Hoppa till innehåll
Anime.se

Var inhandlar jag manga? [Länkar]


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

hej

jag skulle vilja ha red på var man kan köpa mangan till Tokyo Underground då jag set serie i anime vill jag veta mer om den vad som händer sen om det nu fortsätter i manga format vill säga.deta är en av dom grymaste serier jag set men den var lite tråkig i början i alla fall hoppas jag att ni vet var man kan få tag i mangan i sverige tack så mycket på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Jag brukar handla serier från Onrain shoten biikēwan. Man köper produkterna för det ordinarie zeibetsu-priset och betalar fraktkostnaden enligt japanska postens ordinarie taxa. En fördel är också att man kan välja ytpost så att det blir riktigt billigt. Nackdelen är att leveransen i så fall tar cirka ett kvartal. En stor nackdel med sidan är att man bara kan köpa böcker och serier (och inga filmer) om man bor utanför Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar handla serier från Onrain shoten biikēwan. Man köper produkterna för det ordinarie zeibetsu-priset och betalar fraktkostnaden enligt japanska postens ordinarie taxa. En fördel är också att man kan välja ytpost så att det blir riktigt billigt. Nackdelen är att leveransen i så fall tar cirka ett kvartal. En stor nackdel med sidan är att man bara kan köpa böcker och serier (och inga filmer) om man bor utanför Japan.

Låter värt. Om du höftar, vad är vinsten jämfört med t.ex. Amazon per 10-tal böcker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter värt. Om du höftar, vad är vinsten jämfört med t.ex. Amazon per 10-tal böcker?
Nu har jag aldrig köpt exakt 10 böcker, men sist (när jag köpte 2 böcker & valde ytpost) gick frakten på 430 cirklar, vilket är mycket mindre än Amazons 3700 cirklar.

 

Om man ska försöka göra en prisjämförelse, måste man tänka på att Amazon sätter priserna i förhållande till hur många produkter man köper, medan Biikēwan sätter priserna i förhållande till produkternas massa. Jag har precis vägt 10 icke-japanska pocketböcker på en våg, och fick det till strax under 1 kg. Men när jag beställde 7 serieböcker vid ett tillfälle, fick jag betala för frakt "upp till 1,9 kg".

 

Billigaste alternativen:

Amazon "kokusai ekusupuresu bin": (3400 + 9 · 300) cirklar = 6100 cirklar

Biikēwan "funabin": 1080 cirklar (upp till 2 kg). 1620 cirklar (upp till 3 kg).

 

Snabbaste alternativen:

Amazon "kokusai ekusupuresu bin": (3400 + 9 · 300) cirklar = 6100 cirklar

Biikēwan "EMS bin": 4600 cirklar (upp till 2 kg). 6200 cirklar (upp till 3 kg).

Biikēwan "OCS bin": 5080 cirklar (upp till 2 kg). 7020 cirklar (upp till 3 kg).

 

Nackdelen med Biikēwan är att man inte får veta hur mycket frakten går på förrän sakerna redan har skickats, eftersom de måste vägas först.

 

Jämför:

http://www.amazon.co.jp/gp/help/custome ... ernational

http://www.bk1.jp/docs/help/He_e04

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Räknade lite på det, Berserk bok 1-30 blir uppemot 6 kg och kostar 27 750 yen (cirka 2216 kr, varav ungefär 900 kr är frakt) från Amazon. Med BK1 skulle man kunna få ner frakten till en tredjedel, men det rör sig ju egentligen inte om så mycket pengar, så det är nog lika bra att ta storbeställningar på Amazon ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Finns det något bra ställe där man kan köpa äldre serier än sådana som finns i tryck nu?

 

Ibland går det att köpa begagnade saker på Amazon, men då får man betala orimligt mycket i frakt (100 kr per bok eller något i den stilen).

 

Det finns en hel del serier på Yahoo Auction, men de skickar nästan aldrig utomlands, och så finns det inget betalningsalternativ till rimligt pris. Utlandsbetalning för 30 kr plus några tusen yen? Usch!

