Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto kommer till Amerikaland


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hahaha! BRA fråga!

>:D

Upp till bevis, alla nerladdare som försvarar sig med att "jag skulle köpa original om de fanns på engelska".

 

jag kommer fortsätta ladda ner den oavsätt om den kommer ut på DVD. mangan läser jag både online och köper så fort jag har råd.

 

Att den blev licensed betyder inte att man inte kan ladda ner den längre. Det enda detta påvärkar är.

 

1. Slöare releaser på nya avsnitt.

2. kan bli svårare att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det får allt komma till rätt region också, jag importerar inte film, utan de får ta och släppa den i Sverige. Sen ser jag ingenting just nu. b8q, de lär nog använda den andra klassiska kommentaren nu istället.... "Jag har inte råd", men jag vet inte jag.

 

Mina pengar räcker till mat (istället för skolmat varenda dag), fest och film. Så vad de som inte har råd handlar vet jag inte (ok, handlar man mycket kläder så blir det lite svårare, då får man helt enkelt prioritera elle köpa piratkläder). Jag kommer helt klart lägga ut pengar på den anime jag anser är sevärd, dock har ingen av serierna kommit hit än, tror inte ens de lämnat japan fastän vissa är licenserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kommer fortsätta ladda ner den oavsätt om den kommer ut på DVD. mangan läser jag både online och köper så fort jag har råd.

 

Att den blev licensed betyder inte att man inte kan ladda ner den längre. Det enda detta påvärkar är.

 

1. Slöare releaser på nya avsnitt.

2. kan bli svårare att få tag på.

 

Antalet välgjorda översättningar kommer nog även minska, men folk har ju inte klagat på DatteBayo översättningarna hittills...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.animenewsnetwork.com/pressrelease.php?id=851

 

ShoPro Entertainment, Inc. which recently announced its upcoming merger with VIZ, LLC to form one of the entertainment industry's most innovative, comprehensive manga and animation licensing and publishing companies, announced today that it has secured from worldwide licensors, TV TOKYO Corporation and Shueisha Inc., the television, home video and merchandising rights to Naruto for North America and Latin America.

 

Inte i Europa då ? än

 

sen mera info!

 

On February 15th ShoPro Entertainment announced it was appointed the main licensor for Naruto in the USA. This has lead many to claim Naruto has been licensed. However we see ShoPro only as a middle-man and not an anime company which releases anime themselves. As such we're not marking it licensed yet. Please note that this situtation may change at any time. Also the ShoPro "license" means Naruto is now much more likely to be licensed in the US, especially by VIZ. ( to clearify: this means ShoPro can now sell the rights to Naruto to another US anime company and until they'll do, we consider Naruto still unlicensed )

 

Så igentligen är den inte licenserad än verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAHAHA glöm att jag kommer att köpa dvderna

för tänk så här..

typ 4 avsnitt per dvd och serien är uppe i 120 episoder eller vad det nu är ...

 

så då ere bara att fixa hela genom dc++ innan det är försent allså

 

Ja, och där går man över gränsen för att "provtitta" till att rent ut pirata i mitt helt ologiska sinne.

 

Dessutom, vare sig den här affären är själva licenseringen eller ej, betyder det att naruto är på väg till den amerikanska marknaden. Ergo lär den också komma till den australiensiska marknaden någon gång, vilket innebär billigare DVDer.

 

Det får allt komma till rätt region också, jag importerar inte film, utan de får ta och släppa den i Sverige.

 

Med tanke på utvecklingen kanske den dyker upp i Sverige också, vem vet... Men att gnälla om att man inte orkar köpa engelsktextade DVDer för att de är fel region, men däremot är beredd att sitta och ladda ner engelsktextade avsnitt som kräver att man jagar codecs är lite ologiskt det med ;)

Dessutom, ställen som Webbhallen och SFbokhandeln sköter importerandet åt dig, du behöver bara gå dit eller beställa över postorder som vilken annan svensk vara som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är pressmeddelandet

Cartoon Network USA ska vissa naruto

http://www.animatedbliss.com/news.asp?TID=2659

 

Naruto: Twelve years ago, a nasty demon decimated a village but was contained in a baby who is now a student at a ninja academy. But this antisocial boy does not know that he is possessed. As he evolves as a ninja, his inner demon gives him more and more powers. To become a master ninja, he must learn to control his powers without destroying those around him. The series is scheduled to air in third quarter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAHAHA glöm att jag kommer att köpa dvderna

för tänk så här..

typ 4 avsnitt per dvd och serien är uppe i 120 episoder eller vad det nu är ...

 

så då ere bara att fixa hela genom dc++ innan det är försent allså

 

Ja, och där går man över gränsen för att "provtitta" till att rent ut pirata i mitt helt ologiska sinne.

 

Dessutom, vare sig den här affären är själva licenseringen eller ej, betyder det att naruto är på väg till den amerikanska marknaden. Ergo lär den också komma till den australiensiska marknaden någon gång, vilket innebär billigare DVDer.

