Hoppa till innehåll
Anime.se

Sailor Moon - Live Action


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Seriöst..detta är hur fult som hellst, men sedan finns det anledningar. Man ska inte generallisera japansk film bara för denna sak, jag menar - Det är barnprogram. Se bara på alla svenska livebarnprogram. Alla är de lika fula. Vem bryr sig om att slänga pengar på dem? (vi kan inkludera de amerikanska när vi ändå håller på)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Okej vet jag inte ens om man kan kalla det här, alltså jag orkar inte ramla av stolen av några kommentarer om denna serie men för sjutton.

 

1. Hjältinnan springer med händerna bakom ryggen (precis som i barnslig Anime)

 

2. Katten finns med och är ful och gossedjur, animerad ibland (behöver inte säga mer)

 

3. Specialeffekerna är värre än de filmer jag gjort i skolan.

 

4.Skådespelarna är lika bra som om de hade tagit slumpat folk från grundskolan.

 

5. Musiken är hemsk, om man nu tänker på det.

 

6. Finns hur mycket som helst att ta upp om denna serie som bara kan vara negativt om man nu tänker efter, verkar vara som om en skolelev har suttit och klippt ihop denna serie för skojs skull.

 

Bah

 

Verkar vara som om folk som ser detta gillar den för att det är en hemsk Live action på Sailor moon från Japan.

Om man nu använder hjärnan när man se på dessa live action.

(Och så slåss de segt och overkligt om man nu säger så)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pretty Guardian Sailor Moon är väldigt underhållande. Det är inte alltför fult och väldigt såpaaktigt. Väldigt japansk Live Action. Actionsekvenserna är ju skrattretande, men lite underhållande ändå.

 

Katterna är... hm... tja... det är kul när de inte datoranimerar dem och bara byter ut ögonen på dem iaf >_>'... ett tag... ...

 

Sevärd är den i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Jag älsar sailor moon och vill jätte gärna e den pgsm, men jag fattar inte hur ni bär er åt att kolla på avsnitten, de jag hittade fungerar inte att spela upp och jag förstår intehur jag ska hitta något som gör att det funkar..hjälp?! :blush:
Jag tror tyvärr inte att du kan få hjälp på det här forumet då det är dess policy att inte tillhandahålla hjälp för olagligt nerladdat material.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
4.Skådespelarna är lika bra som om de hade tagit slumpat folk från grundskolan.

Skulle vilja se dig göra bättre ifrån dig då... Visst, deras talang är lite varierande - i synnerhet Ayaka Komatsu skulle jag gärna ha sett utbytt - men t.ex Akira Kubodera gör ett utmärkt jobb i rollen som Kunzite... och Keiko Kitigawas Rei-chan slår Michie Tomisawas gestaltning från animen any day.

 

5. Musiken är hemsk, om man nu tänker på det.

Sångerna eller bakgrundsmusiken? Sångerna lämnar en hel del övrigt att önska jämfört med de från animen, men Michiru Oshimas BGM är minst lika bra som Takanori Arisawas.

 

Verkar vara som om folk som ser detta gillar den för att det är en hemsk Live action på Sailor moon från Japan. Om man nu använder hjärnan när man se på dessa live action.

Om man använder hjärnan när man tittar på PGSM ser man att den är ett välgjort, genomtänkt relationsdrama. Rollfigurernas karaktärsdrag utvecklas i långt större utsträckning här än i någon annan inkarnation av serien, och många bakgrundskoncept som bara fanns antydda (om ens det) i både animen och i originalmangan bildar här centrala hörnstenar i historien.

 

Slutet var lite av en besvikelse, men i mångt och mycket är PGSM den definitiva versionen av berättelsen om Sailor Moon IMO.

.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har enbart sett första avsnittet av serien.

Om jag kunde skulle jag radera minnet av att ha sett det.

Om man ska göra en serie så tycker åtminstonde jag att skådespelarna inte behöver spela som i anime, lite mer realistisk skådespeleri.

Sedan var det en ännu större chock när hon gjorde sin hjulning där i början och hon hade till min stora, äcklade förvåning mormors trosor på sig.

 

Bara blotta tanken av att dessa tillverkas ännu idag är förskräckligt.

Nej, animen är då 100 gånger mer underhållande måste jag säga.

Och då tåls det att nämnas att jag inte gillar live action varianter av serier.

Håll anime inom anime och spelfilm inom spelfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan var det en ännu större chock när hon gjorde sin hjulning där i början och hon hade till min stora, äcklade förvåning mormors trosor på sig.

 

Så du ville att hon skulle ha string på sig, eller? Skulle jag hjula omkring och visa rompan skulle jag också vilja ha rejälva mormorstrosor, tackar så mycket.

 

Rollfigurernas karaktärsdrag utvecklas i långt större utsträckning här än i någon annan inkarnation av serien, och många bakgrundskoncept som bara fanns antydda (om ens det) i både animen och i originalmangan bildar här centrala hörnstenar i historien.

 

Och det var det som gjorde att jag trots allt tog den till hjärtat. visst, ytan är inte så snygg - billig CGI och ganska kassa stunts - men figurerna... De är mer än monsterfightartjejer, de lever och utvecklas på ett helt annat sätt.

 

I mangan är Usagi och Mamoru så totalt dominerande att ingen annan får plats. I animen finns retfull små hintar, men tiden räckte inte till. Det var för mycket förvandlingar och dagens monster. Men här? Ah, här bröt de konceptet. Det är inte ett nytt hot och en ny bekantskap varje avsnitt, utan man kunde följa personliga trådar mycket längre.

