Hoppa till innehåll
Anime.se

Soul Calibur 3


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Faktumet att jag föredrar styrkors istället för spak i sådana spel kvarstår. Det är ju nästan som att spela skateboard-spel med spak! Huga.

Jag har bestämt för mig att ett styrkors även existerar på en GameCube handkontroll. Det må vara lite mindre än det som sitter på en Ps2 kontroll, men det finns där ;) För övrigt så kör jag jämt med styrkorset när jag lirar GameCube versionen för det är smidigare/bättre än att använda spaken i mitt tycke...

 

Hey, jag är inte puckad! Men jag ser det som att inte någon använder styrkorset till sina spel (åtminstone inte beat em up) då styrkorset, som du nämnde, är rätt litet och är även rätt dåligt placerad för sådana spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Min gissning att dme lanserade SC2 till alla tre konsollerna är för att den förra var på Dreamcast och dreamcast tillverkas inte längre.

Ett bra sätt att mäta vart intresset är som störst för varan är att släppa den till alla tre konsollerna.

Jag antar att den sålde så överlägset till PS2 att dem inte tjänar något på att släppa den till alla 3 igen.

Men detta är dock inte fakta, bara mina egan spekulationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min gissning att dme lanserade SC2 till alla tre konsollerna är för att den förra var på Dreamcast och dreamcast tillverkas inte längre.

Ett bra sätt att mäta vart intresset är som störst för varan är att släppa den till alla tre konsollerna.

Jag antar att den sålde så överlägset till PS2 att dem inte tjänar något på att släppa den till alla 3 igen.

Men detta är dock inte fakta, bara mina egan spekulationer.

 

håller med dig fullständigt.

lite synd är det xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hey, jag är inte puckad! Men jag ser det som att inte någon använder styrkorset till sina spel (åtminstone inte beat em up) då styrkorset, som du nämnde, är rätt litet och är även rätt dåligt placerad för sådana spel.

Du får förlåta mig i så fall, jag tolkade ditt inlägg fel helt enkelt. Men faktum är att av alla GC SCII spelare jag hittils mött har samtliga använt styrkorset, så att se det som att "ingen" annänder styrkorset är en aning galet. Det är som med allt annat, en vanesak.

Min gissning att dme lanserade SC2 till alla tre konsollerna är för att den förra var på Dreamcast och dreamcast tillverkas inte längre.

Ett bra sätt att mäta vart intresset är som störst för varan är att släppa den till alla tre konsollerna.

Jag antar att den sålde så överlägset till PS2 att dem inte tjänar något på att släppa den till alla 3 igen.

Men detta är dock inte fakta, bara mina egan spekulationer.

Faktum är att Soul Calbur II sålde bäst till GameCube. Jag fick inte tag i precis aktuella siffror, men här är en länk där GameCore.se presenterar försäljningssiffror för september förra året. http://www.gamecore.se/nyhet.1985.html För de som inte orkar klicka så såg försäljningen ut så här i sålda exemplar räknat:

 

GameCube: 245 000

Xbox: 205 000

PlayStation 2: 200 000

 

Andledningarna till att SCIII blir PS2 exklusivt som jag ser det är att det ska nå en större publik just tack vare att exklusiviteten lockar och att skaran som äger en PS2 är oövervinnerligt större än både Microsoft och Nintendo ihop. Men det sista är blott en spekulation...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Om dante kommer med i SC3 så spyr jag.

Kan dem inte ta in någon roligare karaktär kanske Samurai Musashi eller Rickimaru och/eller Ayane från tenchu.

Aja, huvudsaken är iaf att trean kommer och jag ser fram emot den med glimmrande ögon.

Nästan som när marie som får syn på ett paket pechy.

 

Dante är så cool!! Vad är det för fel på honom? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wee, jag och några kompisar satte oss ner med demot på SC3 för några dagar sen, bara två spelbara karaktärer (nya Tira och gamla Mitsurugi, med ny frilla) var ganska kul. Var lite svårspelat, berodde nog mest på arkadstickan jag spelade med. Några små demofel här och var men annars såg det bra ut (tjaa, ingen uppsving på den grafiska biten förstås men det ser iaf inte sämrte ut än tvåan ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han ska inte vara med. Jag kan konstatera det genom att ha kollat igenom vilka karaktärer som introduceras. Nån paladin liknande mörk snubbe, Tira (eller var det kira?) en grönklädd alvhybrid lr nåt liknande och en japanskliknande brutta som ser aningen sur och möjligen lite full ut. Den sistnämda verkar häftig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SC3 har inga inlånade karaktärer, så sluta spekulera. Character Creation är dock kul då man kan skapa riktigt broken characters. "Paladin":en är Zasamael den japanska "bruttan" är Setsuka. Hon spås bli top tier.

 

Sophitia är med. Vem påstod att hon inte skulle det? SC3 har alla karaktärer SC2 hade. Förutom Necrid. Om det är p.g.a. skälen Yugge uppgav vet jag inte. Seung Mina är kvar.

 

De tar även tillbaka Hwang från de tidiga spelen.

 

Det var nån ful story om att Maxi (av alla människor) förstörde Soul Edge i slutet av SC2 och Siegfried blev fri, men nåt hände och Nightmare skapades på nytt som en livs levande egen person >_>'. Nightmare är nu alltså helt Soul Edges skapelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nån ful story om att Maxi (av alla människor) förstörde Soul Edge i slutet av SC2 och Siegfried blev fri, men nåt hände och Nightmare skapades på nytt som en livs levande egen person >_>'. Nightmare är nu alltså helt Soul Edges skapelse.

Aha, det är så det ligger till. Då kanske Siegfried fått ordning på sitt hår igen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan, vi har suttit med fullversionen av spelet här idag och kört. Man känner igen sig, men en hel del grejer är annorlunda. Felmarginalen för att komma upp på fötter fort är mycket större och flera moves har flyttats om och tagits bort för nya attacker. Plus att nya Tira är en jättebra karaktär för inba-spelare, >).

 

Nightmare har blivit astöntig. Han är smal som fan och inte alls lika grymcool som han var i SC2 (fäller en tår). Däremot är Siegfried riktigt grym att spela med.

 

Spelet är fortfarande väldigt likt SC2. Det är nästan samma spel, fast med lite nya karaktärer, uppiffad grafik och lite nya moves. Dessutom måste tilläggas att dom varit lite slarviga på Namco eftersom spelet har en tendens att säcka ihop när det är för mycket som pågår. Hände ju iof i SC2 också. Fast det är lite mer påtagligt i trean.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stämmer mycket bra det. Man har ganska stor frihet i det också. Även om det är begränsat på vissa punkter.

 

Öh... "Säcka ihop"? Vi märkte inte av detta fenomen.

Alltså frameraten, på SC2 kuinde vi halvera fps:en kändes det som. KÄnns också som problemet ligger kvar i trean.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Character Creation är otroligt begränsat vad gäller moves man kan ha (förståeligt). De har skapat klasser som har pre-set moves man inte kan ändra på eller byta ut.

 

Man får välja en klass och kön och sen börja utsmycka sin hjälte lite hur man vill i klädesväg.

 

Väldigt många moves som Character Creation karaktärerna har är direkt rippade eller baserade på existerande moves i spelet. T.ex. har vi Thief som är lite Taki av sig som dessutom har bomber (annorlunda från Links i SC2 dock).

 

Sen finns Saint som är nån slags halv-Kilik, halv-Seung Mina.

 

Och nån annan klass vars namn jag är osäker på (Dancer?) som är en halv-klon av Voldo. And the list goes on.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...