magnet Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Var hälsade mina vänner. Jag har nu tittat på lite anime, har bara tagit ca 2 år. Detta har jag kommit fram till. Jag kan inte tycka att det är underhållande nog med serier som fokuserar kring action. Inte heller seriere som enbart handlar om komplexa kärleksrelationer kan få mig att orka med hela serien. Det jag funnit passar min smak bäst är serier som har en hyfsat enkel kärleks historia mellan en pojke och en flicka. Där till bör en hel del roliga stödkaraktärer finnas med. Det måste finnas humor med i annars blir det trist. Sen måste det faktiskt vara en hel del ecchi också. Det blir liksom lite roligare då. Jag har lyckats se ett antal sådana serier men jag har slut på nya i arkivet. Finns det nån där ute som samtycker med mig. Kan dessa svara mig. Vilka serier kan jag försöka få tag i för at förgylla min vardag. Bra serier: Love Hina DNA^2 Hand Maid May Onegai Teacher Onegai Twins Ranma ½ OAV Oh! My Goddes Dual NEon genesis Evagelion Vandread Video Girl Ai Ai Yori Aoshi Photon Chobits Mahoromatic GTO Azumanga Daiho Ikkitousen Golden Boy Slayers Cowboy Bebop DN Angel Inuyasha Dåliga serier: Serial experiment: Lain Noir SaiKano Loddos War One X Bubble Gum Crisis Angelic Layer Argento Soma Tales of Eternia Ghost i the Shell Grave of Fireflies Princess Mononoke Crest of the Stars + lite till som jag inte kan komma på just nu. Tack för besväret. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 hehe, nu känns det ganska självklart att tipsa om Love Hina eller nåt, men det har du förmodligen redan sett. så om du tänker logiskt vore det väldigt praktiskt om du sa vad du har sett som du tycker är bra, annars blir det bara en massa svar på svar som liknar "här är en anime" "den har jag sett" och det är väl ganska onödigt ;) hmm, och det vore ju ännu mer bra om du sa vad du absolut inte vill se, som du redan sett, bara för att slippa såna tips också... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Rizelmine? Vem kan inte älska den serien? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Fast Rizelmine är lite för mycket tycker jag. En 15 åring kille och en 12 Årig robot tjej. Vem vill se en halv naken 12 åring, även som animerad ??.. Finns mycket trevligare serier än den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Fast Rizelmine är lite för mycket tycker jag. En 15 åring kille och en 12 Årig robot tjej. Vem vill se en halv naken 12 åring, även som animerad ??.. Finns mycket trevligare serier än den.Precis som "Kiddy Grade" och lite som "Onegai Twins" då.Känns som att dom vill att vi ska tro att alla japaner är perversa gamla gubbar med lolita komplex :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 magnet: Det är bra ifall du skriver vilka du har sett. Det hade iaf underlättat en hel del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 anji skrev magnet: Det är bra ifall du skriver vilka du har sett. Det hade iaf underlättat en hel del. Tack det glömde jag. får se om jag kommer ihåg allt jag sett. Nu har jag ändrat på föregående meddelande. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jonas Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 anji skrev magnet: Det är bra ifall du skriver vilka du har sett. Det hade iaf underlättat en hel del. Tack det glömde jag. får se om jag kommer ihåg allt jag sett. Bra serier: Love Hina DNA^2 Hand Maid May Onegai Teacher Onegai Twins Ranma ½ OAV Oh! My Goddes Dual NEon genesis Evagelion Vandread Video Girl Ai Ai Yori Aoshi Photon Chobits Mahoromatic GTO Azumanga Daiho Ikkitousen Golden Boy Slayers Cowboy Bebop DN Angel Inuyasha Dåliga serier: Serial experiment: Lain Noir SaiKano Loddos War One X Bubble Gum Crisis Angelic Layer Argento Soma Tales of Eternia Ghost i the Shell Grave of Fireflies Princess Mononoke Crest of the Stars + lite till som jag inte kan komma på just nu. := har du inte sett Naruto?!! Fy skäms!! XD du måste ju se den!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Nä jag har ju inte gjort det, än. Men det är inte så brottom, den lär ju finnas kvar. Men det är risk för att den blir lite väl utdragen tycker jag, men det är ju Inuyasha och Ranma också. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jonas Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 läs mangan först dock.