är inte speciellt frikostiga med bidrag till studenter, jag har 950 kr i månaden som ska räcka till mitt sl kort för 600 kr, kläder, mediciner, mobilräkningar och försäkringar. denna lilla snorunge jobbar hårt för att över huvud taget kunna överleva min bästa herr *Jag hade hur mycket pengar som helst när jag var liten* Vissa av oss får inte allt betalat och klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart jag märkt att man kan införskaffa anime på andra sätt än via pirat kopiering. enda problemet är att jag aldrig skulle kunna se den på det sättet eftersom mina få slantar går till annat. Andra problem med den sorten är att alla avsnitt inte släpps lika fort som med piratkopiering.

eller över huvud taget inte finns.

Du prioriterar andra saker högre än anime, och jag tycker personligen att du kan vara utan då.

 

eftersom största procenten av personer som ser anime laddar ner den "olagligt" så bidrar ni till populäriteten av anime som bidrar till att folk laddar ner mer matrial "olagligt". det är inget ni kan förneka. Och med forumet kan folk som har samma serie som intresse ladda hem från varandra få länkar osv.

Så om en majoritet hoppade över spärrarna i tunnelbanan skulle Connex uppmana folk att begå brott? Inte ens du själv kan ju på fullt allvar tycka att det låter rimligt. Visst kan dem sprida länkar, ska vi förbjuda telefonen också? Jag kan ju ringa till dig och berätta hur du gör för att hoppa över spärrarna i T-banan.

 

Eran sida skulle inte existera om det inte fanns så mycket människor som varit intresserade av anime och ifall den bara skulle kunnas köpas skulle inte en bråkdel av dom som gillar anime se den nu.

Därför har ni tagit piratkopiering till eran fördel och sedan förkastat den.

Du verkar tro att anime.se går med vinst. Jag vågar med hyfsat stor säkerhet påstå att den i dagsläget är en förlustaffär.

 

//Den dagen jag jobbar gratis åt en person som tydligen levt på mamsen o papsens pengar eftersom han kunnat införskaffa sig dyr anime som ung är den dagen jag tar ett hagelgevär genom munnen. slick slick;)

Var lugn, jag skulle inte våga lita på en snorunge som jag vet inte har något problem med att snylta på andras arbete. Du kanske inte märkt det, men Sverige är rätt frikostiga med att ge ut bidrag till studenter, och då en klar majoritet får pengar över av det är det inga större problem att inhandla anime.

 

Jag menar att animen skulle inte blivit lika populär så fort som den blivit det om det inte funnits gratis anime. det går inte att förneka.

Och ifall det inte skulle spridits så skulle heller inte eran sida vara lika populär. Det var det jag menade.

 

Nu råkar det vara så att jag tycker sl:s höga priser bidrar till att många plankar.

Om jag skulle jämföra eran sida med fängelset. man sätter in folk för att de ska bli "laglydiga igen" istället kommer de ut med fler kontakter inom den kriminella världen innan de kom in.

Det ä'r ungefär det jag menar med sidan. Att folk som vill ha tag på gratis anime kommer i kontakt med folk som har den och på så sätt lever piratkopiering vidare.

Därför bidrar ni undermedvetet mot era egna regler.

 

Om sl skulle göra en sida tex. ett forum för människor som åker tunnelbana för det är deras stora intresse "låter helt sjukt men fortsätt läsa" och det istället kommer dit människor som plankar och vill hjälpa andra att planka och från den sidan kommer man vidare till tex. planka.se

Då skulle jag tycka det liknade den här sidan.

Att det inte var ett erat ursprungliga syfte men det händer iaf.

get my point?

 

Trist för er att den inte går med vinst, den verkas ha en väldigt bra grundidè. Kanske borde göras mer reklam för sidan i sådana fall.

Men om den nu går med förlust. varför ha regler mot piratkopiering.

eller att folk länkar till sådana sidor. kan man verkligen stämma någon för sånt när det inte gäller ett företag. I sådana falöl skulle ju 80% av internets sidor får stänga ner.

Tycker också det är väldigt roligt att jag lyckats reta upp dig en smula.

 

puss

 

Snylta på andras arbete va- kan tala om för dig att jag arbetar något otroligt hårt med allt jag ger mig in på + att sverige är inte speciellt frikostiga med bidrag till studenter, jag har 950 kr i månaden som ska räcka till mitt sl kort för 600 kr, kläder, mediciner, mobilräkningar och försäkringar. denna lilla snorunge jobbar hårt för att över huvud taget kunna överleva min bästa herr *Jag hade hur mycket pengar som helst när jag var liten* Vissa av oss får inte allt betalat och klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

enda problemet är att jag aldrig skulle kunna se den på det sättet eftersom mina få slantar går till annat.

