Hoppa till innehåll
Anime.se

Spanskan


Kakashi-sensei
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo spanska för mig känns totalt meningslöst! Kommer förmodligen inte åka till spaninen mer än 15 ggr och då tänker jag ändå bara säga "gracias".

 

Skulle det av någon anledning vara nödvändigt att kunna flytande spanska, då nedrans, skulle jag hyra en tolk med snickar byxor och frack. SÅ DET SÅ!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo spanska för mig känns totalt meningslöst!

 

Det är aldrig meningslöst att kunna ett annat språk. Aldrig. Verkligen aldrig.

 

Precis exakt aldrig.

 

Om hela det landet och alla som talar det utom du utplånas från världens yta är det ändå en vinst att kunna det språket. Det berikar tanken och vidgar vyerna. Språk är alltid bra. Och spanska är ett av världens största. I shit you not.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spanska har jag ingen aning om, men Tyska däremot är så sjukt tråkigt. Med all deras gramatik och annat. Men sen kan det också bero på att vi hade den tråkigaste och strängaste läraren. Vi fick tex (sant) 47 Glosor på 3dagar. Jag tycker iallafall att det är för mycket.

 

Men sen underlättar det ju väldigt mycket om man är intresserad av språket. Då är kanske 47 glosor inte så mycket (tvivlar på det).

 

Det som är bra med tyska är (framför allt) om man ska gå på Bio. Dom dubbar ju ALLT! Sen är det nog inte alls många som kan engelska där. Kanske borde satsa mer på det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hoppade nyss av min spanska :D

Engelska e det ända man behöver

 

Knappast.

 

Dessutom behöver du nog lite svenska också... "enda" stavas med e, inte ä, om du inte menar ändalykt.

 

Inte för att racka ner på dig, men det ser lite fånigt ut med ett uttalande om vilka språk som är bra eller inte från en person som inte kan skriva på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hoppade nyss av min spanska :D

Engelska e det ända man behöver

 

Knappast.

 

Dessutom behöver du nog lite svenska också... "enda" stavas med e, inte ä, om du inte menar ändalykt.

 

Inte för att racka ner på dig, men det ser lite fånigt ut med ett uttalande om vilka språk som är bra eller inte från en person som inte kan skriva på svenska.

 

Det svenska språket misshandlas ganska ofta på internet. Så detta är ju inte precis något ovanligt, kolla bara Lunarstorm. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det svenska språket misshandlas ganska ofta på internet.

 

Språk i största allmänhet misshandlas ganska mycket på internet. Men det ändrar inte det faktum att det ser jäkligt fånigt ut när någon som inte ens behärskar sitt egna modersmåls skriftspråk försöker påskina att alla andra språk än engelska är meningslösa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De flesta spanjorer/spanjorskor kan väl prata engelska?

Så enkelt det är att skuffa över allt besvär på andra. "Äh fattar de inte vad jag säger är det ändå deras fel!"

 

Dessutom suger spanien och språket.

Du är medveten om att spanskan är ett av världens största språk?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja.

Typ hela sydamerika förutom brasilien va?

Men jag kommer ändå aldrig åka till spanien igen.

Tycker inte att den spanska kulturen är något att ha. Sen är det grymt tråkigt där. Iof har jag aldrig varit i Sydamerika men ja. Är ändå inte intresserad : P

 

Det enda som var intressant på lektionerna var Javier!

Han tar med sig anime filmer till lektionerna och srkyter om sin kusin som enligt han är en klocka (om ni förstår vad jag menar, eh!? eh!?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är medveten om att språk kan suga ändå?

 

Nej. Jag råkar vara bildad nog att inse att språk inte kan suga. Inget språk suger. Så enkelt är det.

 

Jag håller faktiskt med =D Ja, det som du sa. Ett språk kan inte suga, se mitt inlägg lite längre ner. Men kan vara så att jag inte gillar det ordet också... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv menar jag att spanska är oerhört tråkigt att både lära sig och att lyssna på. Fast ni kanske tänker på logiken.

Nej, jag tänker snarare att språk per definition inte kan vara dåliga (med språk menar jag här språk som de facto används), och att de aldrig är slöseri att kunna ett extra. Ju fler språk man kan, desto rikare tanken. Så är det. Det kan kännas tråkigt att lära sig spanskt grammatik, men vilken rikedom när du kan läsa böcker på spanska!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den dag jag tänker läsa spanska böcker på fritiden den dagen går världen under... eller för min del blir det tyska böcker....

 

fast visst det kan vara bra att kunna fler språk än svenska och engelska, blir förhoppningsvis lättare med jobb senare i livet...

 

spanska - okänd faktor till varför det uppkom...

 

franska - uppfanns för man behövde ett bra sätt att rensa halsen

 

tyska - det var en sur gammal gubbe som försökte kommunicera med aliens

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv menar jag att spanska är oerhört tråkigt att både lära sig och att lyssna på. Fast ni kanske tänker på logiken.

Nej, jag tänker snarare att språk per definition inte kan vara dåliga (med språk menar jag här språk som de facto används), och att de aldrig är slöseri att kunna ett extra. Ju fler språk man kan, desto rikare tanken. Så är det. Det kan kännas tråkigt att lära sig spanskt grammatik, men vilken rikedom när du kan läsa böcker på spanska!

 

Du är inte lite konstig du :P ;) Men inget språk kan suga. Det är ingen levande varelse, så den kan INTE suga på saker :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv menar jag att spanska är oerhört tråkigt att både lära sig och att lyssna på. Fast ni kanske tänker på logiken.

Nej, jag tänker snarare att språk per definition inte kan vara dåliga (med språk menar jag här språk som de facto används), och att de aldrig är slöseri att kunna ett extra. Ju fler språk man kan, desto rikare tanken. Så är det. Det kan kännas tråkigt att lära sig spanskt grammatik, men vilken rikedom när du kan läsa böcker på spanska!

Självklart skulle det vara kul att prata spanska men det är inte värt det.

Om jag tycker att spanien suger och att jag aldrig kommer åka dit igen betyder det att jag aldrig kommer få någon nytta av språket.

Och varför ska jag läsa en bok på spanska? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...