Hoppa till innehåll
Anime.se

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy!


Zaphod
 Share

Rekommenderade inlägg

Så, som ni alla vet skall boken/radioprogrammet The Hitchhiker's Guide to the Galaxy bli film. Jag antar också att de flesta har sett trailern. Egentligen antar jag inte det, men hoppas på det så jag slipper leta upp den.

Men vad säger ni, kommer filmen bli ett lika bra mästeverk som boken/radioprogrammet?

 

Om man tänker tillbaka ett par år och funderar lite över hur TV-serien var, så tror jag att filmen kommer att bli totalt annorlunda mot för den. Eller rättare sagt, jag hoppas.

För et som inte har sett TV-serien kan jag ju säga att det känns som den utspelar sig i en småstadsidyll hela serien, även om de är ute och reser i rymden. Det bekymrar mig.. Men som sagt, filmen blir nog annorlunda.

 

För er som har sett trailern, visst är den underbart rolig? Och man ser verkligen i vilket stuk filmen kommer att bli.

Trailern förklarar alltså hur man gör en trailer. De pratar om vad det brukar finnas i trailers, t.ex. delfiner.

Dessutom finns den berömda valen med i trailern, men jag har inte sett krukan med pelagonier, vilket jag är lite misnöjd utöver.

 

Men nu skall jag nog komma till punkt med inlägget.

Filmen, som egentligen kommer att bli kultförklarad även den, kommer inte att visas på sf. Utan den kommer bara att visas på Senderw. Så jag lider med er, som liksom jag, inte har en Sandrew-biograf i staden.

Men Zaphod har alltid tur, den har premiär 7/7-2005 i Sverige. Vilket betyder att zaphod redan är i Göteborg då och går likväl på premiären.

 

Hur skall ni göra, skall ni se filmen?

Vad är era förväntningar på den?

Tycker ni att trailern är bra?

Vad anser ni allmänt och talet 42?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar boken (böckerna , den har givit mig många goda skratt. Jag gillar början av trailern (tänker på trailer #2) när man ser huvudpersonen vaknar och bränner sig på sitt rostade bröd och Ford berättar att han är utomjordning. Det är så härligt komiskt men sen när det börjar hända massa saker så blir det bara rörigt. Explosioner överallt osv. Har sett för lite egentligen för att döma, sen så tycker jag Marvin ganska kass ut och först trodde jag han var en del av inredningen i rummet.

 

Bra eller dålig det får vi se, jag ska se den på bio iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett trailern (moden *%) men jag har tittat på lite stillbilder. Kanske är det för att jag läst den tecknade serien, men jag gillar inte riktigt hur marvin ser ut. Här liknar han nån slags blandning av en såndär japansk robothundleksak och en i-pod. Liten och kort. Misstänker att dom format honom sån bara för att kunna klämma in Warwick Davies.

Och vad har hänt med Zaphods två huvuden?

Fast vogonerna såg ju rätt rätt ut.

Ganska tveksam till denhär filmen. Är ju trots allt nästan världens bästa bok den bygger på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaphod har två huvuden, men det ena huvudet sitter under det andra. man ser det i någon av trailernerna att när han lyfter på huvudet sticker ett par ögon fram.

 

Observera förresten att jag har för mig att det var vår vän Douglas Adams som skrev manuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser snarare ut som om han har två ansikten, inte två huvuden. Hade föredragit två huvuden, har för mig Trillian sade att han på maskeraden på Jorden då Trillian och han träffades hadde han kamouflerat huvudet genom att sätta en fågelbur på den, och låtit det andra huvudet vara en papegoja. Eller nått i den stilen. (Å andra sidan var det ju en trailer så, men det såg inte ut som ett 2a huvud)

 

Douglas var med på produktionen men dog ju sorgligt nog innan allt var klart. Har för mig han bara var med och gav råd/godkände etc, men jag har inte nördat in mig på filmen eftersom hollywood-film av bra saker tenderar att som mest bli ok ;) (BBCs radioteater äger dock, helt rätt röster till den)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte sett trailern men älskar boken/böckerna. Får hoppas på ett framträdande av den trebröstade horan från Eroticon 6 i filmen. :D Och något tips på hur man på ett korrekt sätt kan blanda den galaktiska gurgelbrännaren (kanske lite väl svårt att hitta de rätta ingredienserna iofs ^^).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Man får säga att de inte kan vara riktigt kloka i huvet de där som har hand om filmen, den har ju redan haft premiär i andra delar av världen, men hit kommer den om först 2 månader... Sen så klagar dom på att folk piratkopierar? :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det inte en gammal Hitchhikers guide to the galaxy film, har för mig att jag sett något sådant i sfbokhandeln.

 

jo de finns en gammal filmatisering av första boken, fast den var väll inte så jättebra.

 

hur som helst tror jag denna filmen kommer bli bra, men filmer blir istort sätt aldrig lika bra som böcker.

 

lite info om den gamla filmen:

 

"The Hitch Hikers Guide to the Galaxy" (1981)

 

Directed by

Alan J.W. Bell

 

Writing credits

Douglas Adams

 

Genre: Comedy / Sci-Fi / Adventure

 

Tagline: Don't panic!

 

Plot Outline: An Earth man and his alien friend escape Earth's destruction and go on a truly strange adventure as space hitchhikers.

 

User Rating: 8.1/10 (1,422 votes)

 

Complete credited cast:

Peter Jones .... The Book (voice)

Simon Jones .... Arthur Dent

David Dixon .... Ford Prefect

Sandra Dickinson .... Trillian

Mark Wing-Davey .... Zaphod Beeblebrox

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska definitivt se på filmen, men har dock inte alltför höga förväntingar.

Böckerna är de absolut bästa jag någonsin läst, och jag har ganska svårt att föreställa mig hur de kan göras om till EN(!) film på ett bra sätt, det är helt enkelt för mycket text. Självklart hoppar de över stora bitar, men ändå, jag förväntar mig ingen "filmbok", utan snarare en film som har vissa likheter med boken.

 

Skulle bli kul om den gjordes så bra som Härskarringen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...