Hoppa till innehåll
Anime.se

Tips på dramaanime


elmor
 Share

Rekommenderade inlägg

Boys Be är helt klart att rekommendera. Episoderna i början handlar om var och ens "kärleksliv". Mer drama än ren romantik, "slice of life" kanske man kan säga.

 

Kanon

är också att rekommendera. Det var ett bra tag sedan jag såg den så jag kan tyvärr inte ge så mycket info ;) Följ länken bara. Mystisk drama är vad jag kommer ihåg :)

 

Air liknar Kanon en hel del, både på sättet de är "ritat" och stämningen/händelserna. Lite halvt magiskt och mystiskt drama här med. Serien går på TV i Japan nu, åttonde avsnittet släpptes för några dagar sedan.

 

Onegai Teacher och Onegai Twins är två riktiga höjdare(Teacher aningen bättre och även den första, se den först.). Drama/romantik här, mycket trevlig sommarkänsla och snygg karaktärsdesign samt bra musik. Dessa två rekommenderar jag starkast, de innehåller en liten del sci-fi/magi(väldigt liten, absolut inget man kan störa sig på).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ai yori aoshi är väl en drama anime eller?

 

Har den serien, dock inte tittat någe närmare på den.

 

Onegai Teacher (gillar den bättre än Twins) borde kanske varit med i beskrivning på anime som serier jag är ute efter ska likna.

 

edit: Det måste inte vara ren drama/romantik, den får gärna innehålla lite humor osv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror inte den klassas som drama direkt, hehehe men den innehåller en öh... kille och en snygg tjej, Full Metal Panic! den har grym humor och sedan kommer Full Metal panic? Foffu... äcsh, kan fortfarande inte stava till det... men ändå har du inte sett den så borde du se den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror inte den klassas som drama direkt, hehehe men den innehåller en öh... kille och en snygg tjej, Full Metal Panic! den har grym humor och sedan kommer Full Metal panic? Foffu... äcsh, kan fortfarande inte stava till det... men ändå har du inte sett den så borde du se den

 

Kan ni sluta tipsa om serier jag redan sett? ;)

 

Fumoffu ska de va ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RahXephon är kanske något man skulle rekommendera också. Det är mer action/sci-fi, men den har en mycket start och välgjord romans/drama i sig också. Har vissa likheter med Evangelion(väldigt många kan det tyckas i början, men utan att spoila säger jag bara: se på hela serien innan du bildar din uppfattning). Jag såg serien just av anledningen att jag fått tips från flera håll att den skulle innehålla bra drama och romantik, vilket jag helt klart tyckte den gjorde. En otroligt bra serie på alla sätt för övrigt, se den ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boys over Flower aka Hana Yori Dango aka Hanadan.

http://animenewsnetwork.com/encyclopedi ... hp?id=1136

 

Oja, den kan jag också starkt rekommendera.

Riktigt underbar flickserie. Den är lättsam och litehalvrolig på sina ställen. Gillar den riktigt starkt. Fast, det blir lite mycket av det tjejiga ibland, men det är bara skönt tycker jag.

Har inte sett animen än, men läser mangan just nu (nyss fått hem 4-7), så ser du animen, skriv gärna om den är bra eller inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...