Hoppa till innehåll
Anime.se

Roligaste Animen ni har sett?


headhunter
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej. jag är ett stort fan av dom anime serierna med mycket humor.

 

Favoriterna är:

Love Hina

Great teacher Onizuka

Magister Negima

Full Metal Panic ink. fumoffu

 

sen älskar jag serien gunslinger girl.

 

så nu undrar jag om ni hade nått bra tips på serier som är roliga, sen om dom har våld i spelar ingen roll. så länge man får skratta lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns mycket roliga serier, men mina tre favoriter är Full Metal Panic? Fumoffu, Golden Boy och Sensei no Ojikan.

 

Golden Boy - Väldigt rolig, innehåller dock extremt mycket ecchi (jag gillar det, men kanske inte alla :)). Mycket pervesa skämt och roliga situationer!

 

art01.jpg

 

Sensei no Ojikan - Handlar om en lärare som är 147 cm lång, den är verkligen guld, om du inte har sett den så måste du göra det. Många goda skratt man får av den.

 

Sen får vi ju inte glömma smågulliga Azumanga Daioh :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någonsin hörttalas om ordspråket ett gott skratt förlänger livet

Kan meddela att efter att jag sett på Golden Boy så måste mitt liv förlängst med minst 25 år...

 

Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv :surprised: XD

 

Gillar man lite små perversa skämt så är den ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att avgöra vilken som är roligast men om man går efter ljudnivå på skratten så har vi en klar vinnare: Battle Athletes. Bevis på det kommer i följande lilla anekdot:

Jag och ett par kompisar hade en av våra regelbundna animekvällar med sake och dylika tillbehör. Efter drygt halva serien ringer det på dörren. Där utanför står en herre från Securitas som informerar oss om att grannarna ringt och klagat för att våra skratt var för högljudda.

Ett år senare kommer vi på att det skulle vara ganska kul att se om Battle Athletes igen. Så vi laddar upp som vanligt för en trevlig animekväll och vad händer? Efter ungefär halva serien ringer det återigen på dörren och Securitas står där igen. Ett år hade passerat utan att någon klagat men när vi kör BA så dyker de upp igen. We have a winner. XD

Den är inte rolig hela tiden men när den är rolig så är den ROLIG.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt förstaval är ruggigt enkelt; Oruchuban Ebichu. Det finns ingenting som inte är roligt med den här serien. Därefter blir det klurigare, men jag skulle nog placera Tenshi na Konamaiki och Midori no Hibi på en delad andraplats, tätt följda av School Rumble och Azumanga Daioh. Sen finns det många serier som är roliga bara man är på rätt humör, typ Magical Shopping Arcade Abenobashi och Zatch Bell. Nu på senaste står Yakitate!! Japan helt för min anime-comedy-fix och den ser bara ut att bli bättre, så den som vill kolla på nåt nytt kan med fördel vända sig dit.

 

Annars finns det många serier som jag har väldigt komiska minnen av och som därmed förtjänar att omnämnas, nämligen Full Metal Panic? Fumoffu, 2X2=Shinobuden, Tsukuyomi och GTO. För att anknyta till någonting lite äldre slänger jag nog in Ranma ½ (som jag egentligen föredrar i manga-form) som jag har haft väldigt roligt åt. Jag kan ju avsluta med att tipsa om en harem-anime som inte riktigt följer det traditionella harem-spåret utan anspelar mer på besynnerliga personligheter än sexuella antydningar; Mahoraba. I mitt tycke riktigt komisk och lagom speciell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg Oruchuban Ebichu skrattade jag hejdlöst flera gånger. Speciellt i avsnitten med Maa-kun och hans fantasier :D

 

Några andra serier jag kan rekomendera är Excel Saga och Puni puni Poemi. Excel saga är i stort sett en parodi på anime i animeform. Och Puni puni Poemi är bara sjuk med en del ecchiinslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Full Metal Panic: fumoffu, Azumanga Daioh, Chobits, Green Green TV, GTO och förstås Golden Boy hör till mina favoriter. Alla är roliga på sina egna sätt. Perversa skämt går alltid hem för mig :P

 

 

Chobits handlar om en bonde som flyttar in i storstan för att gå på något college, en dag hittar han en Persocon(kort sagt en PC i kvinnoform) och självklart tar han med sig denna och det roliga börjar :)

Om du gillar den bör du också kolla in DearS, väldigt lik. Båda innehåller lite småsnuskiga skämt och dyl(DearS den med mer ecchi).

 

Golden Boy var ganska kort och storyn var inget vidare. Men sådant bryr man sig inte om när den får en att skratta så otroligt mycket :)

 

Azumanga Daioh ser lite smått barnslig ut, men är otroligt rolig. Väldigt karaktärsdriven anime. Den handlar om en klass och deras tre år på "college", eller vad det nu var. Det är inte den "vanliga" "vridna ansikten"-animen, utan den är lite mer skämtdriven. Vissa saker med det japanska språken och skrift kanske inte är så kul för en svensk, men det är minimalt så. Ta en titt.

 

Green Green TV(den på 12 avsnitt) innehåller en hel del naket, men bara för den goda sakens skull :) Inte mycket handling i den, men gillar du love hina skämt(och av den grövre varianten) så ta en titt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JA! Där har vi det! De första episoderna av Chobits, där Chi pekar överrallt och när han skymmer hennes nakna kropp med sin egna när Shimbo (tror jag det är) kommer in. HAHAHHAHA det var något mer men jag har tyvärr glömt. Där är iallafall de roligaste tillfällena, men annars är det FMP FMPF som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...