 

Det finns en massa gamla serier hos Furuhon ichiba, men det verkar inte gå att få sakerna levererade till adresser utanför Japan. Åtminstone lyckas jag inte hitta något sätt att ange en svensk postadress.

 

Finns det någon japansk tjänst i stil med Shipito så att man kan utöka utbudet av butiker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
Vad används det för sidor nuförtiden för att köpa manga?
Eftersom du inte skriver vilket språk du vill läsa serierna på antar jag att alla språk funkar lika bra. :)

 

Den billigaste lösningen jag har hittat är att köpa serierna på japanska från BK1 och få dem skickade till Sverige med båt. Kinesiska Amazon verkar sälja kinesiska översättningar väldigt billigt, men eftersom jag själv inte kan kinesiska har jag aldrig provat att handla därifrån.

 

Om du föredrar att optimera leveranstiden istället för priset är det förmodligen bättre att leta rätt på någon fysisk butik i närheten av din bostad som säljer svenska översättningar och gå dit personligen.

 

Om du slutligen skulle föredra att optimera utbudet är nog japanska Amazon det bästa alternativet eftersom butiken både säljer engelska och japanska utgåvor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, på svenska/engelska. Finns tyvärr ingen butik nära mig så jag måste beställa :(.
Nu brukar jag inte köpa japanska serier på svenska eller engelska, men ibland köper jag andra saker på dessa språk. Svenska saker verkar oftast vara billigast hos Adlibris eller Bokus.

 

Engelskspråkiga saker kan ibland vara billigare på andra ställen, exempelvis utomlands. Normalt använder jag mig av en sökmotor, till exempel Bokfynd, för att hitta det billigaste stället. Bokfynd saknar dessvärre information om priser från Adlibris, så där brukar jag göra en separat sökning eftersom den butiken ofta kan vara det billigaste alternativet.

Japanska amazon är det inte samma sak som amerikanska? Om jag är ute efter engelsk textat dvs :P
Amerikanska och japanska Amazon säljer båda samma engelskspråkiga böcker, ja.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

www.bookdepository.co.uk/ är en mycket bra internetshop som dessutom är fraktfri! De har ett fantastiskt mangautbud till priser långt under de i Sverige och eftersom det är ett europeiskt företag så är det inget tulltjafs heller.

Har handlat i mängder av dem och är mkt nöjd, enda kruxet är att frakttiden är ganska lång.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

www.bookdepository.co.uk/ är en mycket bra internetshop som dessutom är fraktfri! De har ett fantastiskt mangautbud till priser långt under de i Sverige och eftersom det är ett europeiskt företag så är det inget tulltjafs heller.

Har handlat i mängder av dem och är mkt nöjd, enda kruxet är att frakttiden är ganska lång.

 

Är det frifrakt till Sverige också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

www.bookdepository.co.uk/ är en mycket bra internetshop som dessutom är fraktfri! De har ett fantastiskt mangautbud till priser långt under de i Sverige och eftersom det är ett europeiskt företag så är det inget tulltjafs heller.

Har handlat i mängder av dem och är mkt nöjd, enda kruxet är att frakttiden är ganska lång.

Åh, nice! 3 pocket till priset av 2 (på Bokus)! Jag provar direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, nice! 3 pocket till priset av 2 (på Bokus)! Jag provar direkt!
Observera att det där är en sådan där sida som sätter alla priser i fler än en valuta. Då brukar det alltid vara satt i system att det ska finnas en valuta i vilken priserna är satta flera procent lägre än i de övriga. På denna sida verkar det vara pundpriserna som är billigast, så tänk på att ändra valuta till pund högst upp på sidan.

 

Det verkar dessutom som att alla priser anges inklusive brittisk moms (0%) men att man i slutändan får betala svensk moms (6%) om man ska ha sakerna skickade till Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...