Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 3


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

jag tckr det är bara bra att det bara kommer till ps2, även om jag äger gamecube... men ps2´s kontroller är lätt de mest fighting anpassade.... eller de är de bästa överlag..

hon med ringen som vapen, är klart coolast av de nya gubbarna man får se bilder på >:D ... även om han svartekillen med vithuva och lieliknande vapen också e riktigt cool.

http://www.gamespot.com/ps2/action/soulcaliburiii/screens_6121001.html?page=7

vet nån vad ett sånt ring-vapen heter, riktigt nyfiken faktiskt??? (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Definitivt ett spel att se fram emot!

 

Här finns lite fler screenshots för den intresserade: LÄNK

 

Chronicles of the sword verkar riktigt häftigt... ^^ Att få skapa sin egen karaktär. Men jag undrar hur det blir med ljudschema då. Kanske en röst/kön. Eller förhoppningsivs finns det några att välja mellan.

 

vet nån vad ett sånt ring-vapen heter, riktigt nyfiken faktiskt??? (?)

Tror inte det finns något sådant vapen på riktigt. I artikeln ovan beskrivs den iaf som "The second character is a green-clad female named Kira, who's wielding either the world's biggest chakram or the world's most badass hula hoop." ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det vore ju skit om det bara släpptes till PS2'an. Fast det är ju inte helt säkert. Det stod ju ingenstans att det var helt mega-dunder-bombsäkert. Jag tror, eller snarare hoppas, inte att Namco gör spelet PS2 exklusivt. Det vore egentligen ett ganska rått misstag. SC 2 sålde ju inte direkt dåligt till kuben och de har ju fler spel till GC'n. ToS och kommande Baten Kaitos. Jaja vi får vänta och se helt enkelt.

 

Och det här med att kontrollen är sämre till den och den konsolen. Kom igen! Ni som spelat PS2 versionen är vana vid den, sen provar ni GC versionen och då går det möjligtvis sämre, för att kontrollen är lite annorlunda. Då blir ni sura och klagar på att det skulle vara nåt fel på kontrollen. När jag provade PS2 versionen gick det inte alls lika bra som när jag spelade på kub, på grund av att jag var van vid GC versionen. Om nu kontrollen hade vart så markant bättre på PS2'an/GC'n hade det väl gått bra ändå? Det har att göra med vana, inte med vad som är "bättre". Skärp er för tusan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm..

25 spelabara karaktärer skulle det bli. I SC2 finns det ju 23 st. Och så blir det minst (?) 3 nya: Kira, Zasalamel och Setsuka. Vilket betyder att åtminstone en av de som finns i 2an kommer tas bort.

För mig får de gärna ta bort de tre halvdanna karrarna; Assassin, Berserker och Lizardman. (Vilket skulle ge utrymme till ytterligare 2 nya! :))

Iof kan det ju även bli den konsol-specifika karaktären... Åtminstone om det blir PS2 exklusivt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en av de som försvinner är garanterat Heihachi respektive Link och spawn...

de sa nåt om det i trailern iaf... att de inte gilla idén om att "låna" in karaktärer ifrån andra spel... men en fråga är inte Yoshimitsu också från tekken fast de bara säger att det är en från tekken, så blir det väl ändå två... alltså i SC2 Heihachi (i ps2 versionen....) och Yoshimitsu)... (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om dante kommer med i SC3 så spyr jag.

Kan dem inte ta in någon roligare karaktär kanske Samurai Musashi eller Rickimaru och/eller Ayane från tenchu.

Aja, huvudsaken är iaf att trean kommer och jag ser fram emot den med glimmrande ögon.

Nästan som när marie som får syn på ett paket pechy.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hårddisk finns med. www.psxcare.com

 

Sen om den som ska bort, kan jag avlöja att det är Necrid. Anledningen är att den personen som gjorde karaktärsdesignen för SC2's Spawn och Necrid har fått tvingas avgå från Namco och då han hotat om stämning ifall hans verk kopieras till SC3. Därför plockas Necrid ut.

 

Var jag har hört det ifrån? Tomten som nog bara 1% av detta forumet känner till. Kan efterforska lite på det ryktet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte riktigt att karaktärsdesignen passar in på något sätt... Men jag gillar de nya karaktärerna =>

 

Sophitia och Seung Mina kan ju tas bort, Cassandra och Kilik finns ju nu istället för dem, suck... Tanken med att de kanske tar bort Seung Mina är hemsk, hon har varit min favorit ända sen Soul Blade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sophitia och Seung Mina kan ju tas bort, Cassandra och Kilik finns ju nu istället för dem, suck... Tanken med att de kanske tar bort Seung Mina är hemsk, hon har varit min favorit ända sen Soul Blade.

Jag tror inte att de skulle våga ta bort någon av Seung Mina/Kilik eller Cassandra/Sophitia, med tanke på hur många fans som gillar den den ena eller den andra av dessa par... Hoppas jag iaf. O_o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Faktumet att jag föredrar styrkors istället för spak i sådana spel kvarstår. Det är ju nästan som att spela skateboard-spel med spak! Huga.

Jag har bestämt för mig att ett styrkors även existerar på en GameCube handkontroll. Det må vara lite mindre än det som sitter på en Ps2 kontroll, men det finns där ;) För övrigt så kör jag jämt med styrkorset när jag lirar GameCube versionen för det är smidigare/bättre än att använda spaken i mitt tycke...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...