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Tja, om du som sagt gillar ecchi/kärleks serier så borde dessa vara något för dig! Kimi Ga Nozomu Eien Hanaukyo Maids Popotan Green Green Raimuiro Senkitan Najica Blitz Tactics Mouse Ai Yori Aoshi 1 Ai Yori Aoshi 2 - Enishi Happy Lesson TV 1 Happy Lesson TV 2 - Advance Steel Angel Kurumi TV 1 Steel Angel Kurumi TV 2 Sakura Diaries OVA Da Capo Fruits Basket Guardian Hearts OVA Angel Tails TV 1 Angel Tails TV 2 I My Me ! Strawberry Egg Colorful Mahoromatic TV1 + TV2 Yumeria Smash Hit Borde räcka en stund kankse! ;) Vill du ha mera info är det bara att söka på http://www.animenfo.com/ http://www.animenewsnetwork.com p.s. Jag blir helt paff att du tycker så många bra serier är kassa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Magnet: Här får du en lista på serier som kan falla in till ditt tycke ^^ Da Capo Daphne in the Brilliant Blue Ultra Maniac Hanaukyo Maids Iketeru Futari Happy Lesson Maburaho Mouse Raimuiro Senkitan Shinkon Gattai Godannar Usagichan de Cue!! Futari Ecchi Jonas: Se till att det är on topic när du svarar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jonas Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Jonas: Se till att det är on topic när du svarar! Kommer lätt av mig sorry ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 magnet, hur kan du tycka att Noir är en dålig serie och Mononoke Hime en dålig film? :P Kalas bra ju! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Johanz: Det där har inget med tråden att göra, skicka ett PM till honom ang. det istället! Med andra ord se till att det är on topic! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Håll er on-topic... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Efter som att du redan sett första säsongen av Mahoromatic och Ai Yori Aoshi, så kan du lika gärna se den andra säsongen av båda serierna; Maohoromatic TV2 och Ai Yori Aoshi ~Enishi~. Sist men inte minst, kolla in Green Green, en mycket rolig serie med ecchi här och var :) En extra OVA episod ska släppas till serien nu i april(den verkar dock vara lite mer än ecchi om man säger så). Sedan kan du också få lite fler tips på Anime-Planet. Där söker du den serie du vill se/se liknande serie av, så vips visas det rekommenderade serier :) Snygg sida också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Tenchi Muyo OVA1 <-- rolig, romantisk, actionfylldAzumanga Daioh <-- knasigBoys Be <-- pojkigKareshi Kanojo no Jijou <-- bitchigTo Heart <-- svinbra, romantiskSakura Diaries <-- väldigt ecchi Lost Universe <-- "slayers" in spaceSorcerer Stabber Orphen <-- "slayers" do serious magicGokudo-kun Manyuki <-- "slayers" do funny magic RahXephon <-- en bättre EvangelionTenjou Tenge <-- en längre Ikkitousen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rinn Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 omg... kan bara inte palla detta. Hur kan du skriva att Lain, Noir, och Mononoke är dåliga?! *går och slår sönder en vägg*. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 rinn: Se till att hålla det on topic! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Då kan ju jag som har grundat dena tråd, och som kämpar för dett fortsatt överlevnad, ställa denna fråga till er. Vilken nivå av ecchi tycker ni är vettig. Som exempel kan vi ju ta upp Ikkitousen som jag tycker är lite väl mycket trosbilder och alla flickor har lite för stora bröst för sin ålder. Sen kan man också undra om även ni tycker att ecchi scener ibland kommer helt i fel samanhang. Som exempel kan jag igen ta ikkitousen där de visar som mest under slagsmåls scenerna. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Jag tycker att den inte ska vara för ecchi. Love Hina är en underbar serie, men i den sista episoden, vårspecialen, blir det ändå för mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Ecchi är Ecchi. Skulle tro att den mesta Ecchin är som Ikkitousen. Har iofs inte sett den, men vet att det är som magnet säger där... Jag har inget emot Trosor och tuttar under fighter... Det är ju det som äger. Dem är grymma och går lösa, samtidigt som dem visar sina bästa sidor ;) PeacE Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
retta Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Agent Aika, fast jag tycker att den suger. Excel Saga, jadu den ska du se...sen har vi Trigun som du måste se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 retta: hoppas inte det där är ditt riktiga IP T_T. Du lär ha statiskt om du har BKTV. Om du har BKTV så måste jag ställa en följdfråga. Var bor du? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg