Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto kommer till Amerikaland


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag kommer inte köpa den. Det finns ju sjukt många avsnitt så det skulle kostat en förmögenhet. Men kanske mina kompisar har råd? :P

 

Oj tänk även vad länge det kommer att ta att få ut hela serien. En vanlig serie brukar väl ha 4 avsnitt och en ny Volym kommer ut var 2-3 månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper via Hong Kong om jag skall ha naruto någongång i framtiden, när man köper därifrån så får man ca 12avsnitt per DVD istället för 4avsnitt per DVD. Visst det är säkert boot men när det gäller långa serier, så är det ett måste för mig iaf.

 

Hellre att få många avsnitt för lite pris än betala för få avsnitt som kommer ut i slow motion. När man köper från Hong Kong får man oftast de alldelles färska och nya avsnitten.

 

Skulle det dock vara flera avsnitt på orginal DVD Boxar skulle jag lugnt köpa orginal, men så länge det är 4avsnitt på en DVD så fortsätter jag köpa vissa serier boot. Tuvärr säger man väl! :S

 

Har själv chippad PS2 så inge probbs för mig iaf att kolla på NTSC DVD'er.

Det är helt klart min bästa investering någonsinn! *klappar sin PS2*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper via Hong Kong om jag skall ha naruto någongång i framtiden, när man köper därifrån så får man ca 12avsnitt per DVD istället för 4avsnitt per DVD. Visst det är säkert boot men när det gäller långa serier, så är det ett måste för mig iaf.

 

Hellre att få många avsnitt för lite pris än betala för få avsnitt som kommer ut i slow motion. När man köper från Hong Kong får man oftast de alldelles färska och nya avsnitten.

 

Skulle det dock vara flera avsnitt på orginal DVD Boxar skulle jag lugnt köpa orginal, men så länge det är 4avsnitt på en DVD så fortsätter jag köpa vissa serier boot. Tuvärr säger man väl! :S

 

Då är det lika bra att du laddar hem Naruto i stället för att Stödja bootleg verksamheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grupper som tex fansubbar naruto har ombets att ta bort alla avsnitt som finns att ladda hem. Så nu är typ Naruto Officielt licensierad.

 

jo ja har sätt nåra ganska stora sidor lägga ner av detta, men de e många kvar. Men det skulle kosta en förmögenhet om man ville köpa alla.

 

Men många sidor fortsätter fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är det lika bra att du laddar hem Naruto i stället för att Stödja bootleg verksamheten.

 

Ladda hem?

Jag vill ha den snyggt och prydligt i hyllan, jag har desutom inte den bästa datorn. Jag lägger inte cash på den precis.

Men somsagt detta gör jag bara för att jag måste.

 

Hade det funits somsagt många flera avsnitt+färskare avsnitt skulle jag självfallet köpa orginal. Orginal är det man strävar efter! ;)

 

De kortare och äldre seriena har jag i orginal utförande.

(ex Boggiepop phantom)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst de skulle vara roligare att ha orginal men hur mycket skulle de kosta om man hade orginla av all sin anime.

skulle kosta massvis av pengar. De e nog därför dom flesta drar ner de från internet. Men de skulle ju vara roligare att ha dom som DVD men pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst de skulle vara roligare att ha orginal men hur mycket skulle de kosta om man hade orginal av all sin anime?

Skulle kosta massvis av pengar. De e nog därför dom flesta drar ner de från internet. Men de skulle ju vara roligare att ha dom som DVD men pengar...

Fullständigt obefogat resonemang! Då kan man ju lika gärna säga att "Ja visst vore det roligare att kunna BETALA för att åka tunnelbana, men det är så dyrt så jag väljer att planka..."

 

Men det du säger stämmer - folk laddar ner för att de inte vill spara pengar tills de har råd att köpa, eller inte vill vänta tills filmen kommer på TV (eller animefilmvisning). Det är "Jag-vill-ha-allt-genast"-generationen som slår till igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ladda hem?

Jag vill ha den snyggt och prydligt i hyllan, jag har desutom inte den bästa datorn. Jag lägger inte cash på den precis.

Men somsagt detta gör jag bara för att jag måste.

 

Visst är det så att det är snyggt att ha massa balla dvd fodral i hyllan. Men saken med bootlegs är att om du köper det, så får företaget som har gjort serien, filmen inte ett Öre. Så då menar jag att det är bättre att du laddar hem istället för att stödja en "olaglig" industri. Klart att du får göra som du vill, men dina pengar hamnar i fel ficka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kan inte hindra alla mord, inbrott och sånt heller. Det är inte tanken heller! Det är därför vi har polis, domstolar och straff - för att AVSKRÄCKA från brott. Det räcker att polisen slår till och tar datorerna för något dussin fildelare och ger dem böter eller fängelse, så kommer 50 ggr så många att sluta bryta mot lagen av ren rädsla för att råka ut för samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, nedladdning är inte ens ett brott i juridisk mening (än, det ska bli), men fildelning är. (Av upphovsrättsskyddat material, ska tilläggas. Egna filer får man förstås dela med sig av hur man vill).

 

Man kan (och bör) vända på steken också - sluta fildela så att rättsväsendet kan lägga mer av sina resurser på andra brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det du säger stämmer - folk laddar ner för att de inte vill spara pengar tills de har råd att köpa, eller inte vill vänta tills filmen kommer på TV (eller animefilmvisning). Det är "Jag-vill-ha-allt-genast"-generationen som slår till igen.

 

Men felet e om du har sätt en anime som värkar bra och så, men då kommer du på aj fan de kommer ju ta 3 år innan den kommer till sverige på DVD lr på TV. Om alla skulle vara så och vänta på de då skulle nog den stora mägnden anime älskare lägga ner anime och helt enkelt glömma bort de.

Visst vissa tycker säkert de e fel att dra ner anime, men egentligen så e de inte de i mina tankar. Om ni någonsin har varit på ett lan då kanske dom ska lira ett spel som du inte har och typ alla har de crackat drar du inte de då för att vara me o köra? MEn då kommer de fram att crackat e inte laggligt och man får inte tanka lr dela ut. Hur många tror ni det r som tankar ner de??(dom flesta).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Editerad stavning)

Men felet är om du har sett en anime som verkar bra och så, men sen kommer du på: "Aj fan, det kommer ju ta 3 år innan den kommer till Sverige på DVD eller på TV". Om alla skulle vara så och vänta på det, då skulle nog den stora mängden animeälskare lägga ner anime och helt enkelt glömma bort det.

 

Ja, och? Om man inte ens ids vänta så älskar man knappast anime. Om man inte ens respekterar animeskaparna så pass att man är villig att betala dem för att de gör underbar anime, så älskar man inte anime.

 

Animeälskare har alltid funnits och kommer alltid att finnas, det är de som gör att animationsföretagen överhuvudtaget överlever och får in några pengar. Men de som skaffar sig sin anime huvudsakligen genom nedladdning är inga animeälskare. Aldrig att du kan försöka övertyga mig om DET!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jaså de tror du, men de e klart om du inte vill förstå så e de klart att ja inte kan övertyga dig.

 

Men du säger att dom som drar ner inte är animeälskare XD

Har du kanske inte tänkt på att dom gillar anime så mycket att dom inte orkar vänta 3 år på att den ska komma till sverige, dom vill ha den direkt så dom kn sitta och njuta av den. Tänk efter själv.

 

Hur många e de inte som tankar ner? och då gör de väl ingen som helst skillnad om de e en TV serie, ett spel lr anime?

 

 

Låt oss sluta den här diskutionen den kommer inte leda till nåt annat en tjat ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kan inte hindra alla mord, inbrott och sånt heller. Det är inte tanken heller! Det är därför vi har polis, domstolar och straff - för att AVSKRÄCKA från brott. Det räcker att polisen slår till och tar datorerna för något dussin fildelare och ger dem böter eller fängelse, så kommer 50 ggr så många att sluta bryta mot lagen av ren rädsla för att råka ut för samma sak.

