Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad använder ni för material för att rita?


Jawee
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej. Jag tänkte starta en tråd där man kan berätta vad man använder för material när man ritar. Kunde inte hitta någon annan tråd, och då tänkte jag att jag kunde ju starta en. Jag kan ju börja.

 

Jag använder en stiftpenna 0.5 och en ifyllningspenna (så kallar jag det iaf.) 0.4. Använder även några riktigt gamla färgpennor m.m. Men ska köpa nya när jag får pengar.

 

Så nu är min fråga. Vad använder ni?

 

EDIT: Använder även en CanoScan n640p och photoshop CS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på vad jag ska rita,men vanligtsvis använder jag en vanlig HB penna.Sen använder jag oftast andra storlekar och tjocklekar på blyertsen,om jag vill ha nån effekt.Händer ofta att jag använder färgpennor från Staedtler med,och kolpennor,i olika storlekar.

 

Sen har jag en massa andra pennor som jag inte orkar räkna upp........

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder mig ofta av mitt och min brorsas

blyerts-set - 2H-8B.Ibland använder jag min

stålstiftspenna.Mina 3 olika sudd använder jag

ofta,Suddpenna, litet sudd, större sudd.

Sen har jag gamla skitsudd som ligger och

skräpar här och var.Pennvässaren är av metall

och var billig men BRA.Det är nog allt men idag

använde jag mig av pensel doppa i tusch metod,

lite tjocka linjer, men ganska fint ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder en blyertspenna och en pennvässare som jag vässar den med emellanåt när man inte ser stiften längre. Sedan använder jag också mina extra tjocka färgkritor när jag känner att jag vill sätta färg på tillvaror, eller på en bild.

Ibland kan jag även använda en svart spritpenna när jag vill rita stora saker, såsom svarta solrosor och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder stift penna här hemma men Hb när jag är i plugget. Jag använder mig alltid av ett XL sudd , en linjal används ibland också . Och så har jag ju ett blyerts-set som jag använder när jag vill göra något rigtigt seröst. Då använder jag också mitt finaste papper som ligger gömt i någon låda nån stans . . . .

men men det var nog ijaf det jag använde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder mest min favo penna ;D en reklam penna 0.7 stift. med 2H stift. jag använder mig också mycket av min Graphire 3 (ritbord till datan) för att färglägga och ev. retuchera mina bilders fel :D (stava ?) iaf. det använder jag. och om man ska snacka om papper så köper jag det kilovis i kopiator papper :) ju mera papper ju bättre ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stiftpenna 0,3 HB

 

När jag tuschar en bild använder jag någon avföljande beroende på bildens storlek etc.

 

Rörpenna 0,7 tusch

Rörpenna 0,5 tusch

Rörpenna 0,2 tusch

Rörpenna 0,05 tusch

 

Förut tuschade jag ofta med flytande tusch, men sen mina bästa stift gick sönder har jag inte gjort det på ett tag.

 

Till raka linjer och ramar använder jag min mumin linjal! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nemen ebba det var ett tag sen vart har du vart?

och ursäkta off topic >.<

 

 

hrm, hehe, anledningen till att jag inte vart här heter WoW XP

är tillbak för några dagar, sedan börjar retailen på fredag så då försvinner jag igen ^^;

 

ursäktar mej även för off topicen ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...