Hoppa till innehåll
Anime.se

Ett seriösare Anime.se


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag skulle verkligen vilja se detta, var dag jag går in på den här sidan så

finns det nästan bara en typ av inlägg.

Och det är spam.

Visst folk kan säga "men gå inte in i lekparken då", men det är något som gnager i mitt huvud i vetskapen om att det var dag postas 30~ spam inlägg där, om inte mer.

Det borde finnas något skydd mot alla dessa spammers, dem trycker iväg alla oss andra.

Det är knappt några som är aktiva här på anime.se utom dem som just spammar sönder lekparken, så var det inte för 2 månader sedan.

 

Allt spammande håller på att ta död på sidan, jag tycker att admins/moderatorerna skall ta till hårdare åtgärder för att stoppa detta.

Och jag är nog inte den enda som tycker så här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det så att lekparken är till för att bli sönderspammad. Jag själv skulle gärna se att hela det forumet togs bort, men nu när det finns tänker jag inte sitta där och rensa bort poster.

 

Det finns ju dock inget som säger att det kommer förbli på det här viset, och det kanske kommer ske förändringar med lekparken i framtiden, den som lever får se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teron: Är det omöjligt då att verkligen ta bort Lekparken helt?

Kanske lägga ett max post per day, eller liknande på 6-7 posts?

Jag skulle bli väldigt glad om lekparken försvann helt, då skulle åtminstånde moderatorerna kunna komma åt allt spammande som sker.

 

Hmm, lägger nog upp en röst om detta.

 

edit: nej det gör jag inte alls, för det gick inte nu när tråden var skapad.

Men ni kan säga vad ni tycker om detta i en post här under.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enkel lösning: Man går inte in i lekparken.

 

Det är väl så för vissa att när det inte finns något vettigt att skriva så måste de skriva något ovettigt.

 

Å andra sidan kanske inte det skall uppmärksammas, så vad sägs om att skicka upp ett meddelande "Du sitter vid datorn för mycket, GÅ OCH GÖR NÅGOT VETTIGT!" till den som postar i Lekparken? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med er andra fullständigt. Jag har försökt hålla mig borta från lekparken men det finns ingen annan stans att gå om man är sugen att posta. Det är ganska jobbigt :(

 

Du kan posta något i de andra forumen? I allmänt kan du posta allt möjligt! Fast inga spamlekar eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har försökt hålla mig borta från lekparken men det finns ingen annan stans att gå om man är sugen att posta. Det är ganska jobbigt :(

 

Det är för just sådana tillfällen lekparken finns. När folk är "sugna att posta" och bara vill posta för postandets skull.

 

Min personliga rekommendation är att då inte posta alls utan att gå och göra något vettigt istället, men ja, jag vet hur det kan vara. Ibland har man bara lust på någon form av distansumgänge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Å nej, bäst jag går till lekparken och spammar lite....

 

Ok, för att det här inte ska bli spam så kan jag passa på och skriva lite som jag glömde bort i förra inlägget ;)

 

Det finns lite mer än bara "postcount-avundsjuka" i frågan om spammandet och seriösheten på anime.se, upplever det som att antalet seriösa (eller tja, överhuvudtaget icke-spam) trådar minskat rejält sen jag startade skriva och läsa här.

Det kan ha nått med den kanske alltför hårda hållningen om att man minsan inte får starta nya trådar om saker som redan diskuterats, väldigt ofta har man sett folk som börjat en ny tråd om något som några diskuterade om för kanske 6 månader, och ändå kommer en moderator och låser tråden. Jag tror jag aldrig sett någon gå och återuppliva den 6 månader gammla tråden.

Visst har jag förståelse för att simpla frågor som folk lika gärna kunde använt google till låses, eller folk som frågar faktafrågor som redan har svartats på ett antal gånger låses. Men ibland känns det lite väl överdrivet.

Eller så beror det på att en mängd mindre seriösa användare tillkommit och börjat spamma, medans en hel del seriösare användare har slutat.

 

Hursomhelst finns det ett bra botemedel och det är att starta bra icke-spamtrådar (men själv är jag för lat för att orka starta nya saker, jag bara postar i befintliga trådar ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns lite mer än bara "postcount-avundsjuka" i frågan om spammandet och seriösheten på anime.se, upplever det som att antalet seriösa (eller tja, överhuvudtaget icke-spam) trådar minskat rejält sen jag startade skriva och läsa här.

Det kan bero på just att nya trådar om gamla ämnen blir låsta, och därför känns det som om man inte har så mycket nytt att starta trådar om.

 

Det kan ha nått med den kanske alltför hårda hållningen om att man minsan inte får starta nya trådar om saker som redan diskuterats, väldigt ofta har man sett folk som börjat en ny tråd om något som några diskuterade om för kanske 6 månader, och ändå kommer en moderator och låser tråden. Jag tror jag aldrig sett någon gå och återuppliva den 6 månader gammla tråden.

Saken är väl den att det är rätt meningslöst med en ny tråd om ett gammalt ämne, om man redan bankat ämnet till döds i den gamla tråden. Har man inget nytt att tillföra ser jag inte varför man ska starta en ny tråd, bara för att man ska ta upp samma argument ännu en gång. Har man något nytt att tillföra passar det ju bättre i den gamla tråden, så man får med hela diskussionen.

 

Hursomhelst finns det ett bra botemedel och det är att starta bra icke-spamtrådar (men själv är jag för lat för att orka starta nya saker, jag bara postar i befintliga trådar ;))

 

Det är du inte ensammen om, vad jag minns har jag inte startat en enda tråd här ännu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...