Hoppa till innehåll
Anime.se

vad gillar jag för anime?


Semi
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla, mysigt place här.

 

jag har lite "problem", har svårt att hitta anime som jag gillar, jag gillar b.la.

berserk

ninja scroll

flame of recca

akira

gamla cobra, starzinger och silverfang.

get backers

 

jag gillar inte massa komedi, och sånt när de får stora huvuden osv utan vill gärna ha det lite mer hårdkokt, har tänkt att köpa upp mig på lite anime från utlandet, men vad bör jag välja?

tipsa gärna om serier och filmer som ni tror faller mig i smaken.

tack ska ni ha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gungrave, Rurouni Kenshin OVA1 och OVA2 (TV-serien är imho rätt komisk, dock bra), Jin-Roh, Blood: The Last Vampire, Hakkenden, Samurai Deeper Kyo, Cowboy Bebop, Ghost in the shell (båda filmerna och båda TV-serierna) och kanske Avenger, Trigun eller Peace Maker Kurogane. De tre sista är väl iofs gränsfall. Cobra/Starzinger-aktiga serier har jag nollkoll på, diggar inte SciFi. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar du Berserk och GetBackers föreslår jag

att du provar nedanstående

 

Trigun

Naruto

Hellsing

Escaflowne

Hunter x Hunter

Dessa e vanliga titlar som många sett och de flesta gillar

lite mer individuellt skulle du kunna prova Elfen Lied

Men den e lite mer antingen "Gilla eller Avsky" tror jag

 

Om du behöver mer utförlig info så prova Recensions tråden som Docster startade (Bra ide förövrigt Docster :D )

 

 

Pale Shde // Signing off

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar du Berserk och GetBackers föreslår jag

att du provar nedanstående

 

Trigun

Naruto

Hellsing

Escaflowne

Hunter x Hunter

 

 

Håller med om ovanstående titlar, utom Naruto som är sug men alla tittar på ändå, samt Hunter x Hunter som jag aldrig har sett. Take his advice.

 

Gantz... Personligen finner jag mangan vara 99% omotiverat våld, tråkig "mystisk" story och naket. Nä, gillar man Bärsärk så borde man ha bättre smak än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på våld och naket nu då? :|

 

Jag tycker främst att Gantz är intressant pga karaktärerna, storyn i sig är ju ingenting märkvärdigt egentligen. Naket och våld (i anime) är per definition ingenting negativt i min ordbok så jag har inga problem med att de förekommer. Jag tycker att folk hänger upp sig lite för mycket på dessa inslag och borde koncentrera sig lite mer på både animen och mangans andra sidor. Våldet i Gantz är i mina ögon inte mer meningslöst än i mångtals andra serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på våld och naket nu då? :|

 

Jag tycker främst att Gantz är intressant pga karaktärerna, storyn i sig är ju ingenting märkvärdigt egentligen. Naket och våld (i anime) är per definition ingenting negativt i min ordbok så jag har inga problem med att de förekommer. Jag tycker att folk hänger upp sig lite för mycket på dessa inslag och borde koncentrera sig lite mer på både animen och mangans andra sidor. Våldet i Gantz är i mina ögon inte mer meningslöst än i mångtals andra serier.

 

Läst Berserk? Minst lika våldsam och hyfsat mycket naket likt Gantz, men med sjuhundra gånger mer poäng. Karaktärerna i Gantz är tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läst Berserk? Minst lika våldsam och hyfsat mycket naket likt Gantz, men med sjuhundra gånger mer poäng. Karaktärerna i Gantz är tråkiga.

Tyvärr inte, jag har bara sett animen där det vad jag vill minnas nästan inte är någonting naket alls, men den slutar som jag förstått det också mycket tidigare i storyn än vad mangan gör. Vad man tycker om Gantz-karaktärerna är självklart subjektivt, men jag tycker att det är lite väl hårt att kalla den för "99% omotiverat våld". Många tycks fokusera onödigt mycket vid just våldet/goren och nakenscenerna i Gantz och det lämnar seriens andra aspekter i skymundan, vilket jag tycker är synd. Min förra post var inte menad som någon "Gantz vs Berserk"-provokation utan bara som en aningen nyanserad bild av Gantz för trådskaparens skull. Både mangan och animen är bra och jag tyckte inte att din kommentar var helt rättvis, that's all. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läst Berserk? Minst lika våldsam och hyfsat mycket naket likt Gantz, men med sjuhundra gånger mer poäng. Karaktärerna i Gantz är tråkiga.

Tyvärr inte, jag har bara sett animen där det vad jag vill minnas nästan inte är någonting naket alls, men den slutar som jag förstått det också mycket tidigare i storyn än vad mangan gör. Vad man tycker om Gantz-karaktärerna är självklart subjektivt, men jag tycker att det är lite väl hårt att kalla den för "99% omotiverat våld". Många tycks fokusera onödigt mycket vid just våldet/goren och nakenscenerna i Gantz och det lämnar seriens andra aspekter i skymundan, vilket jag tycker är synd. Min förra post var inte menad som någon "Gantz vs Berserk"-provokation utan bara som en aningen nyanserad bild av Gantz för trådskaparens skull. Både mangan och animen är bra och jag tyckte inte att din kommentar var helt rättvis, that's all. :)

 

Jag brukar använda överdrifter för mina poänger, det är allt... Berserk-animén är totalskräp, gör dig själv en tjänst och läs mangan (som fortfarande rullar på efter 16 år, btw). :)

Nu har jag inte läst de senaste kapitlena av Gantz (gav upp någonstans strax efter dinosaurieslakten), men med de kapitlen jag har läst verkade författaren inte ha någon ambition alls, utöver att klämma in så mycket sex och övervåld på varje sida som möjligt, och det är mest det jag stör mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver Puni Puni Poemi. Den är stenhård.

Hört att den är en parodi på olika serier, och att det då är bättre att ha sett många serier innan man ser denna.

 

 

Som jag sa tidigare, Cowboy Bebop - även hunter x hunter som jag för övrigt såg sista ep av idag. MYCKET bra äventyrsserie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk-animén är totalskräp,

Den är bra! Bra, bra, bra!

 

Vilket kapitel som helst av mangan efter Falktruppsagan är bättre än alla avsnitt av animén kombinerat. Du kan inte uttala dig.

Men det är ju ett känt faktum att mangan är bättre än animen. Men det gör inte animen dålig. För övrigt så är ju Falktruppsagan trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk-animén är totalskräp,

Den är bra! Bra, bra, bra!

 

Vilket kapitel som helst av mangan efter Falktruppsagan är bättre än alla avsnitt av animén kombinerat. Du kan inte uttala dig.

Men det är ju ett känt faktum att mangan är bättre än animen. Men det gör inte animen dålig. För övrigt så är ju Falktruppsagan trevlig.

 

Det är ju lite det som är problemet- Falktruppsagan är trevlig, och Bärsärk är inte "trevligt".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk-animén är totalskräp,

Den är bra! Bra, bra, bra!

 

Vilket kapitel som helst av mangan efter Falktruppsagan är bättre än alla avsnitt av animén kombinerat. Du kan inte uttala dig.

Men det är ju ett känt faktum att mangan är bättre än animen. Men det gör inte animen dålig. För övrigt så är ju Falktruppsagan trevlig.

 

Det är ju lite det som är problemet- Falktruppsagan är trevlig, och Bärsärk är inte "trevligt".

Jag menar inte "Tjena, det var länge sedan!"-trevlig, utan lite mera "ååh, jag njuter av det här"-trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...