Du verkar tro att animen ÄR gratis, det är den inte.

 

Jag tror inte att all anime är gratis, jag är fullt medveten om att det kostar pengar att göra anime. Själv är jag ju högsta naruto fan. Hade jag fått chansen att köpa ex. en dvd box med alla naruto avsnitt översatt till eng är det säkert något jag skulle spara till. Så i vissa fall fungerar faktiskt piratkopiering som reklam.

 

Andra problem med den sorten är att alla avsnitt inte släpps lika fort som med piratkopiering.

Det finns ca 40 år av anime, om du ger dem en chans så tror jag du kommer att bli positivt överaskad.

 

Jag vet att det finns mycket anime. Men som jag sagt nu ett par ggr har jag en speciell favorit serie som inte alls går att få tag på på det sättet om inte långt senare den släpps "olagligt"

 

eftersom största procenten av personer som ser anime laddar ner den "olagligt"

I Sverige, troligen ja.

 

ja. och er sida är inte svensk och riktar sig inte till svenskar eller?

 

 

så bidrar ni till populäriteten av anime som bidrar till att folk laddar ner mer matrial "olagligt".

Eh? Att jag skulle bidra till att animen laddas ner mer för att jag säger den är ball eller häftig är nonsens. Det är ju upp till dem jag talar med som bestämer om de vill köpa eller ladda ner.

 

Nej för att ni drar samman olika människor som har tillgång till piratkopierad anime så blir det som ett nätverk av "brottslingar" som kommer i kontakt med varandra även om de inte direkt länkar till sådana sidor utan är mer diskreta och träffas först här och sedan pratar vidare någon annan stans.

det var förmodligen inte något nio planerat från början och det kan förmodligen inte undvikas heller.

Om man inte gör stenhård koll på alla inlägg och då skulle nog många dra sin kos någon annan stans.

 

Och med forumet kan folk som har samma serie som intresse ladda hem från varandra få länkar osv.

Det är just därför vi har en regel för att hindra spridningen av olaglig piratkopiering.

 

som inte fungerar - se övre kommentar

 

Eran sida skulle inte existera om det inte fanns så mycket människor som varit intresserade av anime

Det menar du inte. :rolleyes:

 

precis. och eftersom anime spridits så fort genom piratkopiering så är ni indirekt beroende utav den.

 

och ifall den bara skulle kunnas köpas skulle inte en bråkdel av dom som gillar anime se den nu.

Hur många som ser på anime i Sverige bryr jag mig inte om. Och i ditt scenario att anime bara skulle kunna köpas så tror jag att de som verkligen gillade anime skulle kunna fixa fram den på ett eller annat sätt även om de inte hade råd.

 

Tror du inte det är väldigt lockande att se avsnitt varje v. gratis än att spara i ett halvår för att ha råd att se ett avsnitt. kankse fungerar rent samhälls etiskt. men människan är inte byggd så.

 

Därför har ni tagit piratkopiering till eran fördel och sedan förkastat den.

Ni? Möjligen jag och massa andra. Men inte alla. Det är därför vi är emot det nu för att inspirera de yngre att det är fel att ladda ner.

 

tror du det fungerar? *menar inte det sarkastiskt utan som en fråga, tror du själv att fungerar*

 

hehe perfekt säger du. du är lika mycket besser wisser som jag.

*Suck* Jag var ironisk.

 

och du tror jag va vad?

 

vad ska jag göra säger du. prioritera anime före sl kort, medicin, försäkring och räkningar.. du kanske tror jag är någon liten snorunge som spenderar hela mitt bidrag på kläder, smink och biobiljetter men riktigt så lyckligt lottad är jag inte.

Alla är inte i den perfekta svensson svensson situationen där mamma och pappa fixar allt eller har tillräckligt med pengar.

Vad föreslår du vi gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad föreslår du vi gör?

