Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime Rekomendation?


_Ralle
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena alla.

Är ny här på forumet.Tänkte fråga om nån kunde rekomendera en bra serie som jag kan börja kolla på.Har sett typ 20 avsnitt av Hajime No Ippo och det gillar jag starkt.Har även runt en 60 avsnitt med Hunter X Hunter eller vad det heter.Men har alldrig orkat börja kolla på det med tanka på att jag inte har fått hem första programet.Har även sett episod 1 - 2 av Ebichu.Det var väll sådär bra..Kul när han får spö hela tiden :) .

 

Så nån som rekomenderar nått bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, det beror ju på vad för sorts anime du gillar. Själv rekomenderar jag Silver Fang (oväntat, va?) eller som den också heter, Ginga Nagareboshi Gin. Det bästa är att se den oklippta, fast den kostar cirka åttahundra kronor. Men det är det värt. Sen, så har jag faktiskt inte sett någon annan anime serie. Förutom Cardcaptor Sakura, den rekomenderar jag också (Cardcaptor Sakura går på Barnkanalen.) Tja, det var allt jag hade att komma med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla borde kolla på Naruto...det är fakta att det är den bästa serien som finns...>_<

Det är snarare ett faktum att Naruto är en ripoff av ett dussintal tidigare slagsmålsserier.

 

Men om man sett Hajime no Ippo och gillat den är nog Naruto en bra plats att fortsätta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rurouni kenshin Ova1 grymt snyggt cool

Sc-ry-ed en trevlig... fighting serie

->Naruto<- finns inte mckt mer å säga

Hellsing, underbar varmpyr serie

Rockman, om man gillar megaman (har bara sett första 12 avsnitten)

Vampire hunter deed: bloodlust, trevlig vampyr film

Gungrave, trevlig skjutglad maffia serie (... bäst å kalla den maffia serie med inslag av typ vampyrer...)

Vandread 1st stage och 2stage underbart rolig anime... handlar om framtiden när män och kvinnor är i krig mot varandra...

Gundam Wing, mycket bra mech anime

Och min absoluta favorit Gundam seed+ fortsättning Gundam seed destiny

 

 

avråder dig nästan Neon Genesis Evangelion som andra tipsar... e typ antingen blir man förälskad i den eller så dissar man den totalt (jag är mer åt det senaste)

 

Oj... blev lite lång... sorry

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju många som gillar Hellsing, Evangelion och Full Metal Panic. Mkt bra så jag rekomenderar att se dem men det är inte lätt att få tag på dem mera nu, kanske isf på Dc++.

 

Annars kan du ju kolla in Elfen Lied, Naruto eller Great Theacher Onizuka.

Några som är riktigt bra enligt mig;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett Tips är att se : Berserk filmerna.

De är snygga gjorda mycket krig och blod m.m ;)

One Piece är ett annat tips, RIKTIGT snyggt tecknat av Eiichiro Oda

Mycket äventyr i de filmerna. Jag har 25/25 Berserk riktigt bra.

Det finns 199 One piece filmer, ganska mycket. men ändå värt att tanka. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns 199 One piece filmer, ganska mycket. men ändå värt att tanka. ;)

 

Nej, det finns 6 stycken One Piece-filmer. Den senaste "festvialbaronen och den hemliga ön" har premiär den 5 mars. Du menar TV-serieavsnitt, som det i skrivande stund finns 218 avsnitt av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla borde kolla på Naruto...det är fakta att det är den bästa serien som finns...>_<

Det är snarare ett faktum att Naruto är en ripoff av ett dussintal tidigare slagsmålsserier.

 

Men om man sett Hajime no Ippo och gillat den är nog Naruto en bra plats att fortsätta på.

 

om naruto e en ripoff e juh i stort sett alla Kakutô serier ripoffs... utom möjligen den första Kakutô serien som kom

 

tycker folk gnäller för mycke... jag tycker Naruto e en underhållande serie men de betyder inte att alla tycker den är "det bästa som finns"

 

jag för min del föredrar Trigun, Hellsing och Elfen Lied

 

(jäkla tur att alla tycker olika... världen hade varit mycket mycket trist att leva i annars)

 

Signing off

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...