Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto kommer till Amerikaland


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

Om JAG vore filmbolag, animationsbolag eller musikbolag, så skulle jag på bolagets webbsajt lägga upp för GRATIS nedladdning antingen halva filmen/låten i god kvalitet eller hela i sämre kvalitet - så att alla nyfikna kan få en chans att smaka på produkten innan man köper den.

 

Då skulle man slippa nedladdarnas argument att "Man vill ju veta vad man betalar för innan man slänger ut 200 kr".

Och väljer man det senare alternativet så kan ju även den fattigaste unge ladda ner hela filmen/skivan, och senare när han/hon hunnit spara pengar kan hon köpa den i bättre kvalitet (eller önska sig i julklapp/födelsedagspresent).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

De flesta som försöker rättfärdiga sitt nedtankande för att "det är ju ändå gratis i Japan" vet nog inte att:

 

Animationsbolagen betalar pengar för att deras produkt skall visas på TV. Visningen på TV är en reklam för videoförsäljningen.

"Det är ju gratis i japan"-argumentet håller inte av fler skäl. Visst, viss anime kanske sänds på gratiskanaler (vad vet jag?) men då får väl japanerna se reklam dessutom? Vi svenskar påverkas inte av japansk reklam eftersom dessa produktier inte finns här (undantaget vissa elektronikprodukter) men eftersom "Dajväksarna" klipper bort reklamen spelar det ingen roll ändå.

 

Jag gillar idén med att amatörtextarna skulle släppa skripten fritt att använda. Dock har jag hört att vissa vägrar släppa ifrån sig dem med rädsla för att bootleg-tillverkarka får tag i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...