 

Jag tycker PGSM är riktigt riktigt bra, även om den inte är lika snygg som någon av de andra versionera. Men, så har jag heller aldrig sett på Sailor Moon för ultrarealistiska fighter eller de senaste heta effekterna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan var det en ännu större chock när hon gjorde sin hjulning där i början och hon hade till min stora, äcklade förvåning mormors trosor på sig.

 

Så du ville att hon skulle ha string på sig, eller? Skulle jag hjula omkring och visa rompan skulle jag också vilja ha rejälva mormorstrosor, tackar så mycket.

 

Jag kan jämföra det såhär, jag tycker det är lika äckligt att se en tjej i mormors trosor som det är att se en kille i stringkallingar.

Och f.ö. så finns det fler sorters trosor än string och mormors, det finns något där mittimellan som tjejer har innan vissa byter till string, så kallade "vanliga" trosor.

 

och ja, det här känns väldigt off-topic men jag var tvungen att säga något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, nu har jag haft tid att kolla upp det.

 

http://img314.imageshack.us/img314/6863/pshot24sq.jpg

 

Ja, de var ju verkligen titaniska... not.

 

Rent allmänt så har jag nog aldrig funderat på PGSM:s "yta"; jag har iaf aldrig betraktat den som sämre än i SM:s andra inkarnationer (förutom katterna). Kanske för att den såg bättre ut än jag hade befarat, med japanska TV-produktioner i åtanke... Sen minns jag också att när serien startade så lät folk framförallt lättade över att tjejernas utstyrslar var klart snyggare än i Sera Myu.

 

Hursomhelst, PGSM har bevisligen full kapacitet att generera fandom helt på egen hand. Ett par citat från helt andra forum, båda från mogna herrar som har konsumerat - och producerat - nördkultur i många år nu:

 

"Årets TV-serie: Pretty Guardian Sailor Moon dvs lajvversionen. Trots Moonies både innanför och utanför familjen har jag inte kunnat uppskatta denna nördklassiker förrän nu."

 

"Animen lyckades jag aldrig ta mig igenom, mangan skaffade jag aldrig, men live-serien tyckte jag faktiskt om. Det har helt enkelt blivit min bild av Sailor Moon."

.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, nu har jag haft tid att kolla upp det.

 

http://img314.imageshack.us/img314/6863/pshot24sq.jpg

 

Ja, de var ju verkligen titaniska... not.

 

Rent allmänt så har jag nog aldrig funderat på PGSM:s "yta"; jag har iaf aldrig betraktat den som sämre än i SM:s andra inkarnationer (förutom katterna). Kanske för att den såg bättre ut än jag hade befarat, med japanska TV-produktioner i åtanke... Sen minns jag också att när serien startade så lät folk framförallt lättade över att tjejernas utstyrslar var klart snyggare än i Sera Myu.

 

Jo, de är väldigt stora, på höjden är de nästan som hennes smalben.

Mät det på dig själv så får du en bild av hur stort det är.

Det är för övrigt att det är väldigt lågt av bolaget att ta till "pantsu" tricket.

Jag menar vad är meningen när det är det här man får se.

Serien stod på egna ben utan pantsu shots, eller om det fanns några måste det ha varit ytterst få, för jag kan inte minnas att SM är en pantsu serie.

 

Och då har jag nog ändå sett hela Bishoujo Senshi Sailor Moon, som jag lugnt kan säga att den står väl över Live Action versionen.

De skulle hellre ha lagt pengarna på en re-make av serien eller något liknande.

För som jag sade innan så ska anime stanna inom anime, och spelfilm inom spelfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, de är väldigt stora, på höjden är de nästan som hennes smalben. Mät det på dig själv så får du en bild av hur stort det är.

Verkar inte nämnvärt större än mina kalsonger... Jag noterade fö att i den hastighet som hon hjular är det omöjligt att se hennes trosor som nåt annat än ett vitt blurr, om man inte stoppar filmen och matar fram den frame-by-frame. Anför man det som huvudorsak för varför man inte gillar serien så är man antingen otroligt trosfixerad eller otroligt mån om att hitta någonting att kunna klaga på.

 

Det är för övrigt att det är väldigt lågt av bolaget att ta till "pantsu" tricket. Jag menar vad är meningen när det är det här man får se.

Och nu börjar du låta desperat. I en animerad film ser man trosor om och endast om tecknarna avsiktligt väljer att visa dem, men nu talar vi om fem skådespelare som hjular, snurrar och kastar sig runt på riktigt - iklädda minikjolar. Hur ska man undvika att få med glimtar av deras trosor utan att behöva göra, typ, 50 omtagningar av varenda stridsscen?

 

Serien stod på egna ben utan pantsu shots, eller om det fanns några måste det ha varit ytterst få, för jag kan inte minnas att SM är en pantsu serie.

Se om den; de finns där ganska regelbundet. Och till skillnad från i PGSM är varenda sådan scen medvetet inlagd.

.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...
*nudge*

Okej om jag drar igång denna med o fråga ifall nån vet

en bra sajt att köpa hem denna dvd serie ifrån? ;P

Den finns mig veterligen inte släppt med engelsk text eller tal (men om du kan något europeiskt språk, typ franska eller spanska, så kan det ju vara värt att kolla den marknaden), så du får nog kolla på asiatiska sajter som CDJapan eller YesAsia. Men räkna med att det blir dyrt, minst 12 volymer för över 400 kr styck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...