Hoppa till innehåll
Anime.se

Råd efter anime..


Dilandau
 Share

Rekommenderade inlägg

Som har samma känsla som:

 

Berserk, Noir, Escaflowne, Gungrave, Gunslinger Girl, Hellsing.

 

D.v.s som är lite mer allvarligare och man slipper när de skall hålla på och flamsa en massa om att killarna skall bli helt till sig så fort de ser en snygg tjej etc.

 

Tips mottages varmt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska göra mitt bästa ^^ Här är 2 stycken ^^

 

Xtv - En otroligt bra serie i min mening. Den är skapad utav CLAMP och animerad utav Madhouse (de har animerat ex. Gungrave, Vampire Hunter D;Bloodlust osv). Serien handlar om jordens undergång som utspelar sig i Tokyo 1999. Kampen står mellan 'Dragons of Earth" och "Dragons of Heaven".

 

Trigun - Nightow Yasuhiro skapade denna serien (hans senare verk: gungrave). Denna är också animerad utav Madhouse Productions ^^ En helt underbar serie. Den börjar med en hel del komik men handlingen utvecklas och det blir invecklat. Trigun följer 'Vash the stampede" som är annas känd som " the 60 billion dollar-wanted-man". Men problemet är att ingen vet hur han ser ut...

 

Hoppas detta va till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Record of Lodoss War (OVA) - En gammal goding serie som håller än. Påminner svagt om berserk kan jag väl säga fast med mer monster, trolldom etc. En kult serie man ska se helt enkelt.

 

Mer information

 

Cowboy Bebop - Bland de bästa anime serierna som finns ute idag! Serien handlar om några prisjägare och deras minst sagt hektiskta liv. Serien har allt man kan önska, action, komedi, spänning, äventyr och till och med "skräck" (alien alá "Toys in the attic" XD ).

 

Mer information

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill ha en som är lite vuxnare utan en massa Oroo och nallebjörnar så ska du definitivt se Samurai X. Observera att jag säger Samurai X och inte Rurouni Kenshin.

Samurai X är en av de absolut starkaste Anime-serier jag sett. Otroligt bra sammansatt där musik och bild går hand i hand utan att störa varandra.

 

Cowboy Bebop var det någon som sa och även om den är något vuxnare så har de envisats med att slänga in den där karaktären som fjantar omkring och skriker Orooo och får stora ögon...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar alla dock är ingen av dem ny har sett alla dem :/ någon som har lite mer tips?

Sett alla va!. vi borde fråga dig om bra tips i stället. hoho :D

 

Andra serier som är åt det seriösa hållet. Men inte kankse i stil som de du gillar, Hellsing osv.

 

-Sci-fi och mech serier-

Neon Genesis Evangelion (Skulle kunna tro att du bergis sett denna)

Gundam (Wing, Seed m.m)

Crest Of The Stars

Platinumhugen Ordian

Full Metal Panic 1

Big O

Gunparade March

Generator Gawl

Gilgamesh

Gasaraki

Infinite Ryvius

ArgentoSoma

Zone of Enders

 

-Action och Fantasy-

Now And Then, Here And There

Samurai Deeper Kyo

Serial Experiments Lain

 

-Sport Serier-

Initial-D

Hikaru no Go

Hajime No Ippo

 

Sett alla dem också ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att glömma Prince of Tennis också :)

 

Annars bra serier:

 

Hunter X Hunter

Full moon wo Sagashite

Rurouni Kenshin + OVAs

RahXephon

Vandread

GetBackers

mahoromatic

Ai Yoru Aoshi

KGNE

Saikano

Chobits

Noir

Love Hina

 

Vafan orka... :)

 

Jade Jare. :)

 

^^ Lite sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

lista me bra anime:

 

Dragonball GT är en väldigt underhållande anime första avsnitten kanske lite sega men resten e värdsklass

 

One Piece humor anime med coola fighter

 

Hellsing en grym anime å vältecknad

 

Samurai champloo har bara sett 10 avsnitt men den e grym den me finns 26 avsnitt tror jag (rekommenderas starkt)

 

Bleach är en anime som liknas ofta med naruto(förstår inte varför)men den e den jag mest tycker om även ifall det just nu e fillers

 

sen finns d ju många andra som jag vill rekommendera men d orkar ja inte rabbal upp... (!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...