Hoppa till innehåll
Anime.se

Första "anime/manga-kärleken"


nanook
 Share

Rekommenderade inlägg

ne, missförstå mig inte o tro att jag gick omkring o va "förälskad". jag nappade mera på ordet "förtjust" än "kärleken" när jag skrev.

 

sen håller jag me Loki: Ok, jag är väll inte direkt "kär" i Rei, men hade hon funnits i verkligheten... då hade det varit en annan grej.

 

förstår du mig nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker det helt beror på definitionen av kär/förälskad/förtjust etc.

 

Tycker man att en person är attraktiv både utseendemessigt och personlighetsmessigt så kan man väl säga att man är förälskad i personen.

Så det är väl inte så konstigt om nån skulle säga att dom fallit för en anime/manga figur eller?

 

Sen finns det ju den där extra gnistan som vanligen bara återfins i verkliga personer om man vill vara petig.

Så det beror på vart man sätter gräns för kärlek och andra liknande känslor.

 

LordMune sa:

Ni gillar Asuka och Rei. Om ni inte tycker detta är konstigt är det något väldigt fel med er.

 

Tyckte du dom var konstiga för att dom gillade anime figurer eller var det pg.a. valet av figurer?

 

Rei: asocial, deppig etc.

Asuka: Tomboy, bossig et.

eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

_suck_ ingen inser att asukas komplex går så mycket djupare än så och att hon är en jävligt intressant karaktär. Personligen föredrar jag rei ändå...

 

Har säkert tyckt om massa konstiga hentaifigurer, minns fan nog inte alla äns. Men rei är fan nog den tjej som jag läst/sett mest hentai med :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckt om många men den jag verkligen fastnade för var Yamato även kallad Matt i den dubbade versionen i Digimon. Det är bara nåt speciellt med han, och jag förstår även hans känslor. (vet hur det är att ha skilda föräldrar som inte vill träffa varandra.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

 

Nej!! O.O Zimeon, hur kan du bli förtjus i den jobbigast i hela serien.

 

Totoro, helt klart

 

Totoro? Men han e ju... altså... du kan ju inte mena... ööh... stor blå... @_@

 

Du var i så fall lite otydlig i vad du menade med förtjust, annars så är det väl... Hmm...

 

 

>> Lita i battle Angel alita (trots hennes våldsamhet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Nej!! O.O Zimeon, hur kan du bli förtjus i den jobbigast i hela serien.

 

Totoro, helt klart

 

Totoro? Men han e ju... altså... du kan ju inte mena... ööh... stor blå... @_@

 

Du var i så fall lite otydlig i vad du menade med förtjust, annars så är det väl... Hmm...

 

 

>> Lita i battle Angel alita (trots hennes våldsamhet)

 

Alita? Hon är en mördarrobot....

 

Smaken är som baken antar jag, själv så är man lite förtjust i Chidori och Caska, söta och starka kvinnor :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Nej!! O.O Zimeon, hur kan du bli förtjus i den jobbigast i hela serien.

 

Totoro, helt klart

 

Totoro? Men han e ju... altså... du kan ju inte mena... ööh... stor blå... @_@

 

Du var i så fall lite otydlig i vad du menade med förtjust, annars så är det väl... Hmm...

 

 

>> Lita i battle Angel alita (trots hennes våldsamhet)

 

Alita? Hon är en mördarrobot....

 

 

En sympatisk sådan vacker sådan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så var jag nog rätt ordentligt förtjust i Kogo... (Starzinger). Jag var väl 8-9 kanske och han hade astrolans och dödade rymdmyror...

Hade någon berättat för mig då att han egentligen var cyborg och på ett annat språk hette Jesse Dart hade jag nog tappat intresset ganska snart...

 

:S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...