 

jag tror knappast att det dom söker är folk som tankar ner anime serier framför stor filmer som går på Bio i sverige.

 

fast det är klart, man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha den snyggt och prydligt i hyllan, jag har desutom inte den bästa datorn. Jag lägger inte cash på den precis.

Men somsagt detta gör jag bara för att jag måste.

 

Hade det funits somsagt många flera avsnitt+färskare avsnitt skulle jag självfallet köpa orginal. Orginal är det man strävar efter! ;)

Smakar det så kostar det. Det enda som är dummare än att ladda ner piratkopierade saker är att betala för det.
Men felet e om du har sätt en anime som värkar bra och så, men då kommer du på aj fan de kommer ju ta 3 år innan den kommer till sverige på DVD lr på TV. Om alla skulle vara så och vänta på de då skulle nog den stora mägnden anime älskare lägga ner anime och helt enkelt glömma bort de.
...och om _alla_ började ladda ner sin anime så skulle animationsstudiorna inte få in ett rött öre för det de gör och slå igen och då skulle det inte komma någon ny anime alls. Hur kul skulle det vara?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...och om _alla_ började ladda ner sin anime så skulle animationsstudiorna inte få in ett rött öre för det de gör och slå igen och då skulle det inte komma någon ny anime alls. Hur kul skulle det vara?

 

Det är faktiskt precis likadant annars med - hur skulle det se ut om ALLA plankade in på tunnelbana, pendeltåg, bio och badhus? Om ALLA tog springnota på restaurangen? Om ALLA skattefuskade?

Ju fler det blir som myglar och smiter, desto dyrare blir det för de stackars ärliga att hålla det vittrande samhället under armarna. Högre skatter, högre priser och så vidare. Och det är DET som de flesta inser först när de börjar jobba och tjäna pengar och upptäcker vart deras pengar går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De flesta som försöker rättfärdiga sitt nedtankande för att "det är ju ändå gratis i Japan" vet nog inte att:

 

Animationsbolagen betalar pengar för att deras produkt skall visas på TV. Visningen på TV är en reklam för videoförsäljningen.

 

Förvisso är pengarullningen mer avancerad än så, men på det stora hela. Saker som just Naruto och One Piece är väl en sak (där drar bara merc-produkterna in alla pengar) men för saker som Hellsing, Berserk... glöm att TV-bolagen betalar animationsbolagen pengar. Det är tvärtom.

 

Animationsbolagens främsta inkomst är försäljning till utlandet. Ungefär 25% av Shopros intäkter kommer från försäljning till Amerika (citat från Shopro själva under Tokyo Style). Försäljningen av DVD:er går mer direkt till dem själva eftersom mellanhanden inte är monopoliserad (som TV-sändningsbolag är) och det därmed är större konkurrens = prispressning.

 

Och jag håller med en föregående talare : Att bara systematiskt tanka ner animé är en sak, men att köpa bootlegs är det vidrigaste som finns. I och med att bootleggare förpackar verket är de värre konkurrenter till den riktiga produkten än fildelning på internet.

 

Det är en sak att olovlingen kopiera upphovsrättsskyddad produkt, men det är en helt annan att ta betalt för den. Bootleggare är äckliga parasiter som tjänar pengar på andras verk och dessutom förstör för allt och alla, och må de, och alla som köper från dem, brinna i helvetet för all och evig tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har iof aldrig köpt anime som bootleeg MEN har varit lockad flera gånger att göra det. Dock har det slutat med att jag fått tag i prissänkta 'billig' orginal boxar från ex Webbhallen.

 

Så jag fortsätter nog att spana efter bara orginal.

Säkrast och lagligast.

*läste artikeln om killen som åkte dit för att ha delat med sig filer på DC++*

 

Alltså det som jag har hemma som är bootleg hemma är bara massor av wallscrolls och merchandise. Sådant som jag köpt på resor utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...