 

1. Röda färger med svarttext är ingen hit precis.

 

2. Anime är en lyxvara ingen rättighet så du får prioritera behöver du det där busskortet eller den där anime-boxen.

 

3. Under 80-talet så märkte jag att all tecknat som släpptes av Wendros var annorlunda mot annan tecknat som fanns på den tiden, och den vart väldigt populär bland mig och mina kompisar och wendros släppte ju ett 10-tal olika serier så anime var populärt då som nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[qoute]

1. Röda färger med svarttext är ingen hit precis.

 

2. Anime är en lyxvara ingen rättighet så du får prioritera behöver du det där busskortet eller den där anime-boxen.

 

3. Under 80-talet så märkte jag att all tecknat som släpptes av Wendros var annorlunda mot annan tecknat som fanns på den tiden, och den vart väldigt populär bland mig och mina kompisar och wendros släppte ju ett 10-tal olika serier så anime var populärt då som nu. :)

 

Ja, men eftersom jag vet att jag kan få båda genom pirat kopiering kan du ju gissa vad jag väljer. men det var med internet det blev en global grej och man kan praktiskt taget säga till vem som helst i våran generation ordet - anime och de förstår. så var det ändå inte på åttiotalet.

Faktiskt ;)

Suck gillar bara inte att alla blånekar att piratkopiering bidragit till animes stora populäritet som vissa här försöker göra.

bespara mig alla inlägg om att ni minsann inte alls förnekar det utan ni bara inte stödjer det för att det förstår jag. Jag är inte lika dum som ni ser ut att vara :P

 

//Dont take a prankster and trouble maker like me so seriously. im just very stubborn.. thats all you could expect from the devil offspring really... >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar att animen skulle inte blivit lika populär så fort som den blivit det om det inte funnits gratis anime. det går inte att förneka.

Och ifall det inte skulle spridits så skulle heller inte eran sida vara lika populär. Det var det jag menade.

Jag bryr mig inte om sidan är populär helt ärligt, jag tror inte det gör något annat än ökar driftkostnaderna.

 

Nu råkar det vara så att jag tycker sl:s höga priser bidrar till att många plankar.

Om jag skulle jämföra eran sida med fängelset. man sätter in folk för att de ska bli "laglydiga igen" istället kommer de ut med fler kontakter inom den kriminella världen innan de kom in.

Det ä'r ungefär det jag menar med sidan. Att folk som vill ha tag på gratis anime kommer i kontakt med folk som har den och på så sätt lever piratkopiering vidare.

Därför bidrar ni undermedvetet mot era egna regler.

Folk kommer inte hit för att bli laglydiga, folk kommer hit för att diskutera anime. Vi gör dessutom vad som går för att förhindra att det du beskriver händer, men jag tycker inte att man ska byta bort möjligheten till att ha intressanta diskussioner för att bli av med lite av piratkopieringsproblemet.

 

Om sl skulle göra en sida tex. ett forum för människor som åker tunnelbana för det är deras stora intresse "låter helt sjukt men fortsätt läsa" och det istället kommer dit människor som plankar och vill hjälpa andra att planka och från den sidan kommer man vidare till tex. planka.se

Då skulle jag tycka det liknade den här sidan.

Att det inte var ett erat ursprungliga syfte men det händer iaf.

get my point?

SL skulle, precis som vi, förhindra att de få individer som är där för att bryta mot reglerna omgående försvinner och sen kan man återgå till att diskutera situationen med tiggare i tunnelbanan.

 

 

Trist för er att den inte går med vinst, den verkas ha en väldigt bra grundidè. Kanske borde göras mer reklam för sidan i sådana fall.

Men om den nu går med förlust. varför ha regler mot piratkopiering.

eller att folk länkar till sådana sidor. kan man verkligen stämma någon för sånt när det inte gäller ett företag. I sådana falöl skulle ju 80% av internets sidor får stänga ner.

Tycker också det är väldigt roligt att jag lyckats reta upp dig en smula.

Låt se nu, hur många tror du vill sponsra en sida som uppmanar till piratkopiering? Hur många försäljare av anime/manga tror du ens vill ha att göra med en sida som uppmanar till piratkopiering? Det handlar inte om stämningar, utan att de som faktiskt varje månad betalar för att sidan ska finnas kvar vill hitta lösningar för att minska sina kostnader.

Jag vill inte göra dig besviken, men jag är inte direkt uppretad, utan mer rädd för utvecklingen samhället är på väg emot och att jag inte omöjligt kommer befinna mig på andra sidan om ett par år (dvs. de som får äta förlusten för att du känner att det är din rätt att få anime/manga/whatever)

 

 

Snylta på andras arbete va- kan tala om för dig att jag arbetar något otroligt hårt med allt jag ger mig in på + att sverige är inte speciellt frikostiga med bidrag till studenter, jag har 950 kr i månaden som ska räcka till mitt sl kort för 600 kr, kläder, mediciner, mobilräkningar och försäkringar. denna lilla snorunge jobbar hårt för att över huvud taget kunna överleva min bästa herr *Jag hade hur mycket pengar som helst när jag var liten* Vissa av oss får inte allt betalat och klart.

