Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 3


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

man kan göra Kos-Mos från Xenosaga i create a character mode. när jag fixar det här spelet kommer jag defentivt att fixa Kos-Mos >XD den blå hårade androiden <3 <3 <3 jag hörde att man måste ha X-Visior, X-body etc dock och att man får dom vid typ 300 unlocks eller nåt sånt XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namco har ju gjort Xenosaga också så då får dom väl ta med Kos-Mos om dom vill ju :P man kan ju till och med göra Rutee från Tales of Destiny eller Cless från Tales of Phantasia. kan också göra Melodiual från FFT och Agrias går också (om än dock det finns ingen hårstil som exakt liknar agrias, vet ej om det finns, han som försökte göra Agrias hade inte alla hårstilar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade SCIII lite sådär snabbt på Uppcon. Timing var viktigt i 2:an, och nu är den ännu mer preciserad. Det är med andra ord snäppet svårare att time'a rätt med Guard Impacts och Guard Breaks. Tempot är lite snabbare, men känns naturligt och har ett bättre tempo.

 

Självklart har Voldo lika sköna utstyrslar och Yoshimitsu ser om möjligt ännu knäppare ut nu än i föregångaren. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh... varför skulle guard break kräva timing?

 

Sarkasm? För timing är väl det enda som behövs för att lyckas med guard break/impact? (Eller tur...) Gör man det för tidigt eller för sent så träffar slaget och man åker på stryk. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska veta att det i Soul Calibur finns nåt som heter Guard Break som är helt annorlunda jämfört med Guard Impact. Precis som namnet implikerar så gör Guard Break, om den träffar, så att motståndaren block tas bort.

 

Ett Guard Break move KAN Guard Impactas. Men det kan inte blockas. Träffas man av en Guard Break går en Guard itu (med en "krossat glas"-effekt) och man staggerar lite så att fienden får en free hit.

 

Don't talk about things you have no idea about.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
w00t köpte spelet igår och shit, det är skit coolt.

 

man kan köra turneriganr och ligor med 1 eller flera spelare tillsammans med datorer (som är helt j*vla omöjliga typ :P)

 

btw, någon som vet hur man köper vapen till sina custom gjorda gubbar?

 

Du köper dem i Weapons shop, din custom gjorda karaktär kan bara använda ett visst antal vapen (som skiftar beroende på hur många gånger du använt en karaktär med just den klassen)

 

Varje klass kan ha 5 olika stilar där 3 är unika och 2 stycken är en exakt kopia av karaktärer som redan finns, t.ex. så är min Milla karaktär en samurai som spelas exakt som Mitsurugi.

 

För att låsa upp vapen till din klass så kan du göra två saker, klara Tales of Soul med en karaktär kopplad till din klass och köra Chronicles of the Sword.

 

--

 

F.ö. Jag håller nu på med att försöka klara 12 turneringar på rad, jag har kommit till 5 hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu har SC3 funnits ute ett tag, så vad tycker folket är på anime.se om spelet och ändringarna dom gjort?

Själv så tycker jag defenetivt att spelet har gått åt ett väldigt mycket fint håll.

Karaktärerna är mer balanserade (utom Talim som dom har nerfat sönder), och knapp kombinationerna som dom ändrade på sedan tvåan sitter nu som handsken tycker jag.

 

Jag spelar fortfarande som Mitsurugi, trots att dom ändrade på honom en del så har han fortfarande kvar samma känsla som han hade i tvåan vilket jag gillar.

 

En annan karaktär som jag blivit nyfrälst med i SC3 är yoshimitsu, hans launch, B,B -> 4+a,a,a,a,a är väldigt väldigt bra.

Och att han har så många delay attacker som är väldigt roligt att använda enligt mig.

Och hans C 1+k,k,k,k är grymt stark nu, nästa på gränsen till overpowered.

Och så har dom lagt till hans hovering läge, awesome =)

 

Men frågan är, vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kan man nerfa en char som aldrig varit bra? (syftar på talim :D )

 

gillar att dom gjorde lite flera spel mods i spelet, så man har lite att välja på om man inte orkar köra PvP hela tiden.

 

dock är fortfarande nightmare och cervantes de bästa gubbarna om jag får säga det själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Talim var ju bra i SC2, i händerna på rätt person som kunde göra full använding av hennes dodge rörelser.

På uppcon -05 fanns det en person som var riktigt duktig med Talim.

 

Sedan tycker jag det är trist att vissa spellägen försvunnit typ Team-battle, Survival deathmatch och Timeattack saknar jag.

 

Cervantes är grymt bra, men nightmare vet jag inte.

Hans attacker är ganska lätta att lära sig undvika, isådantfall föredrar jag Sigge över honom tror jag.

Hans 44B attack är guld värd när den väl träffar (inte ofta), så ser den så cool ut också.

 

 

OT: Sedan att inget spel (fortfarande) har gjort ett lika bra practise mode som DOA 1 tycker jag är skrattretande, jag menar spelet är gammalt som gatan.

Det hade ett system som gav dig en rörelse längst ner på skärmen, när du gjort den så kom nästa rörelse i commandlisten fram, o.s.v. tycker jag var väldigt bra (finns inte ens i doa2).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Talim var ju bra i SC2, i händerna på rätt person som kunde göra full använding av hennes dodge rörelser.

På uppcon -05 fanns det en person som var riktigt duktig med Talim.

 

Sedan tycker jag det är trist att vissa spellägen försvunnit typ Team-battle, Survival deathmatch och Timeattack saknar jag.

 

Cervantes är grymt bra, men nightmare vet jag inte.

Hans attacker är ganska lätta att lära sig undvika, isådantfall föredrar jag Sigge över honom tror jag.

Hans 44B attack är guld värd när den väl träffar (inte ofta), så ser den så cool ut också.

 

hmm, man kan ju köpa spellägen i shoppen och köra dom i Soul arena, där finns ett som heter survival där man ska slakta tills man förlorar.

 

Nightmares svärd attacker är inte de bästa, de flesta är lätta att dodga, men hans spark knapp är grymt bra tycker iallafall jag, den är lätt och slå ut med iallafall :P.

 

Föredrar nightmare framför siegfreid faktiskt p.g.a. spark knapparnas olikhet :P

 

vet inte om du märkt det om du kört med cervantes ibland, men om man gör ner, snett ner, bakåt och trekant (tror det, iallafall den smo man flyger fram med) så är den ibland as snabb som om att den ignorerar animationen med eld på vapnet osv, är det något som går att få varje gång?

 

har fortfarande inte lyckats få fram weapon mode(aktiverandet av alla vapen så man kan köra med dem), kan va för att jag inte orkat utforska alla options ännu, men iallafall :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan tycker jag det är trist att vissa spellägen försvunnit typ Team-battle, Survival deathmatch och Timeattack saknar jag.

Visst. Gamla saker kanske försvinner när nytt kommer men attans nej! Inte survival! Det är ju det jag spelar mest då jag spelar ensam. Aja, men det lär dröja innan jag får mitt eget SC3 skulle jag tro ... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...