Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 3 weeks later...

287

Roligt att man fick se lite Guts, men han mår inget vidare rent fysiskt , rätt så skadad från sina förra strider. Blev lite djup här med när han tänkte tillbaka efter att ha försökt rädda Caska när hon föll överbord.

 

Får hoppas på en mirakelkur för honom när de når deras tänkta destination så han kan gå lös på ett par apostlar >:D . Annars var väl kapitlet som vanlig, allt för kort ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

287
Roligt att man fick se lite Guts, men han mår inget vidare rent fysiskt , rätt så skadad från sina förra strider. Blev lite djup här med när han tänkte tillbaka efter att ha försökt rädda Caska när hon föll överbord.

 

Får hoppas på en mirakelkur för honom när de når deras tänkta destination så han kan gå lös på ett par apostlar >:D . Annars var väl kapitlet som vanlig, allt för kort ;)

 

svar

Jag är ganska säker på att älvorna kommer att heala Guts på det ena eller det andra sättet... kanske till och med ge honom en ny hand? Eventuellt att caska återfår minnet, fast det är något jag tror har mindre än 25% i sannolikhet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tycker berättandet är av samma klass som innan, mer att innan när man började läsa så hade man mycket att ta sig igenom så då slapp man dess 2 veckors och nu enda tills den 18 september för att se vad som händer, det enligt mig drar ner känslan :)

 

288

Roderick i sitt rätta element, nästa kapitel lovar gott med mycket kanoner och sjöstrid :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon mer än jag som känner lite att berättandet är lite "sådär" just nu? icon_confused.gif

 

de senaste kapiteln har varit rätt dryga, men nu verkar det komma igång med action igen.

 

tankar

jag gissar på att det blir någon form av piratscenario snart. dvs att dem åker och träffar Piratkungen, kanske ett mindre äventyr hur som helst så misstänker jag att det inträffar innan de når fram till älvornas hemland.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tankar
Spoiler
jag gissar på att det blir någon form av piratscenario snart. dvs att dem åker och träffar Piratkungen, kanske ett mindre äventyr hur som helst så misstänker jag att det inträffar innan de når fram till älvornas hemland.

Guuud, jag hoppas att du har fel. Jag hoppas att den lilla sidotråd som 288 inleder bara räcker högst några få kapitel. Sen får de fanimej komma igång med Guts resa igen! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

289

Spoiler
Gud ske lov! Det var inte en lång strid (om nu inte piraterna får för sig att återvända). Är det kanske för sjöstriderna som Miura dröjt? Suttit och läst gamla böcker om sjöstrider och sånt... och sen kommit fram till att det var jättejobbigt, och nöjt sig med ett kapitel med sjöstrider. :P

 

Men slutet var bra... börjar Guts inre demoner slita sig loss?

Nästa: 28 september! o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
290
Första delen av detta kapitel var helt underbart, mörkt och härligt :D . sedan tog den tyvärr en runda med humor och lite annat trams ;) . Vill ha mer Guts B) . Lång väntan till nästa kapitel.

 

290

Kan bara instämma att den första hälften av kapitlet var precis vad jag har väntat på. Att vi antagligen får vänta ett bra tag innan en fortsättning på det kommer bryr jag mig inte så mycket om.

 

Bara det att vi fick en försmak av vad som komma skall har fått mig att kunna härda ut under det andra som kommer innan ;)

 

11 november kommer nästa kapitel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

290

Spoiler
Underbart kapitel, det bästa på väldigt länge! Många avsnitt har inte avancerat handlingen nämnvärt. Många har avancerat endast den världsliga handlingen (Griffiths plats i världen) -- vilket i och för sig är viktigt, men i mina ögon är världen bara bakgrunden för historien om Guts, Griffith, Casca och de andra. Och det är den historien som äntligen tas upp igen, när Guts ger uttryck för sin undertryckta vilja: Hämnd.

 

Hans uppdrag sedan flera år är ju att hela Casca, vilket har fått åtminstone mig att undra över huruvida han fortfarande söker hämnd. Och på ett plan gör han alltså det. Dessutom förstärker kapitlet själva "bärsärk"-elementet. Om det kommer till användning igen kommer det nog bli jävligt brutalt. icon_smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
291
Då har äntligen kapitel 291 kommit ut :) . Kapitlet var en uppbyggnad till själva anfallet som jag hoppas komma nästa gång. Hade varit skönt att få Griffith delen "avklarad" så man kan få komma igång mer med Gutts och elfenheim.

 

indeed, börjar också tröttna på den delen (snarare har varit trött på den delen de senaste kapitlen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Måste fråga om jag är den enda här som håller mig till Dark horses Mangasläpp av Berserk? Jag har i alla fall införskaffat den senaste där som ligger på bok 21. Men det är klart om man gillar serien så kan man ju sträckläsa ikapp var den nu ligger. Jag tycker i alla fall det är spännande att läsa den i bokform. Utgår från att de andra inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste fråga om jag är den enda här som håller mig till Dark horses Mangasläpp av Berserk? Jag har i alla fall införskaffat den senaste där som ligger på bok 21. Men det är klart om man gillar serien så kan man ju sträckläsa ikapp var den nu ligger. Jag tycker i alla fall det är spännande att läsa den i bokform. Utgår från att de andra inte är det.

 

Jag tror många gör både och. Jag gör det och skulle tippa på att 90% här som följer den också gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste fråga om jag är den enda här som håller mig till Dark horses Mangasläpp av Berserk? Jag har i alla fall införskaffat den senaste där som ligger på bok 21. Men det är klart om man gillar serien så kan man ju sträckläsa ikapp var den nu ligger. Jag tycker i alla fall det är spännande att läsa den i bokform. Utgår från att de andra inte är det.

Jag har inte läst ett enda kapitel som är olagligt nerladdat, utan jag har köpt varje bok som Dark Horse har släppt. Har beställt volym 21 så den kommer väl på posten nästa vecka, hoppas jag. Jag tycker inte att det låter så kul att få läsa ett nytt kapitel då och då och att få ta del av en ny pocket typ en gång varje halvår väntar jag gärna så länge som möjligt med.

 

Dessutom har jag alltid föredragit att läsa från en riktig pocket istället för hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

294

Inte mkt att skriva, det börjar ju faktiskt hända lite nu iaf... men inte om det man vill veta tyvärr. Det man får vara tacksam för är i alla fall att han börjat få upp farten på pennorna nu, om två veckor kommer nästa kapitel!

och det är bara positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...