 

Om du frivilligt väljer att bränna 600kr/månad på ett SL-kort när du kan köpa ett terminskort för kanske 45kr mer men som räcker i ett halvår är det nog inte bidraget som är för litet. Hur mycket medicin behöver du? Vi har ju även högkostnadsskydd i Sverige. Så, vad jag får ihop är det är det 9500-1800-1200 som du måste använda till medicin och busskort. Jag kan säga att jag inte minns när jag senast köpte kläder, och tror inte jag köper mer än max två plagg per år. Mobilräkning är en avgift du själv valt att ha, och absolut inte nödvändigt. Så, försäkring och kläder går alltså på 6500kr per år för dig? Antingen har du en otroligt hög försäkringspremie eller så köper du onödigt mycket kläder är allt jag kan säga.

 

Helt ärligt känns det dock ointressant, du säger att du inte har råd, och då ska du också vara utan, så simpelt är det imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ju precis det jag sa, att ni utan eran kontroll uppmuntrar till piratkopiering indirekt.

Inte för att vara elak men din attityd mot nerladdning av anime är ungefär samma som skivbolag hade mot band på åttiotalet. *oh nej nu kommer alla spela av radion* folk fortsatte köpa cd skivor och lp och jag garanterar att människor kommer tycka det är något speciellt med att köpa sin favorit anime etc på en dvd box. helt annan feeling. Det kanske kommer bli annorlunda försäljning där man får se produkten innan man köper den.

 

Mobil är inget måste, men jag har extrem stor användning av den. Jag är för gammal för terminskortet. tyvärr.

inför student priser. pronto.

sl kort. 600 kr/mån medicin "värktabeltter" 50 kr/mån försäkring 100kr/mån schampo, comviq kompis 150 kr /mån . då blir det 50 kr över till kläder och nöjen..

jag kommer fortsätta ha mina olagliga gratisintressen. så enligt dig ska alla som är för "rika" för att få bidrag men för fattiga att kunna köpa anime helt enkelt vara utan för det är ju en rikemans grej då eller.?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag står för att jag laddar ner anime, men jag köper iaf min manga jag vill ha eftersom jag inte gillar att läsa på datorn. så jag gör både rätt och fel på samma gång kan man säga :)

 

 

Man får ladda ner filmer m.m. men inte dela ut!!!

:D

 

hehe.. ja men den lagen är ungefär som att ungdomar under 18 inte får köpa cigaretter men dom får röka dom. fungerar lika bra också. det är en lag för att man ska slippa massa onödiga rättegångar helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan alltid ha ett arbete vid sidan av skolan?

 

 

Jag har iofs inte sett ngt utal där teron talar uppmuntrande om copyright...

 

Jo det är bara för mig att välja. sämre betyg och mer pengar + ett bra rent samvete?? öhh

 

eller fortsätta ladda ner anime som jag brukar och få mina önskade betyg - så jag kommer in på högskola så jag får jobb= pengar = då kan jag köpa min anime.

 

klart d inte e omöjligt dock. jag skulle kunna kämpa som ett svin med både arbete och skola men för att vara ärlig. jag tycker helt enkelt inte det är värt det.

 

Det är ju bara att inse. När det gäller piratkopiering och nerladdning av filer så är det ungefär lika svårt att konvertera någon från islam till djävulsdyrkan. Om man inte själv har något att tjäna på saken ;)

 

typ som ni har eftersom ni vill ha sponsorer. men eftersom ni inte läst allt jag skrivit *förståligt, jag skriver alltid för mycket* så vill ni såklart inte uppmuntra till piratkopiering. jag har inte sagt att det står på eran sida "piratkopiera mera!" utan jag har sagt att folk som jag möter andra "brottslingar" här och vi bygger upp vårat nätverk pga. sådana här sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är för gammal för terminskortet. tyvärr.

 

Ok, då måste du vara 84:a, men om du är 84:a så bör du också vara 20 år nu och då ska du ju ha högre studiebidrag än 950kr/månad. Är själv 85:a (vilket jag skulle gissat att du också var med tanke på din email) och Terminskort till fullt pris kan jag använda även den här terminen (förvisso kostar de 1000kr istället för 650, men klart billigare än månadskort).

 

Och med det sätter vi punkt för den här tråden, eftersom huvudämnet inte diskuteras mer så finns det egentligen ingen mening att ha den öppen och jag borde nog låst den tidigare. Shilosa, även om vi inte kan konvertera dig och dina anhängare nu så hoppas jag verkligen att du tänker om den dagen du är klar med dina studier och inte längre lever på bidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...