Hoppa till innehåll
Anime.se

Möjlig spoiler, Naruto - Ninetales


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag bara undrar angående the forth sealing av ninetales i Naruto...

The Third gör ju också sealingen på Orochimaru, och sealar hans armar i sig själv, döds grejen drar ju sin arm rakt igenom honom etc... och dör även själv då...

 

Men när the fourth sealade Ninetails i Naruto så dog ju även han men... hur fick han in Ninetales i Naruto? Jag menar döds guds... öh saken drog troligen sina armar genom the fourth också...

 

... Man får antagligen svar på detta senare i serien... men i alla fall, någon som har några teorier?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bara undrar angående the forth sealing av ninetales i Naruto...

Jag bara undrar angående den Fjärdes försegling av niosvansen i Naruto...

 

Att sila något, monsieur, är att hälla det genom en sil. Men om du vill kan vi börja prata franska här.

 

det där förstod jag inte va du menade med.. ok med översättningen men franska (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad har du fått det ifrån?

inte läst/sett det manga/anime avsnittet iså fall, vilket?

 

Och jag tycker the låter snyggare att säga deras engelska namn än svenska (vill inte ge mig på att stava deras japanska namn)... men om du vill översätta det till ett annat språk så ta tyska, det kan jag lite av i alla fall... men vet dock inte vad de heter på tyska

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men när the fourth sealade Ninetails i Naruto så dog ju även han men... hur fick han in Ninetales i Naruto? Jag menar döds guds... öh saken drog troligen sina armar genom the fourth också...

 

Hmm det är en bra fråga men jag tror att Kyubi (Nine tails) var för stark ( för mycket chakra) för att dö av en sån sealing så Fourth var tvungen att seala kyubi i nån person så han inte kunde komma ut, samnt naruto som hade inga föräldar och var nyfödd han kanske behövde en ny fött barn eller nåt...

 

Jag bara undrar angående the forth sealing av ninetales i Naruto... The Third gör ju också sealingen på Orochimaru, och sealar hans armar i sig själv, döds grejen drar ju sin arm rakt igenom honom etc... och dör även själv då...

 

 

Det stämmer inte helt tycker jag för Third säger att det var Fourth teknik men inte att han använde den för att förseglada Kyubi eller har jag fel. har kollat på avsnitt nu som han kan säga det och han säger att det e bara Fourth teknik... jag menar att Kyubi var för stark för den sealing som Third använder :) Så han använde en annan teknik på kyubi som var så att han blev sealad i det nyfödda barnet i byn eller nåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag tycker the låter snyggare att säga deras engelska namn än svenska

DET kan jag till nöds förstå och acceptera. Men varför envisas du (och du är inte ensam) med att skriva "seala" när det heter "försegla" på svenska??? Säger du att du ska gå och swimma i bassängen också, eller? :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, jag tycker att när kyubin kougekkade mura:n den där yoru:n, var det lite fushigi att hitobittarna alls kunge bogyoa överhuvudtaget. Jag menar bakegitsunen var ju så jäkla dekkai att han borde kunna kuua hela mura:n direkt. Varken yondaime eller sandaime borde haft ha minsta kachime. Och hur sjutton kunde ett sånt bakemono liksom hairra i en liten akanbo, det wakarrar inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zimeon jag tycker du överdriver det hela lite grann men vad det nu var du skrev så var det säkert intressant, och någon måste införa nya ord i SAOL b8q, XD

Finns ordet att "Googla" så tycker jag att Seala också ska stå med i den :D

 

och har kommit in en del trevliga teorier än så länge...

men vill fortfarande veta var du fick din info ifrån, Mekurion?

för om man kollar på teorierna så är du den ända som nämner:

doh......Har dom inte redan berättat att Narutos farsa dog när han utförde sealen och att narutos mamma dödades av NIne Tails??!!

 

Samt att pappan är THe Third?

 

sen så tror jag precis som bl a L3prechaun att Narutos farsa är "den fjärde" (hoppas alla är glada nu) eller en släkting till Naruto

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

någon måste införa nya ord i SAOL b8q, XD

Finns ordet att "Googla" så tycker jag att Seala också ska stå med i den

Nja, skillnaden är ju den att "Googla" är ett nytt verb som inte haft någon svensk motsvarighet sedan tidigare. "Försegla" är ju däremot ett ord som redan finns och som precis motsvarar engelskans "to seal".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, han sälade ju naruto. förstod du inte det, geez ;)

 

Intressant... Men av din förklaring:

seala är ett ord, och det betyder att säla och när man sälar så lägger man sig på marken och försöker efterlikna en säl.

så torde "att säla" vara ett s.k. intransitivt verb, alltså ett verb som inte tar ett objekt (ungefär som "sova" eller "ligga". Man kan inte sova en get, man söver en get. Verbet "söva" är transitivt.)

 

Vilket alltså betyder att säla är ett av de där festliga verben som både är intransitiva och transitiva. (som "äta")

 

Kvarstår då frågan, om "jag sälar" betyder "jag lägger mig på marken och efterliknar en säl", vad betyder då "Jag sälar Pelle"? Är det att man tvingar ner Pelle på marken för att efterlikna en säl? Eller byter verbet helt betydelse och betyder att man tar en säl i svansen och saftar till Pelle i pannbenet?

 

Bägge alternativen låter ganska otrevligt, så jag förstår mycket väl varför Den niosvansade räven inte hade den minsta lust att bli sälad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, han sälade ju naruto. förstod du inte det, geez ;)

 

Intressant... Men av din förklaring:

seala är ett ord, och det betyder att säla och när man sälar så lägger man sig på marken och försöker efterlikna en säl.

så torde "att säla" vara ett s.k. intransitivt verb, alltså ett verb som inte tar ett objekt (ungefär som "sova" eller "ligga". Man kan inte sova en get, man söver en get. Verbet "söva" är transitivt.)

 

Vilket alltså betyder att säla är ett av de där festliga verben som både är intransitiva och transitiva. (som "äta")

 

Kvarstår då frågan, om "jag sälar" betyder "jag lägger mig på marken och efterliknar en säl", vad betyder då "Jag sälar Pelle"? Är det att man tvingar ner Pelle på marken för att efterlikna en säl? Eller byter verbet helt betydelse och betyder att man tar en säl i svansen och saftar till Pelle i pannbenet?

 

Bägge alternativen låter ganska otrevligt, så jag förstår mycket väl varför Den niosvansade räven inte hade den minsta lust att bli sälad.

 

nej när man "jag sälar pelle" så tar man ner han på marken, lägger sig på han och börjar härma en säl på hans mage/rygg (det är valfritt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...