 

Det får allt komma till rätt region också, jag importerar inte film, utan de får ta och släppa den i Sverige.

 

Med tanke på utvecklingen kanske den dyker upp i Sverige också, vem vet... Men att gnälla om att man inte orkar köpa engelsktextade DVDer för att de är fel region, men däremot är beredd att sitta och ladda ner engelsktextade avsnitt som kräver att man jagar codecs är lite ologiskt det med ;)

Dessutom, ställen som Webbhallen och SFbokhandeln sköter importerandet åt dig, du behöver bara gå dit eller beställa över postorder som vilken annan svensk vara som helst.

 

Indeed, men då är det inte regionsfri. Och just nu är det bara 3 serier jag är ute efter. Shingetsutan Tsukihime, Elfen Lied och Kimi Ga Nozomu Eien. Finns någon av dessa så säg till. De finns nämligen inte på webhallen, och jag lär köpa när de kommer. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAHAHA glöm att jag kommer att köpa dvderna

för tänk så här..

typ 4 avsnitt per dvd och serien är uppe i 120 episoder eller vad det nu är ...

 

så då ere bara att fixa hela genom dc++ innan det är försent allså

 

Ja, och där går man över gränsen för att "provtitta" till att rent ut pirata i mitt helt ologiska sinne.

 

Dessutom, vare sig den här affären är själva licenseringen eller ej, betyder det att naruto är på väg till den amerikanska marknaden. Ergo lär den också komma till den australiensiska marknaden någon gång, vilket innebär billigare DVDer.

 

Det får allt komma till rätt region också, jag importerar inte film, utan de får ta och släppa den i Sverige.

 

Med tanke på utvecklingen kanske den dyker upp i Sverige också, vem vet... Men att gnälla om att man inte orkar köpa engelsktextade DVDer för att de är fel region, men däremot är beredd att sitta och ladda ner engelsktextade avsnitt som kräver att man jagar codecs är lite ologiskt det med ;)

Dessutom, ställen som Webbhallen och SFbokhandeln sköter importerandet åt dig, du behöver bara gå dit eller beställa över postorder som vilken annan svensk vara som helst.

 

Indeed, men då är det inte regionsfri. Och just nu är det bara 3 serier jag är ute efter. Shingetsutan Tsukihime, Elfen Lied och Kimi Ga Nozomu Eien. Finns någon av dessa så säg till. De finns nämligen inte på webhallen, och jag lär köpa när de kommer. ^^

Öh.. Shingetsutan Tsukihime finns visst på webhallen? http://www.webhallen.com/sok.php?sokord ... e=&x=0&y=0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läs igen...

 

Men att gnälla om att man inte orkar köpa engelsktextade DVDer för att de är fel region, men däremot är beredd att sitta och ladda ner engelsktextade avsnitt som kräver att man jagar codecs är lite ologiskt det med

 

Jag vet inte vad du köper eller laddar ner, men jag menar att om man vill säga att man undviker icke-Svenska DVDer pga att de har fel region är man ganska ologisk då det krävs minst lika mycket jobb att hitta de nödvändiga codecs för att se ett filmklipp av den kvalite jag antar Naruto har, som det krävs att ladda ner en 'upplåsare' till datorns DVD.

Och har man en vanlig DVD spelare går det utmärkt att ta den till Expert och be dem låsa upp den, de sa inte ett pip när vi gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först tack till Ichise, har bara sökt på Shingetsutan Tsukihime varje gång. ^^

 

Sedan till Dancing Moon, det är mindre jobb att fixa codecs än att låsa upp DVDn eftersom du bara behöver tanka ner mplayer / vlcplayer. Köper jag en DVDfilm så vill jag helst att den ska fungera på alla svenska DVDspelare och inte bara på de som blivit upplåsta.

 

Jag överlever med import också, men eftersom vi bor i sverige tycker jag inte att kravet på korrekt region är alltför mycket ställt (vet inte hur mycket jobb det är att ändra detta, så egentligen ska jag bara vara tyst =P). Men jag tror inte heller att det dröjer så länge innan vi slipper låsa upp dvdspelarna eftersom anime börjat bli ganska populärt i Sverige. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är pressmeddelandet

Cartoon Network USA ska vissa naruto

http://www.animatedbliss.com/news.asp?TID=2659

 

Naruto: Twelve years ago, a nasty demon decimated a village but was contained in a baby who is now a student at a ninja academy. But this antisocial boy does not know that he is possessed. As he evolves as a ninja, his inner demon gives him more and more powers. To become a master ninja, he must learn to control his powers without destroying those around him. The series is scheduled to air in third quarter.

 

någon mera än jag som tycker att Antisocial boy inte stämmer ett dugg? alltså han blir ju mobbad, han vill ju inte precis bli undvikt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...